S124: ASD-neliövalo palaa ja vasen mittarikolmikko ei liiku
Jatkotarinaa kehiin.
Hoviseppohan epäili virtalukkoa tai sieltä lähtevän johdon toimivuutta. Olin itse jo aika varma, että vika olisi virtalukossa. Eikä mitä , hoviseppo ilmoittaa, että virtalukossa ei ole mitään vikaa . Ongelma ratkaistiin toistaiseksi niin, että pimeänä olevalle sulakeriville varastettiin virta jostain toisesta sopivasta kohtaa. Eli auto toimii tällä hetkellä normaalisti, mutta alkuperäinen vika on edelleen paikallaan.
Roistohan osasi tulkita noita sähkökaavioita aika hyvin. Mistä virta tulee tuolle B, 5, 6... rivistölle? Tuleeko se suoraan virtalukosta vai jonkun jakopisteen kautta.
Hoviseppohan epäili virtalukkoa tai sieltä lähtevän johdon toimivuutta. Olin itse jo aika varma, että vika olisi virtalukossa. Eikä mitä , hoviseppo ilmoittaa, että virtalukossa ei ole mitään vikaa . Ongelma ratkaistiin toistaiseksi niin, että pimeänä olevalle sulakeriville varastettiin virta jostain toisesta sopivasta kohtaa. Eli auto toimii tällä hetkellä normaalisti, mutta alkuperäinen vika on edelleen paikallaan.
Roistohan osasi tulkita noita sähkökaavioita aika hyvin. Mistä virta tulee tuolle B, 5, 6... rivistölle? Tuleeko se suoraan virtalukosta vai jonkun jakopisteen kautta.
Jännite lähtee virtalukon ( 15 ) pinnistä ja menee kuvan mukaan ensin sulakkeelle 6 josta toinen haara jatkaa latauksen varoitusvalolle ja toinen haara ( x26 ) liittimen kautta hehkureleelle nastaan 1 ( pinniin 15 ) ja ylijännitereleelle nastaan 3 ( pinni 15 ). Onko varma, että virtalukon pinnissä ( 15 ) on jännite virtalukon kakkos ja kolmosasennossa ( starttiasento ). Jos siinä on jännite mutta se ei tule sulakerasialle asti niin se johto on poikki matkalta.
Viimeksi muokannut mjo33400, 01.4.2006 17:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Ymmärsinkö oikein, että myös(kään) hehkureleelle menevässä piuhassa ei olisi virtaa, jos sitä ei virtalukolta tuli sulakkeelle 6? Tai siis että sulakkeelta 6 lähtevissäkään haaroissa ei olisi lainkaan virtaa. Hehkuhan tuossa ymmärtääkseni toimi silloin kun muut olivat pimeänä; tosin yllä puhuit hehkureleestä...mjo33400 kirjoitti:Jännite lähtee virtalukon ( 15 ) pinnistä ja menee kuvan mukaan ensin sulakkeelle 6 josta toinen haara jatkaa latauksen varoitusvalolle ja toinen haara ( x26 ) liittimen kautta hehkureleelle pinniin 15 ja ylijännitereleelle nastaan 1 ( pinni 15 ). Onko varma, että virtalukon pinnissä ( 15 ) on jännite virtalukon kakkos ja kolmosasennossa ( starttiasento ). Jos siinä on jännite mutta se ei tule sulakerasialle asti niin se johto on poikki matkalta.
Kerroin vain sen reitin mikä kuvan mukaan on kytketty. Se että on se kytketty kuvan mukaan on epäselvä.
Edit: Tuli mieleen. että korjasin kesällä 60-luvun S-mersun sähkövikaa ja siinä oli johdot kiinni sulakerasiassa, mutta sulake liuska oli korkannut irti. Jännite oli ruuvipuolella mutta ei sulakkeella.
Edit: Tuli mieleen. että korjasin kesällä 60-luvun S-mersun sähkövikaa ja siinä oli johdot kiinni sulakerasiassa, mutta sulake liuska oli korkannut irti. Jännite oli ruuvipuolella mutta ei sulakkeella.
Viimeksi muokannut mjo33400, 02.4.2006 9:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
Moi
Oisko jollakin vielä kuvia tuosta sulakerasianpohjassa olevista johdoista sekä väreistä?
Mulla tuntuu olevan niin sekaisin nuo sähköt ja katselinkin jo pohjan, ettei ole ihmekkään, jotta puolet laitteista ei toimi.
Tuntu olevan vanhentuneita nuo linkit
Itkuhan tässä melkein aikamieheltä tullee
Oisko jollakin vielä kuvia tuosta sulakerasianpohjassa olevista johdoista sekä väreistä?
Mulla tuntuu olevan niin sekaisin nuo sähköt ja katselinkin jo pohjan, ettei ole ihmekkään, jotta puolet laitteista ei toimi.
Tuntu olevan vanhentuneita nuo linkit
Itkuhan tässä melkein aikamieheltä tullee
® Mesen linttaklubi