Tervehdys foorumilaisille!
Oli pakko tulla kyselemään viisaammilta neuvoa liittyen appiukon 124 automaattiin.kone on 606.
Eli autosta meni ilmastoinnin kompura rikki muutama päivä sitten, ja hän irroitti kompuran pois autosta.
Heti tämän jälkeen automaatti rupesi vaihtamaan tosi voimakkaalla nykäisyllä / kolahduksella jokaisen vaihteen silmään,sekä ajovalojen korkeudensäätökään ei toimi enään.
Arvatenkin tämä liittyy alipainepuolelle,ja appiukko koitti jo käydä kaikki letkut läpi mitä vaan löysi,ja kaikki pitäisi olla paikallaan.
Onkohan pumppu ottanut nokkiinsa,vai mistä pitäisi jatkaa ongelman etsimistä??
Eihän kai se ilmastoinnin kompura nyt mitenkään voi vaikuttaa asiaan vaikka sen otti pois ??
Hän on niin mersumies henkeen ja vereen, ja nyt tosi maansa myynyt kun rakas ajopeli ei toimi kunnolla.
w124 300d automaatti vaihtaa voimakkaalla nykäisyllä
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 11.7.2015 21:42
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Alipainehan sieltä puuttuu laatikolta.
joku letku on irti, en tiedä meneekö kompuralle alipainetta, jos menee niin sieltä suunnalta etsisin.
Umpion taakse menee myös alipaine letku,
Syöttöpumpun kyljessä on alipaine modulaattori, mutta sen ei pitäisi liittyä tähän jos ei ole ollut ihan asiasta tietämätön asentaja.
joku letku on irti, en tiedä meneekö kompuralle alipainetta, jos menee niin sieltä suunnalta etsisin.
Umpion taakse menee myös alipaine letku,
Syöttöpumpun kyljessä on alipaine modulaattori, mutta sen ei pitäisi liittyä tähän jos ei ole ollut ihan asiasta tietämätön asentaja.
250D -92
190D 2.2turbo
190D 2.2turbo
Onko tuossa moniventtiilisen kytkynä olevassa automaatissa alipaineen lisäksi joitain sähköohjauksia ja releytyksiä? Ilmeisesti uutta kompuraa ei laitettu paikalleen, vaan paikalle tuli vain lyhyempi hihna? Oliko kickdownilla ja ilmastoinnilla yhteinen releensä? Jos on, niin voisiko tuo kompuran poisto sekoittaa vaihteiston toimintaa? Joka tapauksessa oire viittaa tosiaan siihen, että laatikko toimii ilman alipainetta ja ampuu kaikki vaihteet sisään kuin täyskaasukiihdytyksissä. Onkohan vasemman etulyhdyn korkeudensäätäjään menevässä tutissa alipaineletku kiinni? Onko alipainepumpulta lähtevä alipaineputki pysynyt ehjänä, jos on joutunut hääräämään siellä suunnalla. Eli alipainevuoto on päällimmäinen arvaus ja sitten on pakko ajatella kompuran poiston vaikutusta sähköpuolelta asiaan releen toiminnan kautta.
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 11.7.2015 21:42
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Kiitoksia vastauksista!
Auto sammuu kyllä ihan normaalisti, ja ovetkin menee kiinni ja auki ihan normaalisti. Eli onko niin että pumppu silloin toimii ??
Umpioiden takana olevat letkut on kyllä kiinni myöskin.
Joo hän laittoi lyhyemmän hihna kun poisti kompuran nyt toistaiseksi.
Mitä jostain lueskelin että tarviiko sitä alipainepumppua säädellä??
Kaikki näkyvillä olevat letkut hän on kattonut lävitse,ainoastaan jossain ihan laatikon lähettyvillä sanoi että ne menee hankalassa paikassa minne ei helpolla näe.
Mutta sen vuodon ei varmaan tarvitse olla isokaan,että homma ei pelitä.
Auto sammuu kyllä ihan normaalisti, ja ovetkin menee kiinni ja auki ihan normaalisti. Eli onko niin että pumppu silloin toimii ??
Umpioiden takana olevat letkut on kyllä kiinni myöskin.
Joo hän laittoi lyhyemmän hihna kun poisti kompuran nyt toistaiseksi.
Mitä jostain lueskelin että tarviiko sitä alipainepumppua säädellä??
Kaikki näkyvillä olevat letkut hän on kattonut lävitse,ainoastaan jossain ihan laatikon lähettyvillä sanoi että ne menee hankalassa paikassa minne ei helpolla näe.
Mutta sen vuodon ei varmaan tarvitse olla isokaan,että homma ei pelitä.
Jos laatikko vaihtoi normaalisti ennen kompuran irroitusta ja kaikki letkut paikoillaan, niin olisiko mahdollista laittaa paikalle kompura uudelleen johtoineen. Jos sen jälkeen toimii, niin silloin saisi poissuljettua alipainevuodon ja olettaa viaksi laatikon sähkötoiminnot releen kautta. Ei siis ole ilmeisesti tarkoitusta laittaa paikalle ehjää kompuraa? Saahan se rikkinäinen/toimimaton kompura siellä pyöriä paikallaan tarvittaessa.
Jos pääsette auton alle kurkkaamaan, niin alipaineletku päätyy laatikon kupeeseen.
Jos pääsette auton alle kurkkaamaan, niin alipaineletku päätyy laatikon kupeeseen.