300 CE-24 Käynnistys ongelma

Vastaa Viestiin
Wildman
Viestit: 8
Liittynyt: 05.9.2007 9:01
Paikkakunta: Kajaani

300 CE-24 Käynnistys ongelma

Viesti Kirjoittaja Wildman »

Vika: Ei lähde käyntiin nyt ei millään..otin talviteloilta ja pelasi muutaman päivän kuin junan vessa.. Eka käynnistyksellä vähän hörähtää ja sitten taas ei lähde millään. "Kovien" analysointien jälkeen näyttäisi kovasti siltä että ei saa polttoainetta.

Tulpat katsottu, kipinää iskee. Pumpussa ei PITÄISI olla vikaa. Sitten täältä foorumilta luin muilta Coupe miehiltä että heillä on ollut samoja ongelmia ja syynä ollut tämä polttoainepumpun rele. Eli tässä tapauksessa akun takana sijaitseva MAS-rele. Paransimme tästä juotoksia mutta tuloksetta ja testasimme että rele toimii ja sehän naksu. Niin nyt alkaa vaihtoehdot olla vähän vähissä että mikä neuvoksi? PItäisikö vielä muutkin releet kurkata? ja mitkä niistä? Pitääkö tässä polttoainepumpun kimppuun sitten seuraavaksi? Sijaitseeko se nyt moottorin alla vai ihan takapäässä autoa? Yritimme kuunnella lähteekö pumppu käyntiin mutta ei oikein tahtonut saada selvää, kun oli epä selvääkin että onko se auton takana vai moottorin alla. Virranjakajan kantta en oo vielä kurkannu mutta en usko että siellä pitäisi mitään olla, koska syksyllä viimeksi kurkkasin ja kuivana oli pysyny.

Ensiksi se hyyty huoltoaseman pihaan kun ei lähtenyt käyntiin, sitten tunnin päästä se lähti taas normaalisti muutamien käynnistys yritysten jälkeen. Tästä pari päivää niin se hyyty kotipihaan eikä enää lähde millään käyntiin, eli tuntuu että aluksi toimi miten halusi mutta nyt taisi jotain levitä lopullisesti. :shock: Aapuva! Kokemuksia tuumauksia?
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Voishan katsoa onko ilmaan mennyt putkiin? Jos kone käy, niin raottaa vuorollaan jokaisen suuttimen kiinnitystä ja koittaa tuleeko tavaraa? Pitää sitten auki niin kauan, että ainetta tulee.

Virranjakajan tilanteen olet varmaan jo kurkannut? Onko hiili finiitto tai onko jakajassa kosteutta? Huonot kontaktit jakajan sisällä?

Seedaneissa on pumppu ainakin takana ja sen kyllä kuulee kun kääntää virta-avainta vähän matkaa, ei kuitenkaan starttiin asti. Sieltä kuuluu sellainen "sähköinen" hurina" sieltä vänkärin puoleisen takarenkaan kohdalta.
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Oletko katsonut että kertyykö polttoainejärjestelmään paine? Ota ilmanputsari kotelo irti ja avaa vaikka polttoainepainesäätimen kaksi torksiruuvia. Jos ei tule bensat silmille, niin se ei todellakaan saa bensaa.

Tällöin vika varmaankin on mas releessä, polttoainepumpussa tai painevaraajassa.
220.128 Black devil
Wildman
Viestit: 8
Liittynyt: 05.9.2007 9:01
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Wildman »

Juu tarkoitus olisi seuraavaksi kurkata virranjakaja ja sitten pumppu, että onko hapettunu liittimet ja pelaako muutenkin. Sitten suodattimen voisi kurkata kans mitä se sanoo. MAS releessä ei pitäisi kyllä olla mitään koska pelasi hyvin ja juotokset paranneltiin. Jos ei tuolta löydy niin tuo painehomma pitänee testata..prkl ketuttaa kuin pientä oravaa tuommoset hommat. :evil: Tuntuu että olla monella tuossa coupessa samoja vikoja ku foorumeita katsonu..
kryptonite
aktiivimeseläinen
Viestit: 1311
Liittynyt: 20.1.2007 19:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kryptonite »

Miten sait tuon mas-releen purettua jos juotoksia kävit uudelleen läpi? Rikoitko kopan väkisin että sait auki? Muuten vaan kyselen kun kerran itse ihmettelin mokomaa en tajunnu kyllä että miten sen saisi ehjänä auki.
220.128 Black devil
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Ettei vaan olisi jotain vanhan bensan kökköjä järjestelmässä.
Käytä käsin ilmamäärämittarin lautasta pohjassa.(varovasti)
Koita sitten startata.
Wildman
Viestit: 8
Liittynyt: 05.9.2007 9:01
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Wildman »

Joo se on tiivis pakkaus kyllä, mutta saa sen auki. Kaverini vanhana sähkömiehenä teki sille ihan vaan "ohitusleikkauksen", se ei kovin paksua ollunna se muovi niin auki vaan alhaalta ja koppa pois. Ala osassa oli vähän liimaa van lähti irti kuitenkin. Sit lopuksi superliimaa tv-shopista väliin ja teippi päälle ja paikalleen. Bueno!
Wildman
Viestit: 8
Liittynyt: 05.9.2007 9:01
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Wildman »

Joo kyllä se tuonne pumpun puolelle homma taitaa kääntyä.. ei kuulu mitään muuta kuin releen napsaus kun pistää virrat päälle. Kunhan saa kunnon pukit alle niin pääsee kurkkaa sinne. Prkl ku se hyyty tuohon pihaan hiekalle niin tahtoo vähän tuskasta nostella tarpeeksi ylös. Muutenkin tuolla alla rymyäminen mitään herkkua ole van ei auta.. Minkälaiset liittimet/liitännät siihen pumpulle tulee on jos kahtoo hapettumat? Ja mikä ois helpoin tapa testata toimiiko koko pumppu.. Releeltä (MAS) pystyy suoraan varmaan laittaa van kun ei tiedä yhtään mistä pinnistä tulee virta pumpulle..
Wildman
Viestit: 8
Liittynyt: 05.9.2007 9:01
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Wildman »

Taisipa vika löytyä..? Kokeiltiin suoraa virtaa pumpuille niin eivät kumpikaan sanoneet mitään..oisko mahdollista että kumpikin olisi sitten levinnyt? Tai sitten alunperin ei oo ollukaan toiminnassa kuin yksi pumppu.. (mikä voisi selittää nykimisen kickdown kiihdytyksessä) Kait se kaiken jären mukaan pitäisi suoralla virralla "hurista" pumppu? Ei tapahdu kuin pieni releen kuuloinen naksaus ja vähän heilahtaa koko pumppupaketti mutta ei lähde surisemaan, kun vääntää virta-avainta. Suoralla virralla ei tehnyt sitäkään..
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 sähkö”