Autostani palaa 7-sulake, kun moottorin pyörimisnopeuden nostaa yli 1000 rpm. Näin tapahtuu normaalisti ja vaikka pyörimisnopeusanturitiedon katkaisee sulakerasian alla olevasta pistokkeen X26 navasta 6 ( = vihreä/keltainen TD –signaalijohto) niin ettei pyörimisnopeuden jännitetieto mene mittaristolle ja sulake ei pala, jos pyörimisnopeustiedon katkaisee akun vierellä olevasta pyörimisnopeuden anturin johdon liittimestä.
Tästä johtuen alkaa ajatella, että jokin laite akun takana esim. rele 0115458732, [07]EGREG0008, 89862991M1012V menisi jotenkin oikosulkuun moottorin pyörimisnopeuden noustessa. Saako se rele virran ongelmallisen sulakkeen 7 kautta, tai mikä muu laite saa virran sen sulakkeen kautta (sulakkeessa 7 näyttäisi olevan sykkivä kuormitus joka kasvaa moottorin pyörimisnopeuden noustessa, niin että sulake palaa)?
Sulakerasian pohjalla ei ole vettä ja johdot näyttävät muutenkin terveiltä.
Akun takana oleva ylijännitesuoja on vaihdettu uuteen ja sen vieressä oleva EGREG-rele hajottamolta ostettuun käytettyyn.
moottorin rpm nosto yli 1000 polttaa 7 sulakkeen
moottorin rpm nosto yli 1000 polttaa 7 sulakkeen
Lisäys kyselyyni; auto on MB 250 D vm 1992
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
moottorin rpm nosto yli 1000 polttaa 7 sulakkeen
Ei pala 7 sulake, jos EGR-releen jättää pois ja 7-sulakkeen palettua lämmityslaitteesta tulee kuumaa.
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
moottorin rpm nosto yli 1000 polttaa 7 sulakkeen
Mutta kun silloin jää kierrosluvun näyttökin pois. Jos ryhdyn vähentämään toimintoja, irroitan mieluummin pyömisnopeuden mittarin anturin johdon liittimestään. Vielä tällä hetkellä elätän toiveita kierrosluvun näytöstäkin