kardaani

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
kurre90
Viestit: 120
Liittynyt: 23.10.2010 13:25
Paikkakunta: hyvinkää

kardaani

Viesti Kirjoittaja kurre90 »

onko olemassa 300d 4vaihteiseen sopivaa kardaania valmiina? vaihettiin 200d 300d:hen ni kardaanin pituus ei käy, mistähän sais sopivan?
kurre90
Viestit: 120
Liittynyt: 23.10.2010 13:25
Paikkakunta: hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kurre90 »

nii 4 vaihteinen on manuaali. vai onko moottorin korvat erilaisii?
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

onkos sulla sama laatikko? niitä on vissiin pitkiä ja lyhyt-akselisia..

onhan se 300D tietty pitempi ku 200D

mulla ois yks ylimääränen 300E farkusta
® Mesen linttaklubi
kurre90
Viestit: 120
Liittynyt: 23.10.2010 13:25
Paikkakunta: hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kurre90 »

200d laatikko enkä haluu 300e konetta
kurre90
Viestit: 120
Liittynyt: 23.10.2010 13:25
Paikkakunta: hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kurre90 »

eikö kellään muka oo aiheesta tietoo? sais mesen liikenteesee ku joku tietäs jotai
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

300D:tä ei kai ole saanut 4 vaihteisena, vaan aina ollut 5 vaihteinen.

Oikean mittainen kardaani saattaa silti löytyä, esimerkiksi edellä tarjotun 300E:n perästä.

Mittaat tarvittavan kardaanin pituuden ja rupeat kyselemään mittatietojen kanssa, tai sitten viet vanhan osaavalle koneistamolle - esim. Ko-Met pk.seudulla - jatkettavaksi/lyhennettäväksi.

Itse hommaisin tuohon 5v. laatikon ja siihen sopivan kardaanin.
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
kurre90
Viestit: 120
Liittynyt: 23.10.2010 13:25
Paikkakunta: hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kurre90 »

käykös E ja D pulttijaot ja spoorit ristii?
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

W124 korisissa taitaa olla vaan yhdenkokoisia kardaaninlaippoja (viisaammat korjatkoon, jos olen väärässä)

Vaihdelaatikoita sensijaan on - kuten edellä mainittu - kahdella eri kytkinakselin pituudella.

Muuten käyvät moottorit/vaihdelaatikot/kardaanit ristiin. (V8:t kai eri laipalla)
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
kurre90
Viestit: 120
Liittynyt: 23.10.2010 13:25
Paikkakunta: hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kurre90 »

manuaalit ja automaatit ei ainaka käy ristiin
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Käy, toki pitää vaihtaa myös vetolevy/vauhtipyörä.
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
kurre90
Viestit: 120
Liittynyt: 23.10.2010 13:25
Paikkakunta: hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kurre90 »

tarkotin kardaaneja
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Pitäisi niidenkin käydä, kunhan on oikean pituiset.
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”