MITÄ PIUHOJA, tietääkö kukaan >> Lambdanhan ne
MITÄ PIUHOJA, tietääkö kukaan >> Lambdanhan ne
Tämmöset piuhat löyty kytkemättömina pelkääjän puolelta:
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img852824.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img852825.jpg
Näyttäisi olevan alk.per. liittimillä?
Mihin piuhat menee? Miksi ei kytketty
Pistäkää tietoa tai arvauksia, pistänkö kii vai jätänkö niinkuin joku joskus parhaaksi näköjään katsonut
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img852824.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img852825.jpg
Näyttäisi olevan alk.per. liittimillä?
Mihin piuhat menee? Miksi ei kytketty
Pistäkää tietoa tai arvauksia, pistänkö kii vai jätänkö niinkuin joku joskus parhaaksi näköjään katsonut
Viimeksi muokannut SiPe_, 13.1.2008 17:32. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Yhtäkkiä vois sanoa, että lambada....tietysti jos on tiisseli niin......
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Jos on lambaada sökönä > piuhat irti > lambaadan säätö on vikasäätötilassa
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Mersusta en tiedä, mutta moni moottori toimii tuolloin ns. openloop modessa eli kylmäkäynti tila -> syö liikaa polttoainetta ja saastuttaa.SiPe_ kirjoitti:Kuinka tämän pitäisi sitten vaikuttaa auton käyttäytymiseen, lambda anturi kunnossa/sökönä?Lucky-Dog kirjoitti:Jos on lambaada sökönä > piuhat irti > lambaadan säätö on vikasäätötilassa
Jep, löin piuhat kiinni ja starttasin, ei mitään erikoista ainakaan vielä...
tosin ei auto ollut kuin kymmenisen sekuntia käynnissä, koska tallissa, mutta pitää heittää jokupäivä muutama lenkki.
Liittyisikö seuraava tähän mitenkään, kylmän koneen kun käynnisti, auto kävi tyhjäkäyntiä noin 5min jonka jälkeen se rupesi vasta tuuppaamaan savua putkesta ja urakalla tulikin. Että kun lambda ei tuolloin ollut kytkettynä se ei säätänyt syöttöä tj pienemmällä, jolloin kone lämmettyään rupesi savuttelemaan enemmän?
Vai onko tämä katalysaattorin lämmettyä syntyvä ilmiö?
Edit:
Ja kyllä nuo lambda anturin piuhat ovat, korjausoppaasta (jonka sain joululahjaksi ) löytyi samat piuhojen värit kytkentäkaavioista.
tosin ei auto ollut kuin kymmenisen sekuntia käynnissä, koska tallissa, mutta pitää heittää jokupäivä muutama lenkki.
Liittyisikö seuraava tähän mitenkään, kylmän koneen kun käynnisti, auto kävi tyhjäkäyntiä noin 5min jonka jälkeen se rupesi vasta tuuppaamaan savua putkesta ja urakalla tulikin. Että kun lambda ei tuolloin ollut kytkettynä se ei säätänyt syöttöä tj pienemmällä, jolloin kone lämmettyään rupesi savuttelemaan enemmän?
Vai onko tämä katalysaattorin lämmettyä syntyvä ilmiö?
Edit:
Ja kyllä nuo lambda anturin piuhat ovat, korjausoppaasta (jonka sain joululahjaksi ) löytyi samat piuhojen värit kytkentäkaavioista.
Viimeksi muokannut SiPe_, 12.1.2008 21:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hyvinnii mahdollista, tuo lambada-säätö tulee mukaan vasta kun kone on lämmennyt tarpeeksi.SiPe_ kirjoitti:Liittyisikö seuraava tähän mitenkään, kylmän koneen kun käynnisti, auto kävi tyhjäkäyntiä noin 5min jonka jälkeen se rupesi vasta tuuppaamaan savua putkesta ja urakalla tulikin. Että kun lambda ei tuolloin ollut kytkettynä se ei säätänyt syöttöä tj pienemmällä, jolloin kone lämmettyään rupesi savuttelemaan enemmän?
Ei tuon johdon irroitus pitäisi vaikuttaa niin paljoa että savuttaisi.Pientä hienosäätöä se tekee. Piuhat irtikin voi ajella mutta persedynolla mitattuna kaikki hevoset eivät ole mukana.En muista enää tarkkaan, yrittänyt unohtaa jo bensamersuilun ihanuudet. Mutta veikkaisin että tuossa on jotain muutakin kuin pelkkä rikkinäinen lambda jos noin huonosti toimii.
Lamdan voi mitata helposti jos on yleismittari. Laita vaikkapa johdon pätkä siihen pyöreän liittimen väliin niin että karvat tulee ulkopuolelle. Siihen yleismittarin plusjohto ja miinus maihin johonkin. Se pyöreä liitin siis pitää olla tässä vaiheessa kiinni. Yleismittarista katsellaan jännitettä(voltteja) Lukeman pitäisi heilahdella kohtuu nopsaan jotain 0,2-0,8 välillä. Jos jännite pysyy paikallaan,esim. 0,4 niin lamda on rikki. Ja mittaus pitää tehdä lämpimänä, olikohan yli 60 asteinen kone niin lambda lähtee vasta toimintaan...en muista tarkkaan.
Lamdan voi mitata helposti jos on yleismittari. Laita vaikkapa johdon pätkä siihen pyöreän liittimen väliin niin että karvat tulee ulkopuolelle. Siihen yleismittarin plusjohto ja miinus maihin johonkin. Se pyöreä liitin siis pitää olla tässä vaiheessa kiinni. Yleismittarista katsellaan jännitettä(voltteja) Lukeman pitäisi heilahdella kohtuu nopsaan jotain 0,2-0,8 välillä. Jos jännite pysyy paikallaan,esim. 0,4 niin lamda on rikki. Ja mittaus pitää tehdä lämpimänä, olikohan yli 60 asteinen kone niin lambda lähtee vasta toimintaan...en muista tarkkaan.
Pitääpi mittailla, eisenyt niin hirveen kauhiasti savuta, jonkin verran kuitenkin, tai sitten en ole vielä tottunut kutos koneen sauhutteluihin porukoiden 1.3 corollan ja 2l dieselin rinnallaAM kirjoitti: Lamdan voi mitata helposti jos on yleismittari. Laita vaikkapa johdon pätkä siihen pyöreän liittimen väliin niin että karvat tulee ulkopuolelle. Siihen yleismittarin plusjohto ja miinus maihin johonkin. Se pyöreä liitin siis pitää olla tässä vaiheessa kiinni. Yleismittarista katsellaan jännitettä(voltteja) Lukeman pitäisi heilahdella kohtuu nopsaan jotain 0,2-0,8 välillä. Jos jännite pysyy paikallaan,esim. 0,4 niin lamda on rikki. Ja mittaus pitää tehdä lämpimänä, olikohan yli 60 asteinen kone niin lambda lähtee vasta toimintaan...en muista tarkkaan.
Sedän 300E sauhutteli samalla lailla...
Lambda tuli todettua hajonneeksi. Piuhat oli kiinni ja ajoin auton pihalle lämpiämään. Siinä sitten mittaillessa rupesi tyhjäkäynti heijaamaan noin 500- 1000 kierrosten välillä, eli lähes sammui > kiekat ylös > lähes sammui > kiekat ylös jne... 0.2-0.3 volttia sain mittailtua ja vedin piuhan irti, kierrokset tasaantu heti.
Missäspäin tämä anturi putkistossako sijaitsee? Mistä saa halvalla uusia? Onko kovakin homma vaihdella
Missäspäin tämä anturi putkistossako sijaitsee? Mistä saa halvalla uusia? Onko kovakin homma vaihdella
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Tuota just tarkoitin sillä öambaadan "lukituskäytöllä" = käy paremmin, nypätty irti.....pakoputken etupätkässähän se anturi on.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Kahta versioo, tod. näk alla
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
- Manu300cea24
- Viestit: 30
- Liittynyt: 23.3.2006 8:51
- Paikkakunta: Pielavesi
Se on yleensä heti alkukäyrän tuntumassa mahan alla.
Eli auton alle joudut menemään.
Ja voin sanoo et tiukassa on jos ei ole irroteltu pitkilleen.
Ja keitto kelpaa kyllä jos lambda on paskana.
Tällä hetkellä menee sellanen 28l/100km:lle on nimittäin lambda kappaleina TAAS.
Tarvike lambda ja sen uusin tossa 2 vuotta sitten.
Vinkkinä elä osta tarviketta vaan alkuperäinen lambda.
Eli auton alle joudut menemään.
Ja voin sanoo et tiukassa on jos ei ole irroteltu pitkilleen.
Ja keitto kelpaa kyllä jos lambda on paskana.
Tällä hetkellä menee sellanen 28l/100km:lle on nimittäin lambda kappaleina TAAS.
Tarvike lambda ja sen uusin tossa 2 vuotta sitten.
Vinkkinä elä osta tarviketta vaan alkuperäinen lambda.