722.4 ei vaihda 2 isommalle

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W201
Vastaa Viestiin
Kuningassorvari
Viestit: 36
Liittynyt: 20.10.2010 17:47
Paikkakunta: Leppävirta

722.4 ei vaihda 2 isommalle

Viesti Kirjoittaja Kuningassorvari »

Juu eli 722.4 laatikko 300 dee perästä.
Tuli tehtyä pakin männän tiivisteitten vaihto. Kaikki meni mielestäni ok. Laatikko paikalleen. Öljyt laatikkoon Pakki toimii ja 1 ja 2 mikähän tuo osaisi olla vikana.

Isommalle ei vaihda vaikka kd vaijeri otettu irti.

Ilmoitelkaa jos tiedossa mahdolliset vika paikat.

Kummiksi neljäs kerta kun teen saman remontin ja koskaan ei ole käynyt mitään tämmöistä


[/code]
Kuningassorvari
Viestit: 36
Liittynyt: 20.10.2010 17:47
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Kuningassorvari »

Tuossa yhdessä tobicissa viitattiin "paine ei riitä kytkemään 3 ja Nelosen vaihdetta.

Kun jouduttiin apparin puolen banjo pultti korjaamaan m12 pultilla mistä tein banjo pultin. Tässä minun tekemässä pultilla on selvästi pienempi reikä kun alku peräisessä.

Rajoittaako se nyt ratkaisevasti öljyn painetta josta johtuu 3 ja 4 ei kytkeytyminen.
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Mulla oli joskus entisessä elämässä tuommoinen aski ja sama oire, silloin oli takimmaisen visco-kytkimen muoviratas menny päreiksi.
Eli vaihdelaatikon ulostuloakseli pyörittää sitä ja se kytkee kolmosen ja nelosen päälle sitten kun keskipakovoima tarpeeksi repii painoja ulospäin.
Se on se iso pyöreä luukku askin takaosassa. Sen kun käyttää auki ja kokeilee että se kytkin pyörii kardaanin mukana. Ja myöskään käsin se ei saisi pyöriä vapaasti.

Siinä on yksi vika halvimmasta ja helpoimmasta päästä.
Tähdellisen parantola
Kuningassorvari
Viestit: 36
Liittynyt: 20.10.2010 17:47
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Kuningassorvari »

Kiitoksia vinkistä tuo tarkistetaan ensi tilassa ennenkuin aski otetaan pois. Olisikohan se voinnut hajota ku laatikko laskettiin pysty asennossa lattialle.
nalle05
Viestit: 151
Liittynyt: 21.6.2014 20:00

Viesti Kirjoittaja nalle05 »

toinen vikakohta tulee pakinmäntä remontista ,turpiinin jälkeen ensimmäinen jarrupanta ja sen työsylinteri.mulla sama vaiva osat tulossa tällä viikolla .euron tiiviste männästä rikki ,mulla tuli sama vika pakin korjaukksesta,pakki kyllä toimii :roll:
Kuningassorvari
Viestit: 36
Liittynyt: 20.10.2010 17:47
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Kuningassorvari »

Eli semmonen tiiviste on voinut mennä rikki kun öljy pumppu laitettiin takaisin paikalleen .

Se meni kyllä takaisin laitteessa melkeen pohjaan niin 2 mm rako vain jäi.. Pikku napautus kumi vasaralla se lupsahti pohjaan ja pultit kiinni.

Tuota tiivistettä ei vaihda varmaan laatikko paikallaan.....?
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Siinä etummaisessa palikassahan on se kiinteä akselin pätkä, jossa on kaksi teflon rengasta.
Jos vaikka etummainen pikkusen pystyssä, ei mene pohjaan.
Pikkusen kopautat, niin menee ja se telfon tiivitse poikki :shock:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
nalle05
Viestit: 151
Liittynyt: 21.6.2014 20:00

Viesti Kirjoittaja nalle05 »

en tarkottanu öljypumpun akselin tivareita vaan jarrupannan sylinterin tiivisteitä,sen saa kyljestä auki minä tosin räpläsin sitä pakki remonttia tehdessä koska vaihdoin kitkalevytkin,sieltä hajosi tosi pieni o-renkaan tapainen tiiviste,hirtti jarrupannan kiinni.en tosin ole vielä kasannut lootaa kun ei osat ole tulleet,ehkä huomena olen viisaampi jos korjaus sarjat tulee :?:
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Kuningassorvari kirjoitti:Eli semmonen tiiviste on voinut mennä rikki kun öljy pumppu laitettiin takaisin paikalleen .

Se meni kyllä takaisin laitteessa melkeen pohjaan niin 2 mm rako vain jäi.. Pikku napautus kumi vasaralla se lupsahti pohjaan ja pultit kiinni.

Tuota tiivistettä ei vaihda varmaan laatikko paikallaan.....?
Vastasin tähän kommenttiin 8)
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
nalle05
Viestit: 151
Liittynyt: 21.6.2014 20:00

Viesti Kirjoittaja nalle05 »

joo vohan noi pumpun akselin tiivisteetkin helposti katkoa,ite laitoin tiiviste uraan vähän rasvaa ,silleen pysy tiivisteet uran pohjassa pumpun asennuksen ajan.on siellä kyllä paljon muitakin vikapaikkoja, esimerkiksi nopeuden tunnistimen muovihilut, ne tietääkseni menee taka pumppuun hajotessaan ja estää sen toiminnan,ite olen joutunut opiskelemaan kantapään kautta ,onneksi aina joku tietävämpi on autellut maalaistolloa,siis minua :lol:
Kuningassorvari
Viestit: 36
Liittynyt: 20.10.2010 17:47
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Kuningassorvari »

Jeps ne teflon renkaat oli menny paskaks.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 voimansiirto”