Etulokasuojan vaihto-ohjeita
Etulokasuojan vaihto-ohjeita
En sattunut Mekasta tällaisia ohjeita löytämään, joten voisiko joku viisaampi ystävällisesti selostaa kuinka tuo kuljettajan puoleinen etulokasuoja irroitetaan ja mitä huomioitavaa asiaan liittyy. Paikalleenlaittohan tapahtuu tekemällä asiat päinvastaisessa järjestyksessä
Kiitos paljon jo etukäteen
Kiitos paljon jo etukäteen
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Se on helppoa kuin lasta löisi.
1) Konepelti huoltoasentoon
2) Sopivan kokoinen räikkä hollille ja siihen sopivan kokoinen avain käteen
3) Kurkkaa sivusta reunan yli, siinä näet suurimman osan etuloksun kiinnityspulteista.
4) Aukaise kuskin ovi ja kurkkaa etuloksua kohden, siellä näet muistaakseni kolme pulttia, nekin liittyvät etuloksun kiinnityksen.
5) Ota etuvilkku pois irrottamalla pikaliitin. Varo ettei vilkku lennä kädestäsi asfaltille.
6) Vilkun alla on ainakin yksi pultti ehkäpä kaksi tai jopa kolmekin.
7) Irrottele nämä pultit jossain loogisessa järjestyksessä. Itse varmaan aloittaisin niistä oven ja vilkun takana olevista pulteista. Lopuksi ruuvaisin päällä olevat irti ja irrottaisin loksun.
8 ) Loksun ollessa irti kannattaa tarkistaa myös konepellin avausjousen kunto. Itse löysin tämän eräänä talvipäivänä auton alta.
1) Konepelti huoltoasentoon
2) Sopivan kokoinen räikkä hollille ja siihen sopivan kokoinen avain käteen
3) Kurkkaa sivusta reunan yli, siinä näet suurimman osan etuloksun kiinnityspulteista.
4) Aukaise kuskin ovi ja kurkkaa etuloksua kohden, siellä näet muistaakseni kolme pulttia, nekin liittyvät etuloksun kiinnityksen.
5) Ota etuvilkku pois irrottamalla pikaliitin. Varo ettei vilkku lennä kädestäsi asfaltille.
6) Vilkun alla on ainakin yksi pultti ehkäpä kaksi tai jopa kolmekin.
7) Irrottele nämä pultit jossain loogisessa järjestyksessä. Itse varmaan aloittaisin niistä oven ja vilkun takana olevista pulteista. Lopuksi ruuvaisin päällä olevat irti ja irrottaisin loksun.
8 ) Loksun ollessa irti kannattaa tarkistaa myös konepellin avausjousen kunto. Itse löysin tämän eräänä talvipäivänä auton alta.
Nuo pultit minua eniten askarruttivatkin. Oli niin ahtaan näköinen väli, että tuli jopa mieleen että pitääkö ovikin repaista irti lokasuojaa irroittaessaSampo N. kirjoitti: 4) Aukaise kuskin ovi ja kurkkaa etuloksua kohden, siellä näet muistaakseni kolme pulttia, nekin liittyvät etuloksun kiinnityksen.
Pitääköhän tuo oven "kylkimuovi" irroittaa että pääsee siihen alimpaan ruuviin käsiksi Kaksi ylintä luulis lähtevän ilman ongelmia...
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
-
- Viestit: 13
- Liittynyt: 22.10.2010 23:34
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Olisikohan näistä kuvista apuva
http://www.w124performance.com/service/ ... 88-100.pdf
http://www.w124performance.com/service/ ... 88-100.pdf
lokasuojat kun otti irti niin molemmin puolin oli ruosteessa kori kitti sauman alta. hantin puolella oli oikein reikää. voiko tosiaan olla se kitti sellasta joka alkaa ruostuttaa? kun ihan samaa reittiä meni ruoste mistä kittikin.
s124 300TDT -88 -> ST
409 lava
609 doppeli hiabilla, ex empower
609 kaappi
hilux ln65 4x4
ja muuta muu
409 lava
609 doppeli hiabilla, ex empower
609 kaappi
hilux ln65 4x4
ja muuta muu
jotakin sellasta tuntuu tekevän. oli piru päässy jo ihan helman ala päästä saumaa pitkin ikkunan kulmaanranex kirjoitti:ihan kokemuksesta sanon että tuo mersunkäyttämä vanhetessaan imee ihtensä ja pellin väliin kosteutta joka ajan kanssa muhii sen pellin pois. pitkään näytää päältä hyvältä, mutta alla ei ole peltiä ollenkaan.
tuli pysäytettyä se rost stop aineella. testi mielessä täytyy koittaa pääseekö kunnon teräsharja laikalla ja ruoste stoppi aineella hiekkapuhallus tason ruosteen poistoon.
s124 300TDT -88 -> ST
409 lava
609 doppeli hiabilla, ex empower
609 kaappi
hilux ln65 4x4
ja muuta muu
409 lava
609 doppeli hiabilla, ex empower
609 kaappi
hilux ln65 4x4
ja muuta muu
Mikäs se noinniinkuin yleisesti ottaen on tarvikeloksujen laatu satalankkuun sopivien osalta? Alkuperäislaatuinen tietty sopii paikalleen niinkuin kuuluukin, mutta onko arvon raadilla kokemusta tarvikeplootujen laadusta?
Omat kokemukset tarvikepelleistä (muunmerkkisiin autoihin) monenlaisia: osa ihan ok, osa täyttä rahanhukkaa.
Omat kokemukset tarvikepelleistä (muunmerkkisiin autoihin) monenlaisia: osa ihan ok, osa täyttä rahanhukkaa.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 08.8.2011 14:31
- Paikkakunta: Rovaniemi
ei se mitään tarvii. mutta samalla voimassata koko pyörän kotelon ja oven raon. ni on sitten ainaki siinä oven raon kohdal peltien välissä massa.H.Salminen kirjoitti:Jatketaan nyt tähän lisäkysymyksellä... Tartteeko peltien väliin laittaa mitään ainetta kun laittaa kasaan, vai vedetäänkö pelti peltiä vasten??
Onhan niissä tieten maalit päällä mutta tarviiko lisäsuojaa?
s124 300TDT -88 -> ST
409 lava
609 doppeli hiabilla, ex empower
609 kaappi
hilux ln65 4x4
ja muuta muu
409 lava
609 doppeli hiabilla, ex empower
609 kaappi
hilux ln65 4x4
ja muuta muu