ruosteiden korjaus ja maalaus.

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
seleri
Viestit: 19
Liittynyt: 07.3.2013 13:10

ruosteiden korjaus ja maalaus.

Viesti Kirjoittaja seleri »

Oilis tohon mersuu tullu ajansaatossa vähän ruostetta ja olis tarkotus kesällä korjailla.
Pintaruosteet riittää varmaan ku hioo puhtaalle pellille asti sinkki maali päälle ja sitten oikea maali. pieni reikä tuossa takapuskurin kohalla kontissa ja valo paistaa läpi. koska ei hitsi vehkeitä löydy nii meinasin että jos metallikitillä tuon reijän paikkaisia, kun tosiaan ei ole isoreikä.

sitten tuosta maalista, auton värikoodi on 199 M eli joku musta/sininen metalliväri? spreillä meinasin maalata nii mikä tohon sopis melkeen? pääasia on että ruosteet häviäs ja sais lähes saman värin tuoho päälle mikä korissa on. :)
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Kannattaa sen auton kanssa käydä jossain ihan oikeessa maalikaupassa et ne kattoo sen sävyn kohdalleen... Tuosta 199 väristä löytyypi nimittäin niin monta versiota et en ite meinannu millään löytää ku paikkamaalasin aikoinaan omaa... :roll:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Niin ja tuo ammattilaisen sävyttämä kilikalihan ei maksa yleensä kuin ~20e joten on vähän väärä paikka säästää.
Samalla tarraat sieltä maalikaupasta 1K happopohjamaalin mitä voi läiskiä vaikka siveltimellä putsatulle pellille jos ei ole ruuttaa käytettävissä niin kestää, tai on ainakin itsellä kestäny näin ilman mitään hokkuspokkus-menetelmiä kun viitsii kunnolla tehdä tuon ruosteenpoiston :)
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
seleri
Viestit: 19
Liittynyt: 07.3.2013 13:10

Viesti Kirjoittaja seleri »

Joo, paikallisessa maalikaupassa kilikali sekotus 22e/purkki siinä ei säästetä.
onkos tuo happomaali parempaa kuin sinkkimaali?

entäs mites nuo ulkokahvat lähtee kun on kukkaa päässy alle?

entäs hionta? santapaperilla vaan peltiin asti? kulmahiomakoneella isommat pinnat?
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Paremmasta en tiedä mutta sen tiedän että happomaali on ainakin hyvä ku 10v. alkaa olemaan tuon lankun ylivedosta ja hyvin on kestäny nuo pohjilla :D
Ruosteista pääsee kätevästi ja kun vinguttaa ensin huolellisesti "neekerintukka-laikalla" (toivottavasti ei tule mitään syytettä rasismin lientsonnasta) ja lopuksi vielä teräsharja-laikalla loput huokoset puhtoiseksi missä näkyy vielä mustaa. Porakoneellakin pärjää noiden laikkojen kanssa mutta rälläkkä parempi. Nii ja tärkein juttu että vedät pohjamaalin välittömästi päälle kun on saannu puhdistettua!

Kahvoja en perkeles muista tarkemmin ku että ovitiivistettä piti vähän raottaa ja sieltä löytyy kuusioikolokanta minkä aukasemalla lähtee lukkopesä irti ja sitte koko kahva.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Varovasti sitten sen kulmurin kanssa. Sillä saa ittelleen paljon tasoteltavaa pienellä vaivalla.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

"neekerintukka-laikalla"
Bob Marley-laikka. :idea: :ope:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Easy Rider kirjoitti:Bob Marley-laikka. :idea: :ope:
Sitä ei kannata käyttää kun se pöllyttää niin paljon. :lol:
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
seleri
Viestit: 19
Liittynyt: 07.3.2013 13:10

Viesti Kirjoittaja seleri »

etuovissa oli tommonen kumitulppa minkä alla kuusikolokanta, ottaa sen irti ja vetää kahvaa vissiin taaksepäin nii lähtee? ainaki jostaki luin nuin.
mutta entäs takaovien kahvat kun sielä ei ole mitään kuusiokoloruuveja?
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Kyllä sielläki pitäs olla ihan samanlainen systeemi... :roll:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Rou_inen
Viestit: 76
Liittynyt: 31.3.2012 14:26
Paikkakunta: Susrajoilta

Viesti Kirjoittaja Rou_inen »

Ja sen happomaalin päälle pitäs olla hiontaväri ennenku sitä kittaa. Ja taasen kitin päälle hiontaväri ennen pintaväriä. En sitten tiijä voiko hiontavärin sijasta käyttää jotain toista pohjamaalia, mualkaupassa varsin ossoovat sanova.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 kori”