Kytkimen pääsylinterin ilmaus
Kytkimen pääsylinterin ilmaus
Miten tapahtuu pääsylinterin ilmaus? Pitäisikö ilmaantua poljinta painelemalla kun tuntuu että vaikutusta ei ole? Vai pitääkö päästä ilmaamaan työsylinterin kautta auton alta?
T. Tuukka
T. Tuukka
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
painaessa poljinta kun lähempänä lattiaa alkaa tuntua vastustaM3s3 kirjoitti:ok, no kaise pitää kokeilla vielä aamujumppa vetää polkimella ennenkuin alkaa suunnittelemaan ryömimimistä alle
liikkutat (painelet) poljinta rauhallisesti vain siinä vastus alueella kymmen kunta kertaa
sen jälkeen painat polkimen pohjaan ja odotat noin 15s
sitten päästät polkimen käymään kerran ylhäällä
ja toistat uudellen saman rutiinin joka kerralla pitäis kytkimen alkaa ottaa ylempää (menettele samoin vaikka kytkin olis aluksi iavan hervoton)
jos sitä ihan ylös alas poljeskelee niin ei auta on tärkeää muistaa pitää poljinta välillä alhaalla hetken aikaa (ilmat nousee kohti säiliötä ja samaala työ sylinteri kerkeää täyttyä)
ikään ei ole tärvinnut alakautta nestettä laittaa työ sylinteriin ja 5 minuuttia riittää hyvin niin autossa on kytkin toimii kaikissa merkeissä
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Toimiiko tuo vanhan sprintterin kytkimen kans kun pitäis vaihtaa nesteet? Kytkinpoljin ylhäällä niin on linja auki nestesäiliöstä työsylinterille?Jube kirjoitti:Eikö nämä ilmaudu ihan painovoiman avulla ajan kanssa?
Pitää säiliön täynnä, avaa ilmausruuvin ja odottaa
(jarrut sain ilmattua noin mutta Abs pumppu tietenkin ilmaa täynnä eli pystyy kuitenkin ajamaan)
Hieno niksipirkka ohjeEasy Rider kirjoitti:Fillarin sisärenkaallakin on ilmattu jarruja ja kytkimiä. Pätkä sissaria venttiilin kohalta, toinen pää nipparilla nippuun, toinen nipparilla säiliöön. muutama pumppaus ilmaa ja aukomaan ruuveja.
Töötab hästi, nagu vana rongi sittapott.
ja kun jättää kumia vähän pidemmästi, saa painesäiliön
autodidakti
On muuten todella hyvä ja nopea konsti jos on kiire kun ensin tuppaa hivenen paineilmaa säiliöön että saa tulemaan edes vähän nestettä työsylinterin ilmausruuvin kautta ulosxr kirjoitti:Painaessa poljinta kun lähempänä lattiaa alkaa tuntua vastusta
liikkutat (painelet) poljinta rauhallisesti vain siinä vastus alueella kymmen kunta kertaa
sen jälkeen painat polkimen pohjaan ja odotat noin 15s
sitten päästät polkimen käymään kerran ylhäällä
ja toistat uudellen saman rutiinin joka kerralla pitäis kytkimen alkaa ottaa ylempää (menettele samoin vaikka kytkin olis aluksi iavan hervoton)
jos sitä ihan ylös alas poljeskelee niin ei auta on tärkeää muistaa pitää poljinta välillä alhaalla hetken aikaa (ilmat nousee kohti säiliötä ja samaala työ sylinteri kerkeää täyttyä)
Ilman paineilmaa ei mitään toivoa jos molemmat sylinterit on vaihdettu kuten minulla oli tänään kun ilmattiin
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Ilmauksessa joskus tullut käytettyä, jos ei jaksa pumppaa.. niin (ilmaa) pääsylkän eka..
Tapahtuu, aukoo jarruputkia ilmaustyyliin ja samalla toinen ottaa paineet/pumppaa..
On pikkasen nopiampaa
E. Perskeles tullu kunnolla kahtottua otsikkoa
Kai tuo sama kikka toimii kytkyttimeenkin
Tapahtuu, aukoo jarruputkia ilmaustyyliin ja samalla toinen ottaa paineet/pumppaa..
On pikkasen nopiampaa
E. Perskeles tullu kunnolla kahtottua otsikkoa
Kai tuo sama kikka toimii kytkyttimeenkin
® Mesen linttaklubi