Tarttee peltiosia

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
Avatar
Arapaho
Viestit: 462
Liittynyt: 20.10.2007 7:49
Paikkakunta: Ilomantsi

Tarttee peltiosia

Viesti Kirjoittaja Arapaho »

Joop...katsastuskin lähestyy,joten tarkistelin alustan tilannetta ja samalla tunkin reikien tilannetta.
Ruoste perrk...vieny tunkinreikien ympäriltä melko paljon peltiä...
Kuis kannattaa korjata?
Löytyykö tuohon koko kyljen matkalle peltipalaa?Vai pitääkö tyytyä tilkkutäkkihitsiin....
Jeesakka hiukka,pliis
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65

>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Muistaakseni tarjolla on koko helmapalaa. Pelkkiä tunkinreikien ympäryksiä ei ainakaan ollut pari vuotta sitten myynnissä.
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Viesti Kirjoittaja Köster »

romu kirjoitti:Muistaakseni tarjolla on koko helmapalaa. Pelkkiä tunkinreikien ympäryksiä ei ainakaan ollut pari vuotta sitten myynnissä.
Itse vaihdoin tuommoseen -88 vuotiseen koko palan ja vauriot oli vain
reiän kohilla 8) >oli suurempi työ kuin lapun hitsailu.....empä suotta vaihellu
toiselle puolelle muuta kuin reippaasti ympäriltä vaan ruosteet pois kunnes sai hitsattua
peltiä paikaksi (tuo helmahan oli aivan terve muilta osin tässä tapauksessa)>ompi huomattavasti nopeampi/halvempikin konsti jos ei halua hifistellä enempää....kotelomassat sisäpuolelle ja ulkopuolelle samoin koristeeksi massaa peittämään hitsausjälkiä jne...

Aika topakat on suojaukset tuolla alustassa sen koko helman vaihossa ja aikaahan tuo otti paksuhkoa kivisuojaa/ muovia hioskella/purkaa sisustaa palamisen estämiseksi jne. ,jotta hitsaamaan taas pystyy ymv...

Veikkaampa ,jotta huonompi se koko helma vaihettuna ajan mittaan oli kuin lapuilla korjattu muuten ehjä originaali minun tapauksessa ainaskin.....ei nyrkkipajassa saane yhtä varmaa jälkeä maalauksessa /massauksessakaan kuin tehdas oli tehnyt? Molemmilla tavoilla leiman saanee.....riippuu miten jaksaa koteloita kuivatella,maalailla jne. työstää....
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Jossei museovehes, tai tuleva sellainen ole, niin nakkaa se kyljenraapijatunkki itse kehveliin, hitsaile suorat nätit helmat ja laita joku 15eur hallitunkki konttiin. :idea:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Arapaho
Viestit: 462
Liittynyt: 20.10.2007 7:49
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Arapaho »

Kiitokset vastaajille!
Taijanpa tehdä Kösterin korjauksen...Tuota palamis-suojausta issekki mietin.
Museoon ei merssu jouda,vaikka kuuluukin olevan siisti ikäisekseen :happy:
Muovisuojat tulee kumminki päälle,eli hitsin saumat ei haittaa.
Easyllä on aika easy temppu,häätyy harkita :)
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65

>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Mulle hitsas Runtula paikat niitte tunkkireikien päälle, ja hyvin on mersun saanu ylemmäs ku hallitunkki perälootassa, eikä leimalla oo tarvinnu ihmetellä löytyykö niitte tunkinreikien kohilta jotaki......tai siis ei löydy, mullaki alko ympärystä olemaan aika "hapan" vaan siihe toppas ku sai peltilätkät päällensä. :D
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Köster
Viestit: 713
Liittynyt: 19.5.2011 23:27

Viesti Kirjoittaja Köster »

Hmm,vielä on helma kunnossa molemmin puolin siinä -88 projektissa kuulemma...>annoinkohan liian hyvän myyntiin sittenkin ku leimakin vielä tullu muka moitteetta tällekkin vuodelle...tais olla jo 5v. sitten se helman tuunaus joten kuvittelin jo lopun alkua korille....nootta kaipa se sitten joten kuten uusiopelti tuli ruosteelle suojailtua....> kylläpä ne peltilaput tunkinreijän ympäri mullekkin kelpaa jatkossa ja sopivan paksut vielä ku laittaa, niin jopa kestää koputella ,kun vielä sisältä ja päältä hyvin ruostesuojaa lopuksi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 kori”