webaston kellon orkkispaikka?

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

webaston kellon orkkispaikka?

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Taitanee enemmänkin tällepuolelle kuulua, elikkäs löytyiskös keltään kuvia miten tuommonen webaston käyttökello on alkuperäis asennuksena nätisti laiteltu? Ilmeisesti vaihdekepin etupuolelle paneeliin, mutta googlettamalla löytyi vaan kokonaista kaks suttuista ja huonoa kuvaa.

Kyseessä on siis tämännäköinen ajastuslaitos
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Siinähän se penkilämppärikatkaisijoitten välissä on. Onkohan siinä alunperin oikein tällainen syvennys? Niin että ajastimen pinta on puun tasolla.

Kuva

Tuota sinun kuvassa olevaa kehikkoa siihen ei kuitenkaan tule.
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Kiitos :)

Ei äkkiseltään muuta kuvaa tuosta 1522 tyyppisestä kellosta löytynyt..

Tässä nyt olis kaks työpäivää puuhastella jonkin näkönen reikä. Onkos tuossa taustapuoli nyt siten, että se on melko tasan tarkkaan niiden kiinnityskoukkumuovien väliin jäävä? Penkinlämmittimien on muualla, tässä niitä ei alunperin ollut ja siksi katkaisimet yläpaneelissa, on vaan ne etukiinnitys koukut ilman reikiä.
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Kuvat ku on aina kivoja..

Kuva


Ei taida ihan äkkiseltään löytyä noilla reijillä + webaston kellolla olevaa paneelia. Varmaan rahalla uutena saa, mutta ei taida tällaset paneelit tiskiltä kovin etuisia olla..
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Onhan 124:sia niiiin paljon purettu että voisi vaikkapa löytyäkin. Ei ihan miellyttävintä kaiverrella nättiä reikää..Tai luulisin, en ole ikinä edes kokeillut.
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Haastetta elämään kaivertaa semmonen leathermanin ja rautasahan terän kanssa :) Hankilinta taitaa olla sen reunasyvennyksen tekeminen, yläjyrsinkään ei taida auttaa sen taitteen vuoksi.. Epäilen vaan yhdistelmää webasto ilman penkinlämmittimiä, tai vaihtoehtoisesti pitäisi hankkia kahden nappulan verran lisää tavaraa yläpaneeliin ettei tyhjiä koloja jää. No, enemmän on aina parempi varusteluissa.
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Joo, tulipa työaikaa käytettyy hyväksi sen verran et siinä se ny istuu. Ei vaan viitti käytössä olevilla kaluilla ees yrittää tuota ulomman reunan upotuskaiverrusta, jos sen ny iso mies kestäis et on sen millin ulkona tasosta. Tai ainaki odottais et saa dremelin kouraan.. :D
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1591
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Minun mielestä siihen ei upotuskaiverrusta tule vaan ihan läpiasti reikä ja kello on kiinni takana olevassa kiinnitysmuovissa missä penkinlämppärin katkaisimetkin, ja jää siten vähän syvennykseen. Voin toki olla väärässä. WISsistä löytynee asennusohjeet. Ainakin WISsissä on katkaisinreikien kairaukseen ohje. :shock:
® Mesen Porkkana-klubi
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Kuvassa olevassa on joku upotus. Toisaalta toisessa kuvassa upotusta ei ollut.. Eikä ollut upotusta omassa 124:sessakaan. En vaan enää muista oliko siinä lisälämppäri lisävarustelistassa, mutta täysin orkkiksen oloisesti se oli asennettu.

Taitaisin itse tyytyä siihen että istuu nyt hyvin. Kuitenkin käy niin että lohkeilee tms. kun alkaa reunuksia kaivertelemaan :D

E: Jaa nyt vasta älysin miten Wikke tarkoitti. Onhan tuossa kuitenkin tuollaiset kynnet kauluksen alla. Vai onko sitten muissa autoissa niiden avulla kiinni.
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

En ole vieläkään oppinut käyttään WIS:iä, tunnu löytävän sieltä mitään järkevää.. (vieläki hukas öljyreikien suurennusohjeet) Voi olla että jos ajan mittaan häirittee, niin tuo läpi asti reikä kuulostaa fiksuimmalta, sais sitten ajan kanssa miettiä millaisella kiinnikkeellä sen tuonne taakse saa kiinnitettyä. Tietysti ku jostain sais tuommosen alkuperäsen missä se taustan muovi olis valmiina, sais siitä siirrettyä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 kori”