Kuskin oven rajoittimen vaihto
Kuskin oven rajoittimen vaihto
[S124 '92]
Kuskin ovi naksahtaa aina kiinni laitettaessa ja avattaessa aika ilkeästi ja rajoitin on vian aiheuttajana. Huollon yhteydessä sanoivatten, että pitää vaihtaa.
Varmaan tosi yksinkertainen juttu ja ei kaipaisi edes kyselemistä, mutta ehkä joku viisaampi listaa mahdolliset sudenkuopat. Miten sen stopperin saa irti oven puolelta, pitääkö repiä pahvi irti?
Voisin toki tutkia asiaa itsekin, mutta kun täältä saa niin jouhevasti hyviä neuvoja niin ehkä joku paikka jää sen ansiosta rikkomattakin.
Ja jos jollain on myydä 199 värissä oleva rajoitin (eikös nekin ollut maalattu) niin orkkis olis aina orkkis.
Kuskin ovi naksahtaa aina kiinni laitettaessa ja avattaessa aika ilkeästi ja rajoitin on vian aiheuttajana. Huollon yhteydessä sanoivatten, että pitää vaihtaa.
Varmaan tosi yksinkertainen juttu ja ei kaipaisi edes kyselemistä, mutta ehkä joku viisaampi listaa mahdolliset sudenkuopat. Miten sen stopperin saa irti oven puolelta, pitääkö repiä pahvi irti?
Voisin toki tutkia asiaa itsekin, mutta kun täältä saa niin jouhevasti hyviä neuvoja niin ehkä joku paikka jää sen ansiosta rikkomattakin.
Ja jos jollain on myydä 199 värissä oleva rajoitin (eikös nekin ollut maalattu) niin orkkis olis aina orkkis.
Rajoitinta ei oo maalattu ja uus maksaa alle 20€ KL:ssä - en tiiä mitä Veholla. Lainaan kilanderia tuohon vaihdon ohjeistamiseen:
kilander kirjoitti:Ei jaksa paljoa kirjotella,tuosta ovipahvi pois: http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... n_irroitus
Sittehän ei ole kuin kolmekos niitä kymppimillin kantasia irti ja rajottimen sokka/tappi pois,ja uus tilalle.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus

W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Pitää ovipahvi ottaa pois, en ollenkaan varma ole mutta olikohan parilla kymppimillillä sieltäpuolen kiinni. Eipä siinä muuta hankaluutta pitäisi olla, jaa, eikös veholta saa erivärisiä vai olenko tuurilla aina saanut valkoisen. 

(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Eli lyhyesti lukon kohdalta muovisuoja irti, veivi irti (jos on), oven avauskahvan muoviosa pois, kahvan ruuvi irti muoviosan alta, (pitiköhän vielä irrottaa (varovasti!) kuskin peilin kohdalla oleva sisustaosa) ja eikun pahvi pois. Jawuokila kirjoitti:Tänks juu! Arvasin että kandee kysyä. Ei muutaku osa jostain ja ovea rikkomaan ...

Toi varovaisuus onkin hyve, joka tahtoo usein olosuhteiden pakosta unohtua.
Tässäkin remontissa tulee käymään niin, että kun saan auton talliin niin kotoota jo soitellaan, että on joku hätänä ja yritän sen seurauksena kiireellä itkua tuhertaen ja hammasta purren repiä osaa irti. Lopputuloksena todennäköisesti ovi hankaa seinään ja muoviklipsut katkeilee ja ehkä nahkakin vielä jotenkin repeää. Ja jos osa oikein on tiukassa niin voihan se vähän kuraakin housuun turahtaa.
Näytti olevan tässä ihan lähistöllä tota osaa sekä Motonetissä että Merteilissä, joten tästä se taas lähtee Mersujen parissa alisuorittaminen.
Tässäkin remontissa tulee käymään niin, että kun saan auton talliin niin kotoota jo soitellaan, että on joku hätänä ja yritän sen seurauksena kiireellä itkua tuhertaen ja hammasta purren repiä osaa irti. Lopputuloksena todennäköisesti ovi hankaa seinään ja muoviklipsut katkeilee ja ehkä nahkakin vielä jotenkin repeää. Ja jos osa oikein on tiukassa niin voihan se vähän kuraakin housuun turahtaa.
Näytti olevan tässä ihan lähistöllä tota osaa sekä Motonetissä että Merteilissä, joten tästä se taas lähtee Mersujen parissa alisuorittaminen.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Ei yleensä auta kuin korkeintaan väliaikaisesti. Kestää normaalikäytössä lie yhen puolimiljoonaa mutta sitten kun alkaa rutajaa niin kannattaa pian vaihtaa. Semmosiakin tapauksia oon kuullut että ovi on jäänyt pysyvästi auki asentoon ja sitä väkivalloin sulkiessa oli tullut peltivaurioita oven ulkopintaan.Easy Rider kirjoitti:Niihän nuo rutajaa mullahi luukut. Mikä niistä toppareista hajovaa? Eikö mörjääminen auta?
Että hui kauhia sentään

Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus

W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
On ne mersut ihmeellisiä! Ovet eivät mene kiinni ja virtalukkoja ei saa auki.XUX63 kirjoitti:Semmosiakin tapauksia oon kuullut että ovi on jäänyt pysyvästi auki asentoon ja sitä väkivalloin sulkiessa oli tullut peltivaurioita oven ulkopintaan.
Että hui kauhia sentään

Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Jep. Onkohan eroa pari eypoa. Itse ostan noita enää Veholta. Ostin tuommoisen tarviketuotteen paikallisesta KL:n edustustosta ja se alkoi narisemaan jo vuoden jälkeen. Vehon vehkeet ovat kestäneet ja onhan niillä parin vuoden takuukin.jovihava kirjoitti:Mie tiijän, kakskymppiäXUX63 kirjoitti:Rajoitinta ei oo maalattu ja uus maksaa alle 20€ KL:ssä - en tiiä mitä Veholla.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Juu, stoppareita ei juurikaan saa tekohengitettyä. Vekotin pelaa isoilla laakerikuulilla, jotka on prässätty melko tiiviiseen pakettiin, joten sinne ei tahdo saada voiteita oikein millään konstilla - paitsi irrottamalla ja putsaamalla. Mutta samalla vaivallahan saa sitten jo uudenkin tilalle.
On noita sprayvaseliinilla ja pitkällä pillillä koitettu joskus ehostaa, mutta ilo melkoisen tilapäinen. Kuivuuttaahan ne alkavat vanhemmiten takkuamaan, itse rakenne ei juurikaan kulu.
On noita sprayvaseliinilla ja pitkällä pillillä koitettu joskus ehostaa, mutta ilo melkoisen tilapäinen. Kuivuuttaahan ne alkavat vanhemmiten takkuamaan, itse rakenne ei juurikaan kulu.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Alla onnellisten tähtien laulaa Antti Huovila ja saa yleisön suorastaan kiimaiseksi.
Vaihto suoritettu, kiitos avusta - se mese.fi:n apu tämän homman jo melkein valmiiksi tekikin. Osan hankin motonetistä ja se kustansi 17,90.
Vaihto oli "asteikolla 1-10 kuinka karvainen on takapuolesi" ehkä kakkosen luokkaa mutta aikaa sain tuhraantumaan lähinnä ovipahvin takaisinasettelussa. Irrottaminen oli helppoa kun oli ohjeet joihin luottaa. Takaisin paneminen oli oma ohjelmanumeronsa ja sen aikana joutui viettämään muutamia luovia (asennusjuoma)taukoja ja näin ollen kokonaissuoritusaika venyi klo 22-02.
Pari ovenkiinnivetokahvan klipsiä koki viimeiset hetkensä taistelun tiimellyksessä, mutta paikkailin niitä sitten ihan ristipääruuveilla ja vaikuttaisi että vauriot ehkäistyivät sillä. Täytyy vielä ajossa testailla kuuluuko nitinää tai natinaa.
Melkein riitti ponsi myös kauko-ohjattavaan keskuslukitukseen, jonka rehtijii tänään oli lähipostiin toimittanut. Aikani siinä takapenkin alustaa ihmettellessäni ja asennusjuomien loppumisen todettuani päätin tyytyä auton pesemiseen ja pillit pussiin -osastoon.
Sen vertta tuosta seuraavasta proggiksesta kerkesin jo huomata, että näyttää takapenkit olevan mukavasti kippautuvaa mallia istuinosansa osalta, vielä kun sieltä verhoilun alta näpsäkästi bongaa johtonipun niin on taas mukavaa puhdetta tiedossa. Vinkkejä? Kaiketi ihan vaan apparin puolelta kynnyslista irti?
Oli muuten vuoden ensimmäinen vapaatuokio, pitkästä aikaa tyytyväinen olo elämäänsä.
Vaihto suoritettu, kiitos avusta - se mese.fi:n apu tämän homman jo melkein valmiiksi tekikin. Osan hankin motonetistä ja se kustansi 17,90.
Vaihto oli "asteikolla 1-10 kuinka karvainen on takapuolesi" ehkä kakkosen luokkaa mutta aikaa sain tuhraantumaan lähinnä ovipahvin takaisinasettelussa. Irrottaminen oli helppoa kun oli ohjeet joihin luottaa. Takaisin paneminen oli oma ohjelmanumeronsa ja sen aikana joutui viettämään muutamia luovia (asennusjuoma)taukoja ja näin ollen kokonaissuoritusaika venyi klo 22-02.
Pari ovenkiinnivetokahvan klipsiä koki viimeiset hetkensä taistelun tiimellyksessä, mutta paikkailin niitä sitten ihan ristipääruuveilla ja vaikuttaisi että vauriot ehkäistyivät sillä. Täytyy vielä ajossa testailla kuuluuko nitinää tai natinaa.
Melkein riitti ponsi myös kauko-ohjattavaan keskuslukitukseen, jonka rehtijii tänään oli lähipostiin toimittanut. Aikani siinä takapenkin alustaa ihmettellessäni ja asennusjuomien loppumisen todettuani päätin tyytyä auton pesemiseen ja pillit pussiin -osastoon.
Sen vertta tuosta seuraavasta proggiksesta kerkesin jo huomata, että näyttää takapenkit olevan mukavasti kippautuvaa mallia istuinosansa osalta, vielä kun sieltä verhoilun alta näpsäkästi bongaa johtonipun niin on taas mukavaa puhdetta tiedossa. Vinkkejä? Kaiketi ihan vaan apparin puolelta kynnyslista irti?
Oli muuten vuoden ensimmäinen vapaatuokio, pitkästä aikaa tyytyväinen olo elämäänsä.
- Teddy
- Viestit: 777
- Liittynyt: 23.6.2016 10:08
- Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)
Nostetaanpa tämmöstä varttuneempaa topikkia sen verran että onko noita rajoittimia siis johonkin maailmanaikaan saanut Veholta kympeillä? Näyttää KL:n hinta orkkisosalle olevan tätä nykyä 216 €.Roisto kirjoitti:Jep. Onkohan eroa pari eypoa. Itse ostan noita enää Veholta. Ostin tuommoisen tarviketuotteen paikallisesta KL:n edustustosta ja se alkoi narisemaan jo vuoden jälkeen. Vehon vehkeet ovat kestäneet ja onhan niillä parin vuoden takuukin.jovihava kirjoitti:Mie tiijän, kakskymppiäXUX63 kirjoitti:Rajoitinta ei oo maalattu ja uus maksaa alle 20€ KL:ssä - en tiiä mitä Veholla.
t.
Risto
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
En tiedä nykyistä ovistopparin kurssia mutta oletko kysynyt Veholta? Siellä ei aina ole kaikki kalliimpaa.Teddy kirjoitti:Nostetaanpa tämmöstä varttuneempaa topikkia sen verran että onko noita rajoittimia siis johonkin maailmanaikaan saanut Veholta kympeillä? Näyttää KL:n hinta orkkisosalle olevan tätä nykyä 216 €.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
- cdi
- Filosofian insinööri
- Viestit: 2342
- Liittynyt: 04.5.2006 23:09
- Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä
Kyllä nykyään on pakko ennakkovarautua varaosiin tai joutuu maksamaan kalliisti.
takalaakeri 100 jarrulevyn suojapelti 50
katsuri vaati vaihtamaan etutukivarren kl osissa >200
No katse saksanmaalle tukivarsi 65 ja tilasin varastoon toisellepuolelle takapyörän laakerin 35 ja hiekkapeltin 16
Koko potti kuljetuksineen alta 130 e
Mikä parasta lasku klarnan kautta 14vrk aikaa niin kerkis tarkastamaan onko paketti tilatun mukainen.
takalaakeri 100 jarrulevyn suojapelti 50
katsuri vaati vaihtamaan etutukivarren kl osissa >200
No katse saksanmaalle tukivarsi 65 ja tilasin varastoon toisellepuolelle takapyörän laakerin 35 ja hiekkapeltin 16
Koko potti kuljetuksineen alta 130 e
Mikä parasta lasku klarnan kautta 14vrk aikaa niin kerkis tarkastamaan onko paketti tilatun mukainen.
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.