Klasien tummennusta

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Klasien tummennusta

Viesti Kirjoittaja veppe »

Piti ennen lomareissulle lähtöä saada pientä helpotusta lasten olotilaan takapenkeillä. Kun ei ilmastointiakaan ole, eikä taida tulla :roll: niin tehtiin se mitä voitiin.
Lähtötilanne klo 18:45:
Kuva
Eipä näytä olevan ruostetta kovin paljon ikkunanpielissä :lol:
Kuva
No, oli siellä vähän :x
Kuva
Ikkunoita irroteltiin :)
Kuva
Lopputulos klo 22:45:
Kuva
ja vielä takaata:
Kuva

Näyttäisi olevan nyt melko lailla tarpeeksi varjostusta tenaville. Jospa se reissu taittuis tällä kertaa vähän mukavammin :D

Hommaan meni aikaa aikalailla 4 tuntia. Ekaa kertaa kun tuo homma tehtiin pikkuveljen kanssa, niin yllättävän sutjakkaasti sujui :D

Yllättäen oli muuten isoin homma irrottaa ne takaovien pikkuikkunat :!: Toisella puolella sai taistella ihan tosissaan, ennenkuin lähti liikkeelle :x
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Siekö purit lasit pois? :shock: :shock:
Mie leikkasin melkeen oikeankokoiset laput ja liimata lätkäytin kiinni.
Mitens ne pikkuikkunat lähtee irti, jos joskus tekis homman kunnollakin?
Pro HVM
Avatar
Mika.S
Ruosteen surma
Viestit: 1376
Liittynyt: 22.4.2006 20:00
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Mika.S »

Mitenkäs sedanissa lähtee ne pikkuikkunat pois :?:

Pitäis tummentaa uudestaan ku ei oikeen onnistunu tuo paikallaan tummentaminen :x
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008

Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Paukkuuko ne nuo immenkalvot puhki ja naarmuille jos akkunaruutuja aukoo ahkerasti? :roll: Olen kysynyt tätä jossain aiemminkin, mutta en enää muista mikä oli oikea vastaus. :(
Avatar
Generig
Vibrageneraattori
Viestit: 2800
Liittynyt: 02.10.2005 20:18
Paikkakunta: Mansesteri

Viesti Kirjoittaja Generig »

HVM kirjoitti:Paukkuuko ne nuo immenkalvot puhki ja naarmuille jos akkunaruutuja aukoo ahkerasti? :roll: Olen kysynyt tätä jossain aiemminkin, mutta en enää muista mikä oli oikea vastaus. :(
Mulla oli pari vuotta 3M kalvot eikä naarmun naarmua niihin saa akkunaa veivaamalla. Jääskaballa ei pidä mennä koskemaan, sitten tulee vahinkoa.

Takaoven pikkulasi on yleensä kiinni niin, että kun lasien välisen tangon irrottaa niin pikkulasin voi keikauttaa irti. Se tanko/kisko on kiinni ylhäältä tiivisteen alta ruuvilla ja jostain verhoilun takaa. Alapäässä on joko ruuvi tai sellainen hahlo missä se makaa. Eli siis isompi ikkuna irti, pystyyn jäävä tanko irti ja sitten se pieni lasi jää käteen. (nämä aivan ulkomuistista, periaate kuitekin se että se välissä oleva juttu pitää irrottaa)
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.

/Change is only constant
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

mitäs lämpööstelikkö kalvua lasien muotoon tai mitään?

taitaas itelle olla tuo sedanin takalasi turhan paha nakki :roll:
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Hehheh :lol: Piti vähän hämätä :twisted:
Ostin purkuautosta valmiiksi tummennetut lasit ja vaihdoin ne alkuperäisten tilalle :D Ei kai tuota ois muuten neljään tuntiin tehny :shock: Siis tällainen puoliamatööri :oops: Ei sillä, jos hyvän lopputuloksen haluaa, niin ne lasit kannattaa kyllä irrottaa ja vetää kalvot reunoja myöten. Mitä tuossa ei siis nyt ole tehty.

Ne pikkulasit lähtee sillain, että ensin iso lasi pois. Irrottaa vielä alapäästään nostomekanismista ja "pudottaa" sinne oven sisään kokonaan. Välikisko on ala- ja yläpäästään ruuvilla kiinni. Tai alhaalta M6 pultilla ja ylhäältä pikkuruuvilla. Se ison ikkunan tiiviste pitää ensin vääntää pois tieltä. Sitten kun kisko on irti, niin se pikkuikkuna (ideaalimaailmassa) liukuu eteen ja sitten sen voi vääntää sieltä pois. Tosiasiassa ne tiivisteet on lujaa kiinni ovenkarmissa, joten sitä ikkunaa pitää edestakaisin nitkuttaa, jotta irtoilee. Varovasti voi irrottaa tiivistettä pikkumeisselillä sieltä välistä, niin vähän helpottaa. Kun ei vaan lasia väännä rikki :lol:

Takakontin sivulasit on ikäviä, kun niissä on niin terävät ne kaksi kulmaa, siis etuylä- ja taka-alakulmat. Saa olla varovainen sekä irrottaessa, että takaisin laittaessa. Irrotus tapahtuu siten, että ylhäältä alkaen ruuvarilla tms. pullautetaan se tiiviste ulkopuolelle ja kun ollaan melkein alhaalla, niin lasin saa sitten väännettyä varovasti kokonaan irti. Siellä on jotain tiivistysmassaa välissä. Ne kannattaa kaapia kaikki kokonaan pois, ettei käy niinkuin mulla :arrow: kovettunut massa pullisti tiivistettä/lasia sieltä täältä vähän miten sattuu. Täytyy korjata vaikka reissun jälkeen :lol:
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Eihän nyt tummennuksiin tarvi laseja irrottaa... :shock: :shock: :?:
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 kori”