avain ei käänny virtalukossa
Joo tosiaan sitä meinasin että onko tehtaalta jo ollut virtalukkoon erilainen avain kuin oviin. Virtalukkoko tosiaan irtoaa niin helposti että avain ykkösasentoon, jotkut tikut mitkä varmaan löytää kl-varaosista ja senkun vetää patruunan irti ja sama takaperin.
Eipä tuo haittaa jos uuden virtalukon mukana tulee jo valmiiksi avaimet ettei tarvitte tilailla auton valmistenumerolla virtalukkoa mihin sisältyisi aina auton alkuperäiset avaimet tehtaalta tullessa.
Eipä tuo haittaa jos uuden virtalukon mukana tulee jo valmiiksi avaimet ettei tarvitte tilailla auton valmistenumerolla virtalukkoa mihin sisältyisi aina auton alkuperäiset avaimet tehtaalta tullessa.
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Ei ole. Heillä on Ecoline (tätä halpistuotemerkkiä kl-myy aika paljon) -virtalukon patruuna 65 € ja orggis patruuna yli 170 €. En ole ostanut KL:stä vuosikausiin mitään, ainakaan muistaakseni, muualta olen saanut tarvitsemani osat edullisemmin. KL-merkkikorjaamothan tuonne siirtää rahaa. En tiedä, mikä on tämän hetken alennusprossa noille merkkikorjaamoille-muutama kymmenen pinnaa joka tapauksessa, joten se on ymmärrettävää.NonSenCe kirjoitti:olisiko nyt teillä tarkempaa hintaa sanoa mitä ne avaimet virtalukot jne sitten maksoivat/maksaisivat veholla? eikä vain "ei paljoa".
kun motonetissä näytti olevan se kopio virtalukkosylinteri hintaan 40e.
ja klvaraosissa etuoven lukkopatruuna 260e. (minusta se on jo paljon) virtalukko taisi heillä olla halvempi kuin motonetissä.
Heh. Hain tosiaan KL:stä virtalukon uuden ja se ei käänny ollenkaan asennettuna
Löin sitte vanhan takas ja se nyt toimii mitä vähän takkuaa välillä.
Hinta oli 35e tms en tarkalleen muista eli voiko tästä päätellä että nämä halpikset ei edes toimi uutena?
Noh onneks oli ees nätti myyjä..
Löin sitte vanhan takas ja se nyt toimii mitä vähän takkuaa välillä.
Hinta oli 35e tms en tarkalleen muista eli voiko tästä päätellä että nämä halpikset ei edes toimi uutena?
Noh onneks oli ees nätti myyjä..
W210 E320cdi -02
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Lainataas vähä kaverin ketjua, ku eihän tavarakaan lainatessa kulu. Hyvällä tuurilla oppii jopa uusia temppuja.
Nih, tein sillain tyhmästi (tai en oikeestaan kyllä tehny ja sehän tässä hitokseen meniki), etten pistäny aivaimenreikää vaihtoon jo ensimmäisten temppuiluitten jälkeen kesällä. No nyt se sitten perkeleellisen tempun teki ja täysin varottamatta veti ittensä säppiin. Sillein ettei käänny, vaikka kuinka koittaa kihnuttaa. Kyllä te tiedättä. No tyhmyyksissäni ja epätoivosena menin viä tunnin tusailun jälkeen, ku sain vähä eloo siihen, ni heittään muljut reikään, vaikka täälä ja jossain muuallakin siitä kovasti varoteltiin.
Ni auttakaas nyt arvon herrasmiehet ja mersukuskit tätä nuorempaa puikottajaa, että onko tosta tilanteesta enään mitään mahdollisuuksia selvitä halvalla? Ostin uuden lukkopatruunan ja kuvittelin saavani sen suht helposti vaihdettua, mutta eipä taida ollakkaan ihan läpihuutojuttu. Onko autuus saavutettu, jos saan tuikattua tapit molempiin reikiin (miten? en tiä. ehkä tässä vois olla sähköavusteinen kaira avuks?), vaikkei lukko olisikaan "radio asennossa" ? Rattilukkohan tossa on tietenkin kokoajan päällä. Mahtaako se estää patruunan ulostamisen?
Verta, hikee ja kuukautiskipujahan tästä hommasta taitaa tulla, mutta jos ajattelee ihan urheilun kannalta, niin onko mahdollista saada lukkopesä irti niin ettei tarvitsisi rikkoo ympäriltä tonnilla muita osia?
Nih, tein sillain tyhmästi (tai en oikeestaan kyllä tehny ja sehän tässä hitokseen meniki), etten pistäny aivaimenreikää vaihtoon jo ensimmäisten temppuiluitten jälkeen kesällä. No nyt se sitten perkeleellisen tempun teki ja täysin varottamatta veti ittensä säppiin. Sillein ettei käänny, vaikka kuinka koittaa kihnuttaa. Kyllä te tiedättä. No tyhmyyksissäni ja epätoivosena menin viä tunnin tusailun jälkeen, ku sain vähä eloo siihen, ni heittään muljut reikään, vaikka täälä ja jossain muuallakin siitä kovasti varoteltiin.
Ni auttakaas nyt arvon herrasmiehet ja mersukuskit tätä nuorempaa puikottajaa, että onko tosta tilanteesta enään mitään mahdollisuuksia selvitä halvalla? Ostin uuden lukkopatruunan ja kuvittelin saavani sen suht helposti vaihdettua, mutta eipä taida ollakkaan ihan läpihuutojuttu. Onko autuus saavutettu, jos saan tuikattua tapit molempiin reikiin (miten? en tiä. ehkä tässä vois olla sähköavusteinen kaira avuks?), vaikkei lukko olisikaan "radio asennossa" ? Rattilukkohan tossa on tietenkin kokoajan päällä. Mahtaako se estää patruunan ulostamisen?
Verta, hikee ja kuukautiskipujahan tästä hommasta taitaa tulla, mutta jos ajattelee ihan urheilun kannalta, niin onko mahdollista saada lukkopesä irti niin ettei tarvitsisi rikkoo ympäriltä tonnilla muita osia?
Tein joskus tuohon työkalun. Putkenpätkä, johon rälläkällä avaimen kahvan syvyinen hahlo. Sitten vain vasaralla iskua putken päähän ja samalla voi vääntää putkella avainta suuntaan ja toiseen.dealer kirjoitti: Kokeile nitkuttaa avainta kaverin hakatessa vasara-taltta-yhdistelmällä lukkopesään avaimen viereen. Jos kääntyy älä käännä takaisin
Kyllä tässä nyt tais remontti pudjetti räjähtää. Ei kääntyny lukko renkkaamalla, niin otettiin voimakeinot käyttöön. Nyt on sitten tilanne se että avain on katkenneena virtalukon syövereihin ja ulon kerros virtalukosta kääntyy, niin että nyt saan rautalangat painettu uriin. Eipä tosin taida tästä enään apua olla tässä vaiheessa? Käsittääkseni koko lukkopesän täytyisi päästä kääntymään, jotta sen saisi irti. Pitääkö paikkansa?
Nyt lienee ainoa mahdollisuus ottaa koko virtalukko/rattilukko härdelli irti? Mutta miten se lähtee? Riittääkö että eliminoin sen tapin mikä on rattilukon varressa? Tuntui siltä että siinä olisi jokin muukin vielä pitämässä sitä paikallaan. Rattilukko on edelleen lukossa, joten onko siellä jokin lipare joka pitäisi paikallaan? Jossain tuli vastaan ohje että pitäisi sahata se varsi poikki, mutta onko se ihan tarpeellista?
Oon koittanut netistä ettiä kuvia tosta kikkareesta, että pääsis sen sielunelämästä kiinni mutta kovin huonosti tuntuu löytyvän.
E: Noniin. Näytin murtosuojaholkille rälläkkää ja jovain tipahti lukkpesä nätisti irti. Uus lukkopesä ja murtosuoja holkki ineen ja taas toimii ku sveitsiläinen kello
Nyt lienee ainoa mahdollisuus ottaa koko virtalukko/rattilukko härdelli irti? Mutta miten se lähtee? Riittääkö että eliminoin sen tapin mikä on rattilukon varressa? Tuntui siltä että siinä olisi jokin muukin vielä pitämässä sitä paikallaan. Rattilukko on edelleen lukossa, joten onko siellä jokin lipare joka pitäisi paikallaan? Jossain tuli vastaan ohje että pitäisi sahata se varsi poikki, mutta onko se ihan tarpeellista?
Oon koittanut netistä ettiä kuvia tosta kikkareesta, että pääsis sen sielunelämästä kiinni mutta kovin huonosti tuntuu löytyvän.
E: Noniin. Näytin murtosuojaholkille rälläkkää ja jovain tipahti lukkpesä nätisti irti. Uus lukkopesä ja murtosuoja holkki ineen ja taas toimii ku sveitsiläinen kello
On se vaan sellainen murheenkryyni se virtalukko. Edellisessa vaihdoin patruuna 2 kertaa ja nykyisessa on nyt ongelmia.
Sain hakkaamalla avain kääntymään ja patruunan pois. Mutta lukon pohjassa/rungossa taitaa olla ongelma koska ei käänny ruuvimeisellillä myöskään vaikka patruuna pois. Rattilukko luonnollisesti myös päällä edelleen. Sain kuitenkin vaihde N asentoon.
Voiko runko olla rikki ja miten saan sen pois? Onko se pelkästään kiinni sillä pannalla ja 10mm mutterilla rattilukon kohdalla? Onko lisäksi vain se tappi mikä pitää työntää sisään? En saa käännetty avain/pohja enää 1. asentoon kuitenkaan...
Uusi runko maksaa 195e KL:lta ja 175e Mega-autolta mutta toimitus kestää. Mietin saanko auto toimintakuntoon ilman koko lukkorunko?
Sain hakkaamalla avain kääntymään ja patruunan pois. Mutta lukon pohjassa/rungossa taitaa olla ongelma koska ei käänny ruuvimeisellillä myöskään vaikka patruuna pois. Rattilukko luonnollisesti myös päällä edelleen. Sain kuitenkin vaihde N asentoon.
Voiko runko olla rikki ja miten saan sen pois? Onko se pelkästään kiinni sillä pannalla ja 10mm mutterilla rattilukon kohdalla? Onko lisäksi vain se tappi mikä pitää työntää sisään? En saa käännetty avain/pohja enää 1. asentoon kuitenkaan...
Uusi runko maksaa 195e KL:lta ja 175e Mega-autolta mutta toimitus kestää. Mietin saanko auto toimintakuntoon ilman koko lukkorunko?
W124 300D '91 manuaali (varastettu)
W124 250D '91 manuaali
W124 300D Turbo 4-Matic '92
W124 250D '91 manuaali
W124 300D Turbo 4-Matic '92
Virtalukon rungon vika
Tämä taitaa olla ohjeistus mikäli ei saa käännetty avain 1-asentoon:
http://dieselgiant.com/repairignitionlock.htm
Eli pitää hioa se rattilukon lukitustappi pois?
http://dieselgiant.com/repairignitionlock.htm
Eli pitää hioa se rattilukon lukitustappi pois?
W124 300D '91 manuaali (varastettu)
W124 250D '91 manuaali
W124 300D Turbo 4-Matic '92
W124 250D '91 manuaali
W124 300D Turbo 4-Matic '92
Kiitos, dremeli sain pyörimään konvertorin avulla ja timantti-hioma systeemilla sain nätisti se patti pois ja rattilukko pois päältä.
Rungon pois ottaminen on vaan vielä hankala, ei ole tilaa siirtää tanko putkesta. Ylempänä linkitty ohjeen mukaan pitää pudottaa ratti alemmaksi. Ohjaustanko on kiinni muutamalla mutterilla, olisiko yhteensä 4. Vähän pelottaa, onko oikeasti näin?
Ja voiko hinata tämä kotiin (12 km) vaikka on automaatti? Vuosimalli '92, automaatti ja 4matic (testiasennossa kai oltava). Jossain luin että alle 50 km/h ja alle 50 km ei haittaa.
Rungon pois ottaminen on vaan vielä hankala, ei ole tilaa siirtää tanko putkesta. Ylempänä linkitty ohjeen mukaan pitää pudottaa ratti alemmaksi. Ohjaustanko on kiinni muutamalla mutterilla, olisiko yhteensä 4. Vähän pelottaa, onko oikeasti näin?
Ja voiko hinata tämä kotiin (12 km) vaikka on automaatti? Vuosimalli '92, automaatti ja 4matic (testiasennossa kai oltava). Jossain luin että alle 50 km/h ja alle 50 km ei haittaa.
W124 300D '91 manuaali (varastettu)
W124 250D '91 manuaali
W124 300D Turbo 4-Matic '92
W124 250D '91 manuaali
W124 300D Turbo 4-Matic '92
Oikeassa olit tietenkin, lähti lopulta kun uskalsin vetää/työntää ihan keskikonsolin kumiröörin sisään. Ahdas on, mutta onnistui.dealer kirjoitti:Ei ole yhdestäkään tarvinnut rattiakselin ruuveja löysäillä, mahtuu se.
Se mikä ei onnistui oli töpselin irrotus. Tässä topikkissa joku sanoi, että sekin on jollain lukitus-systeemilla kiinni. Alkuperäinen osa se on.
viewtopic.php?t=36725
Kun 1 asentoon ei vaan menee, onko ainut vaihtoehto sahata virtalukon pohjan 3 ruuvi poikki?
Töpselissa ei ole mitään ruuveja varmaan.
W124 300D '91 manuaali (varastettu)
W124 250D '91 manuaali
W124 300D Turbo 4-Matic '92
W124 250D '91 manuaali
W124 300D Turbo 4-Matic '92
Sain ilman sahailua pohja irti kun poha kääntyi kuitenkin 1. asentoon hakkaamalla. Joku pala oli lähtenyt irti lukon sisuksista ja jumittanut koko lukon.
Mut, ohjeessa sanotaan, että runko ei saa kääntää 1. asennosta pois ilman pohjaa, muuten menee rattilukko päälle eikä sitä saa enää pois.
Nyt olen tilanut uuden rungon, ja siinä on rattilukon tappi "ulkona" jo valmiiksi. Olenko saanut lukitun rungon? Kts. kuvat:
Mut, ohjeessa sanotaan, että runko ei saa kääntää 1. asennosta pois ilman pohjaa, muuten menee rattilukko päälle eikä sitä saa enää pois.
Nyt olen tilanut uuden rungon, ja siinä on rattilukon tappi "ulkona" jo valmiiksi. Olenko saanut lukitun rungon? Kts. kuvat:
W124 300D '91 manuaali (varastettu)
W124 250D '91 manuaali
W124 300D Turbo 4-Matic '92
W124 250D '91 manuaali
W124 300D Turbo 4-Matic '92
Nyt oli taas aikaa katsoa tämä lukko-asia, enkä edelleenkään ymmärrä korjaus-ohjeessa oleva varoitus 1. asennosta ja rattilukon lukitsemisesta jos lukon pohja ei ole kiinni. En vaan ymmärrä mitä se tarkoittaa. Täällä puhutaan samasta asiasta:
http://www.peachparts.com/shopforum/die ... -w124.html
Lukon runko minkä sain KL:ta on ollut valmiina 0. asennossa. Pitää siis kääntää tappi 1. asentoon, jolloin rattilukko vetäytyy sisään. En uskalla kokeilla jos se runko olikin jo valmiina 0. asennussa ja 200e meni kankulan kaivoon.
Toisaalta en ymmärrä miten lukko voi mennä jumiin ellei pohja ole kiinni. Siellä ei ole mitään muuta kuin lovi mihin rungon tappi istu. Apuva!
http://www.peachparts.com/shopforum/die ... -w124.html
Lukon runko minkä sain KL:ta on ollut valmiina 0. asennossa. Pitää siis kääntää tappi 1. asentoon, jolloin rattilukko vetäytyy sisään. En uskalla kokeilla jos se runko olikin jo valmiina 0. asennussa ja 200e meni kankulan kaivoon.
Toisaalta en ymmärrä miten lukko voi mennä jumiin ellei pohja ole kiinni. Siellä ei ole mitään muuta kuin lovi mihin rungon tappi istu. Apuva!
W124 300D '91 manuaali (varastettu)
W124 250D '91 manuaali
W124 300D Turbo 4-Matic '92
W124 250D '91 manuaali
W124 300D Turbo 4-Matic '92
Miten ratkaistu?250D kirjoitti:Asia ratkaistu, rakennettu autoon ja toimi.
Näissä harrasteforumeissa on tarkoitus että jos on ongelma ja sitä selvitellään ja ihmetellään ja lopulta ratkaistaan se myös kirjoitetaan tänne jotta joku toinen voisi siitä saada apua vastaavaan ongelmaan.
Jos viitsii kirjoittaa kysymyksiä, luulisi jaksavan saman verran vastata ratkaisustakin sitten kun asia on ratkaistu.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.