Onko minkälainen homma huoltaa lasinpyyhkijän koneisto, on hieman laiskat liikkeet jos lasi on melkein kuiva, (niin on kyllä omistajallakin). Yritin EPC:stä hakea osviittaa, mutta eipä se paljon valaissu.
Veikkaan että se purkautuu yläkautta, mutta ei kait dynamiittia vahavempaa kuiteskaan.
Niin, auto on 124.
Tuulilasinpyyhkijä
- Norsukuski
- Viestit: 45
- Liittynyt: 03.3.2011 10:06
- Paikkakunta: Kemijärvi
Tuulilasinpyyhkijä
MB Vito 115 CDI -04
MB 200 E -88
MB SLK 200
Dodge M37 -63
MB 200 E -88
MB SLK 200
Dodge M37 -63
Onkohan siinä samanlainen mekanismi (yksi pyyhkijä), kuin w202:ssa?
Jos on, niin ootko rasvannut sitä sylinteriä milloinka viimeksi?
Laita pyyhkijä päälle ja katkase sitten virrat autosta. Repäse sylinterin (joka nostaa pyyhkijää keskellä lasia) edestä muovi irti ja suihkuta vaikak CRC:tä sylinteriin ja liikuttele pyyhkijää vähän edes takaisin. Onnistuu se rasvaus toki ilman suojan irroittamistakin.
Ei välttämättä ole muusta kiinni. Sylinteri kun kuivuu, tai menee likaiseksi, niin alkaa pyyhkijä jumittamaan.
Näin siis w202:ssa. En tiedä minkälainen systeemi 124:ssa on.
edit: mekassahan oli ohjeet myös remonttiin.
http://mese.fi/mekka/index.php?title=W1 ... min_huolto
Jos on, niin ootko rasvannut sitä sylinteriä milloinka viimeksi?
Laita pyyhkijä päälle ja katkase sitten virrat autosta. Repäse sylinterin (joka nostaa pyyhkijää keskellä lasia) edestä muovi irti ja suihkuta vaikak CRC:tä sylinteriin ja liikuttele pyyhkijää vähän edes takaisin. Onnistuu se rasvaus toki ilman suojan irroittamistakin.
Ei välttämättä ole muusta kiinni. Sylinteri kun kuivuu, tai menee likaiseksi, niin alkaa pyyhkijä jumittamaan.
Näin siis w202:ssa. En tiedä minkälainen systeemi 124:ssa on.
edit: mekassahan oli ohjeet myös remonttiin.
http://mese.fi/mekka/index.php?title=W1 ... min_huolto
- Norsukuski
- Viestit: 45
- Liittynyt: 03.3.2011 10:06
- Paikkakunta: Kemijärvi
tekee tämän mukaan
viewtopic.php?p=418958#418958
Lasinpyyhin, toiminta + varren voitelu 8252
joka huollossa
viewtopic.php?p=418958#418958
Lasinpyyhin, toiminta + varren voitelu 8252
joka huollossa
autodidakti
- Norsukuski
- Viestit: 45
- Liittynyt: 03.3.2011 10:06
- Paikkakunta: Kemijärvi
No nyt rupes pelittämään, auton olen huoltanut muuten jopa tiheämpään mitä kilometrit edellyttää, mutta tämä oli ihan uutta, Kiitos.felmit kirjoitti:tekee tämän mukaan
viewtopic.php?p=418958#418958
Lasinpyyhin, toiminta + varren voitelu 8252
joka huollossa
Nyt pyyhkii, vaikka lasi olisi kuiva.
MB Vito 115 CDI -04
MB 200 E -88
MB SLK 200
Dodge M37 -63
MB 200 E -88
MB SLK 200
Dodge M37 -63
Sunnuntaina loppu pelleily tuon spray-vaseliinin kanssa, lopullisesti.
Viikolla meni tuossa teleskoopissa ajoitus sekasin ja rupesi sulka roimimaan pitkin reunalistoja. Oli tuo sulan liike hienokseltaan tökkinyt sen aikaa kun auto on taloudessa ollut mutta säännöllisesti voitelemalla on jaksanut toimia mitenkuten. Tämän talven mittaan on sitten mennyt yhtä alamäkeä, ja on tuota sulan liikettä saanut käsivoimin avitella sohjoisilla keleillä.
Vaan nytpä tuli tehtyä modernisaatio joka hakee vertaistaan, ehkä aikanaan suoritettu sähköantennin pysyvä poisto vastaa tätä...
Eli vivusto pöydälle ja kappaleiksi. Heti huomasin että ailonirattaasta joka vivuston runko-osalla juoksee saaden sulan syöksähtelemään kohti lasin kulmia oli muutama hammas aivan kulahtanut ja hyppinyt yli, tästä johtui tuo ajoituksen sekoilu. Ratas kappaleiksi ja samalla siihen kytkeytynyt kampikoneisto irti. Sähkömiehenputkesta holkki teleskoopin varren ympärille, ja ym kampikoneiston kiinnityspultin tilalle M6-pultti ja iso prikka alle. koneisto takasin kasaan runsaalla molyrasvalla (laakereihin ja moottorin käyttämään kampeen TOIMII KUIN JUNAN VESSA
Loppu rasvan kanssa pelleily ja jatkuva jännääminen. Omasta mielestä tuo pinta-ala mikä tuolla vivustokikkailulla saadaan lisänä pyyhittyä on niin pieni että suorastaan v*tuttaa ettei tuotakin ole tullut tehtyä jo vuosia sitten...
Mitäs tehtäis seuraavaksi?
- Startti pois ja veivi nokalle?
- Kattoluukun läpi juottamalla kiinni?
Viikolla meni tuossa teleskoopissa ajoitus sekasin ja rupesi sulka roimimaan pitkin reunalistoja. Oli tuo sulan liike hienokseltaan tökkinyt sen aikaa kun auto on taloudessa ollut mutta säännöllisesti voitelemalla on jaksanut toimia mitenkuten. Tämän talven mittaan on sitten mennyt yhtä alamäkeä, ja on tuota sulan liikettä saanut käsivoimin avitella sohjoisilla keleillä.
Vaan nytpä tuli tehtyä modernisaatio joka hakee vertaistaan, ehkä aikanaan suoritettu sähköantennin pysyvä poisto vastaa tätä...
Eli vivusto pöydälle ja kappaleiksi. Heti huomasin että ailonirattaasta joka vivuston runko-osalla juoksee saaden sulan syöksähtelemään kohti lasin kulmia oli muutama hammas aivan kulahtanut ja hyppinyt yli, tästä johtui tuo ajoituksen sekoilu. Ratas kappaleiksi ja samalla siihen kytkeytynyt kampikoneisto irti. Sähkömiehenputkesta holkki teleskoopin varren ympärille, ja ym kampikoneiston kiinnityspultin tilalle M6-pultti ja iso prikka alle. koneisto takasin kasaan runsaalla molyrasvalla (laakereihin ja moottorin käyttämään kampeen TOIMII KUIN JUNAN VESSA
Loppu rasvan kanssa pelleily ja jatkuva jännääminen. Omasta mielestä tuo pinta-ala mikä tuolla vivustokikkailulla saadaan lisänä pyyhittyä on niin pieni että suorastaan v*tuttaa ettei tuotakin ole tullut tehtyä jo vuosia sitten...
Mitäs tehtäis seuraavaksi?
- Startti pois ja veivi nokalle?
- Kattoluukun läpi juottamalla kiinni?
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi