Polttoaineanturi kuollut? > herätetty henkiin
Polttoaineanturi kuollut? > herätetty henkiin
Mesessä semmosta vikaa että bensamittari näyttää kokoajan nollaa. Anturissa vika? Kuinka pääsee käsiksi, minkämoinen toimenpide? Jos kellään on kokemuksia niin pistäkää ihmeessä neuvoa
Auto kun minulla vasta viikon ollut, hakureissulla tankattiin 50 ekulla kun luultiin että tankki ihan tyhjä (niinkun ne yleensä ennen myyntiä jätetään)
40> litran kohdalla rupesi hana naksuttelemaan enkä uskonut että vielä olisi täynnä ja eikun lisää vaan. Ja eikös sieltä sitten purskahtanutkin kaikki ulos kun hetken aikaa yritti napsutella bensaa tankkiin. Piti sitten tyhjentää mehukanisteri johon loput litrat...
Auto kun minulla vasta viikon ollut, hakureissulla tankattiin 50 ekulla kun luultiin että tankki ihan tyhjä (niinkun ne yleensä ennen myyntiä jätetään)
40> litran kohdalla rupesi hana naksuttelemaan enkä uskonut että vielä olisi täynnä ja eikun lisää vaan. Ja eikös sieltä sitten purskahtanutkin kaikki ulos kun hetken aikaa yritti napsutella bensaa tankkiin. Piti sitten tyhjentää mehukanisteri johon loput litrat...
Viimeksi muokannut SiPe_, 13.1.2008 0:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No eipä näy kellään olevan kokemusta asiasta
Päätinpä sitten itse vähän tutkia asiaa ja sukelsin takakonttiin irroittamaan anturia, kuinka ollakkaan anturin sisällä olevista kahdesta v*tun ohuesta langasta toinen oli poikki. Kuorin pätkän monisäikeistä virtapiuhaa ja kolvasin yhden säikeistä poikki menneen langan tilalle ja samalla uusin toisen langan. Anturi kasaan, virrat kiinni, toteamus > toimii
Anturi paikalleen, uusi katsastus mittaristoon, tyhjää..... Anturi irti, auki, jälleen toinen langoista poikki, uusi jälleen tilalle ja anturi paikalleen.
Bensamittarin tämän hetkinen toiminta, virtapiuhan lykättyä anturiin > kokoajan täyttä ja valo palaa, irti > tyhjää ja valo palaa. Siis mitä v*ttua Sulakkeet varmistin, yksi palanut, vaihto, ei regointia, 3 tyhjää paikkaa > "täyttö", ei uusia ominaisuuksia havaittavissa.
Ja semmoinen seikka vielä että kun valokatkasijasta pistää sumut päälle, painaa pikkaisen alaspäin, kuitenkaan sammuttamatta sumuvaloja, bensamittarin valo sammuu sekä mittariston valaisu valot palavat!??
Olisiko kellään nyt minkään moista tietoa joka valaisisi asiaa paremmin, mitä tehdä seuraavaksi??
Päätinpä sitten itse vähän tutkia asiaa ja sukelsin takakonttiin irroittamaan anturia, kuinka ollakkaan anturin sisällä olevista kahdesta v*tun ohuesta langasta toinen oli poikki. Kuorin pätkän monisäikeistä virtapiuhaa ja kolvasin yhden säikeistä poikki menneen langan tilalle ja samalla uusin toisen langan. Anturi kasaan, virrat kiinni, toteamus > toimii
Anturi paikalleen, uusi katsastus mittaristoon, tyhjää..... Anturi irti, auki, jälleen toinen langoista poikki, uusi jälleen tilalle ja anturi paikalleen.
Bensamittarin tämän hetkinen toiminta, virtapiuhan lykättyä anturiin > kokoajan täyttä ja valo palaa, irti > tyhjää ja valo palaa. Siis mitä v*ttua Sulakkeet varmistin, yksi palanut, vaihto, ei regointia, 3 tyhjää paikkaa > "täyttö", ei uusia ominaisuuksia havaittavissa.
Ja semmoinen seikka vielä että kun valokatkasijasta pistää sumut päälle, painaa pikkaisen alaspäin, kuitenkaan sammuttamatta sumuvaloja, bensamittarin valo sammuu sekä mittariston valaisu valot palavat!??
Olisiko kellään nyt minkään moista tietoa joka valaisisi asiaa paremmin, mitä tehdä seuraavaksi??
Eikö kellään ole mitään ehdotuksia
Täytyypi sitten riuhtasta mittaristo irti jos vika olisi mittariston piirissä?? vaikka siihen en kyllä usko sillä ekalla anturin kokoamis kerralla mittarin viisari liikkui anturin kohon mukaan normaalisti. "paikatun piuhan paikkauksen" jälkeen ei ole näyttänyt siis kuin täyttä tai tyhjää
Kertokaa nyt joku jotain etten turhaa rupea paikkoja hajottamaan
Täytyypi sitten riuhtasta mittaristo irti jos vika olisi mittariston piirissä?? vaikka siihen en kyllä usko sillä ekalla anturin kokoamis kerralla mittarin viisari liikkui anturin kohon mukaan normaalisti. "paikatun piuhan paikkauksen" jälkeen ei ole näyttänyt siis kuin täyttä tai tyhjää
Kertokaa nyt joku jotain etten turhaa rupea paikkoja hajottamaan
lainataans vähän valmista ketjua.mikäköhän tässä:pa mittarin viisari nousee liki puoleenvälliin eikä laske ennenkuin virrat katkasee vaikka miten ajas.oiskohan mersu tajunnu viimesellä pensahöyryillä toimimaan ku ei näytä mittarinmukkaan pensaakan vievän,sammaan aikaan rupes ulkolämpömittari näyttämään liikaa.
Oisko oikosulku jossain...
Anturissa olevat piuhat pitää olla jonkin sortin vastus lankaa, itse pistämissäni kuparipiuhoissa vastusta ei siis ole joka selittää viisarin täyden tankin näyttämisen.
Tuli sitte ostettua uus anturi, oikean vastuslangan saanti tuotti niin paljon päänvaivaa Tosin se on kyllä 190 mallin dieselistä, että en tiedä vaikuttaako se jotenkin negatiivisesti mittarin toimintaan
Uusi maksaa noin 100e, että tällä mennään/mentävä
Anturissa olevat piuhat pitää olla jonkin sortin vastus lankaa, itse pistämissäni kuparipiuhoissa vastusta ei siis ole joka selittää viisarin täyden tankin näyttämisen.
Tuli sitte ostettua uus anturi, oikean vastuslangan saanti tuotti niin paljon päänvaivaa Tosin se on kyllä 190 mallin dieselistä, että en tiedä vaikuttaako se jotenkin negatiivisesti mittarin toimintaan
Uusi maksaa noin 100e, että tällä mennään/mentävä
voin muuten sanoa että tuohan oli halpa osa uutena,nykyisessä autossa kanssa polttoaine mittari temuaa ja anturihan sieltä on mennyt niin uus anturi hässäkkä maksaa tuohon amerikan ihmeeseen 285e eli en meinaa ostaa uutta vaan tyydyn pitämään kontissa 20l naftapyttyä vaan mukanaSiPe_ kirjoitti: Uusi maksaa noin 100e, että tällä mennään/mentävä
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Tuli tässä viikonloppuna testailtua uutta anturia paikoilleen.
Uusi anturi oli pari senttiä lyhyempi kuin alk.per. joka aiheutti sen että viisari ei laskenut täysin R viivan tasolle. Tämäkin olisi riittänyt, näkisi edes jotain paljonko tankissa on menovettä jäljellä, mutta tapahtui sama kuin ensimmäisen anturin kanssa. Toinen langoista poikki
Viisari valahti toimimattomaksi kun valokytkimestä väänsi mittarin/kojelaudan valot päälle > ensin sumuvalot ja sitten kytkintä vähän alas päin, kuitenkaan sammuttamatta summareita. Kytkimessä siis jotain vikaa!?? Oikosulkee jotain jostain, jolloin lanka palaa poikki...
Uutta katkaisijaa näyttäisi paikallisessa autopurkaamossa olevan peräti 5kpl hintaan 30e kipale sekä nyt tarvitsisi oikeaa vastuslankaa löytää näihin kahteen muuten toimiviin antureihin
Onko kenelläkään muulla valokatkaisija oikutellut jotenkin?? Viitsisi taas turhaa työtä tehdä ja repiä katkasijoita huvikseen irti todetakseen saman ongelman kuin vanhalla osalla
Uusi anturi oli pari senttiä lyhyempi kuin alk.per. joka aiheutti sen että viisari ei laskenut täysin R viivan tasolle. Tämäkin olisi riittänyt, näkisi edes jotain paljonko tankissa on menovettä jäljellä, mutta tapahtui sama kuin ensimmäisen anturin kanssa. Toinen langoista poikki
Viisari valahti toimimattomaksi kun valokytkimestä väänsi mittarin/kojelaudan valot päälle > ensin sumuvalot ja sitten kytkintä vähän alas päin, kuitenkaan sammuttamatta summareita. Kytkimessä siis jotain vikaa!?? Oikosulkee jotain jostain, jolloin lanka palaa poikki...
Uutta katkaisijaa näyttäisi paikallisessa autopurkaamossa olevan peräti 5kpl hintaan 30e kipale sekä nyt tarvitsisi oikeaa vastuslankaa löytää näihin kahteen muuten toimiviin antureihin
Onko kenelläkään muulla valokatkaisija oikutellut jotenkin?? Viitsisi taas turhaa työtä tehdä ja repiä katkasijoita huvikseen irti todetakseen saman ongelman kuin vanhalla osalla