hehkuttaa, tai ei sittenkään?

Vastaa Viestiin
antti.k
Viestit: 14
Liittynyt: 06.3.2006 16:28
Paikkakunta: sievi

hehkuttaa, tai ei sittenkään?

Viesti Kirjoittaja antti.k »

no nii hyvät foorumilaiset mikähän mahtaa vaivata tuota mun 200D:tä kun käyntiin laitettaessa hehkuttaa normaalisti kaikilla, olen testannu siitä relen töpselistä sillä hyppyjohto systeemillä.

sitten kun on ajettu jonkin matkaa niin kappas! hehkuvalo syttyy kesken ajon. ei tee tätä kuitenkaan joka kerta mutta tihentyvässä määrin kyllä.

mahtaako tässä olla muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa tuo peijakkaan kallis hehkurele, ja onko muille sattunut tällaista auton vm on 95
EX 190E -90 nyt 200D -95
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Siellä on palanut hehku tulppa :!: Jos panet uudet hehkut niin ongelma poistuu :!:
Datsun Bluebird
Mb Vito
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10647
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Taispa tehä tuota joskus minullakin. En jaksanut alkaa stressaamaan kun kuitenkin auto oli melkein aina aamulla tolpan nokassa. Hehkuthan ei kovin kalliita ole.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Autohan hehkuttaa vaikkei merkkivalo palakaan. Sen saa siis pakkasesta käyntiin kun odottaa virta päällä sen aikaa kun hehkutus normaalistikin kestäisi ja käynnistää vasta sitten.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Juu meikäläisellä on tällä hetkellä ainakin yksi hehku taas pimeänä. Hehkuvalo ei syty ollenkaan, ennen kuin starttaa. Ja sittenkin palaa sen varoituksenomaiset 30 sekuntia ja valo sammuu siihen. Käyntiin lähtee kuitenkin hyvin, kun antaa hehkutella sen 10-15 sekuntia.

Pari päivää pitää vielä kiusata vanhusta näin, sitten saa uudet tulpat sisäänsä. Kuukausi sitten vaihtui ykkös- ja kakkospytyille hehkut, nyt varmaankin joko kolmos- tai nelospytyssä viallinen tulppa. :evil:
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

Eikös se tämä Antti sanonut jotta hehkut ovat ehjät, vai mitenköstä sitä...
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3630
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Hehkuvalon toiminta

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Nostetaas vähän vanhaa talvista aihetta...

Tänä aamuna kun käänsin 124:n virta-avaimen rutiininomaisesti hehkutusasentoon, havaitsin että yksi on joukosta poissa... :shock:

Hehkun valo ei syttynytkään muiden lailla, mutta vanhoihin autoihin tottuneelle ei tuo mitään ylimääräistä sydämentykytystä aiheuttanut. Odottelin sen muutaman sekunnin jonka tuo hehkutus normaalistikin ottaa ja käänsin auton avaimella käymään. Starttaus ei normaalia kauempaa aikaa vienyt, ja heti kävi kaikilla ilman savua tai sivuääniä. Hehkut siis lienevät kaikki kunnossa?

Mutta kuinka yleistä tuon hehkuvalon temppuilu oikein on? Työpaikan pihalla auton sammutettuani koetin vielä kerran kääntää virrat päälle, ja kas. Hehkuvalo syttyi pariksi sekunniksi. Onko siis yksi hehkutulppa pimenemässä? :eec: Vai onko syy jossain mittariston puolella? :evil:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Re: Hehkuvalon toiminta

Viesti Kirjoittaja Harju »

JuMu S kirjoitti:Nostetaas vähän vanhaa talvista aihetta...

Tänä aamuna kun käänsin 124:n virta-avaimen rutiininomaisesti hehkutusasentoon, havaitsin että yksi on joukosta poissa... :shock:

Hehkun valo ei syttynytkään muiden lailla, mutta vanhoihin autoihin tottuneelle ei tuo mitään ylimääräistä sydämentykytystä aiheuttanut. Odottelin sen muutaman sekunnin jonka tuo hehkutus normaalistikin ottaa ja käänsin auton avaimella käymään. Starttaus ei normaalia kauempaa aikaa vienyt, ja heti kävi kaikilla ilman savua tai sivuääniä. Hehkut siis lienevät kaikki kunnossa?

Mutta kuinka yleistä tuon hehkuvalon temppuilu oikein on? Työpaikan pihalla auton sammutettuani koetin vielä kerran kääntää virrat päälle, ja kas. Hehkuvalo syttyi pariksi sekunniksi. Onko siis yksi hehkutulppa pimenemässä? :eec: Vai onko syy jossain mittariston puolella? :evil:
oot tartuttanut ford-viruksen mersuus :eec:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7125
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Riittä kun jonkin hehkutulpan resistanssi muuttuu muista poikkeavaksi. Se enteilee että kohta kyrsähtää. :D Merkkivalo ilmoittaa jo tässä vaiheessa hehkuviasta.
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3630
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Nimimerkki Talliton haluaisi vielä jatkokysymyksellä vaivata... :oops:

Eli onko toi uusien Berujen laitto vallankin kauhia homma? Onko onnistuakseen kotopihalla, vai tarviiko viedä pajalle? Aika ahtaastihan noi plugit ovat tuolla 601:n imusarjan syövereissä, mutta onnistunee vaihto sopivilla kaluilla ihan pihahomminakin?

Lähinnä pelottaa se mahdollinen katkeaminen... :eec:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29122
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei ne 601:stä katkea jos et ole ihan mahdoton rähmäkäpälä. :D

Tarvitset pikkuräikän, jatkoja, nivelen, 10 mm hylsyn, 12 mm pitkänhylsyn.
Tulppa voi olla lujassa, silloin 3/8" on sopiva hylsysarja.
Teippaa jatkot ja nivel / hylsy kiinni toisiinsa, säästyt paljolta.

Joskus mutteri irtoaa johdosta, se voi olla hankala saada takaisin paikalleen.
Hukkaankin se voi mennä, sillon tarvitset uuden mutterin.
Sopiva on se jossa on 8mm avainkanta, onkos se nyt M4 ?
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3630
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

No mihinkäs vastaukseni on täältä topicin lopusta kaikonnut? :protest:

Niin, tuli tuolloin käytettyä vaunua hyväksi tietämälleni alan korjaamolle ohjeistuksella "Vaihtakaa hehkut ja rele". Soittivat tuolta pajalta sitten kesken päivää jotta "voidaanhan nuo vaihtaa, mutta ei niissä testerin mukaan mitään vikaa ole. Eli kaikki vastus- ja virta-arvot olivat toleranssien sisällä." No nuukuuksissani vastasin siihen että älkää vaihtako sitten. Mittailivat siinä sitten vielä lataukset ja akun kunnot ym perustavan luontoiset asiat joilla saattaa vaikutusta hehkuvalon toimintaan olla. Mutta kunnossa oli auto niiltä osin. Piste. 8)

Mutta nyt tekee hehkuvalo sen, ettei lämmintä konetta laukkaan herätellessä syty enää ollenkaan. Aamun eka startti sitävastoin sujuu rutiinilla, valo syttyy ja sammuu kuten elokuvissa. Kaikilla tulpilla tuntuu kantta lämmittävän koska voimanpesä lähtee samointein jokaisella pytyllä roklottamaan. :?

Nyt kun Harakin on oman hehkuvikansa korjannut, ei kait tässä enää kehtaa itsekään piilovikaisella lavetilla ajella... :oops: Ovatkos noi Durathermit erikoisreleineen (?) suositeltava investointi? Sellaiset tarjoutuivat silloin pajalla vaihtamaan, mutta vielä toistaiseksi käynnistyy tämä OM601 koeteltujen OEM-hehkujen voimin.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
A. Hara
Arkki-idiootti
Viestit: 866
Liittynyt: 03.8.2006 9:58
Paikkakunta: Evakkoreisulla

Viesti Kirjoittaja A. Hara »

JuMu S kirjoitti:Mutta nyt tekee hehkuvalo sen, ettei lämmintä konetta laukkaan herätellessä syty enää ollenkaan.

Nyt kun Harakin on oman hehkuvikansa korjannut...
Kiinnostuinkin tämän topikin uudelleenavauksesta heti kärpän lailla.

601:stähän en tiedä mittään, mutta jos siinä hässäkässä on minkäänlainen lämpöanturi niin kropsuta ja suhnuuta nyt sen liitos vaikka ensin? Ei muuten mutta sitten tiijetään sekin voiko hehkut korjata pelkästään sillä. Ja sitten se releen liitin. Ja vaihda releen sulake.

Hintoja jos kahtelee niin ainakin mulla Duratherm-pikahehkusarja releineen oli(si ollut) edullisempi kuin pelkkä vanhan mallin hehkurele. Mikäpäs siinä jos haluavat sen kerran laittaa? Edit: Duratherm niissä ostamissani tulpissa lukee mutta ihan vanhalla releellä laitoin. Yhtä pikaisesti hehkuttaa kuin ennenkin. :D

Kiire vaan meinaa tulla kun pakkaset laantuu, tuloo pian hiki töitä tehdessä!
Tää on ihan kohta valmis.
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3630
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Eli seuraavaksi alle tarkkailun anturi,lämpö. :?

Siinä kannessahan seisoo parikin noita mainioita anturoita. Toiseen noista menee kliinisvisuaalisen tutkiskelun perusteella pelkkiä alipaineletkuja, eli siitä lienee innokkaan teräsharjaajan syytä pysytellä kaukana.

Eli onko mahdollisesti näin että syypää kaikkiin satunnaisiin mielenterveydellisiin oireisiini on tuo etummainen anturi? :shock:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
A. Hara
Arkki-idiootti
Viestit: 866
Liittynyt: 03.8.2006 9:58
Paikkakunta: Evakkoreisulla

Viesti Kirjoittaja A. Hara »

JuMu S kirjoitti:Eli onko mahdollisesti näin että syypää kaikkiin satunnaisiin mielenterveydellisiin oireisiini on tuo etummainen anturi? :shock:
Ehkä ihan niin hyvin ei ole asian laita mutta jos itse jälkiviisaampana alkaisin hehkuja ihmetellä niin krapsuttaisin sen varmasti ensin. :)
Tää on ihan kohta valmis.
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3630
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Viikonlopun aikana on vakaa aikomus repäistä lankusta nokkapelti ylös, sanoivat naapurin mummot mitä tahansa. :shock: :twisted:

Vesisateista vastaava Esteri tietysti ratkaisee tarkemman ajankohdan tuolle operaatiolle, mutta mutta mutta...

Päästääkseni naapuriston elämäntapakueuelaet äkkiä takaisin salkkareidensa pariin ajattelin kysäistä vielä muutaman neuvon foorumin asiantuntijatahoilta... 8)

Onkos tuolla hehkureleen sisällä jotain mahdollisia tahi suorastaan todennäköisiä vikapaikkoja? Nimittäin hehkutulpat näyttivät pari päivää sitten prikulleen samaa resistanssiarvoa koneen ollessa käyntilämmin. Mittasin Flukella suoraan tulpan päistä, eli satunnainen hehkuvalon palamattomuus tuskin niistä johtuu? Lämpöanturista ja sen liitoksistakaan en ihmeemmin mitään sähköntuoksuista tai -näköistä skägää paikallistanut. :?
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
A. Hara
Arkki-idiootti
Viestit: 866
Liittynyt: 03.8.2006 9:58
Paikkakunta: Evakkoreisulla

Viesti Kirjoittaja A. Hara »

JuMu S kirjoitti:Päästääkseni naapuriston elämäntapakueuelaet äkkiä takaisin salkkareidensa pariin ajattelin kysäistä vielä muutaman neuvon foorumin asiantuntijatahoilta... 8)
JuMun konepellin aukaisua saattaa sää suosia. Sunnuntaille +7°C ja aurinkoista. 8)

JuMu sen sijaan ei ole sisäistänyt vielä täysin autoremonttia elämäntapaukulien silmäin alla. Nautinto revitään siitä että ukulelet eivät vielä kolmen tunninkaan päästä ole joutaneet verhonraosta pissalle ja rakko alkaa jo kokolailla painaa vatsapussia, aiheuttaen refluksintynkää ruokatorveen. Nythän tähän on erinomaiset mahdollisuudet jos säitä noin pitelee, ensimmäiset puolitoista tuntia siinä voi huvikseen paistatella, laittaa asennusöljyt sen verran varjoon että säilyvät viileinä, pullo kerrallaan nostella ilmanputsarin päälle tarjolle.
JuMu S kirjoitti:Onkos tuolla hehkureleen sisällä jotain mahdollisia tahi suorastaan todennäköisiä vikapaikkoja?
Pelkän liittimen irrotuksen takanahan on varmaan JuMun releessäkin 80A sulake joka ei maksa mitään ja on helppo vaihtaa. Ja liittimet helppo krapsuttaa ja suhutella jotain sähköspreitä. Jos itse releen ottaa irtipoikki ja saa auki niin voinee Kodin sähköopin avulla päätellä onko sille jotain tehtävissä. Mie en tiijä millainen rele JuMun kilpurissa on. :nocando: Otikko sää muuten tulppien päistäkin piuhat irti ja putsasit liittimet.

Foorumin asiantuntijatahot sitten jatkavat tästä.
Tää on ihan kohta valmis.
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3630
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

A. Hara kirjoitti:Mie en tiijä millainen rele JuMun kilpurissa on. :nocando: Otikko sää muuten tulppien päistäkin piuhat irti ja putsasit liittimet.

Foorumin asiantuntijatahot sitten jatkavat tästä.
No ei se mitään. Kauheen vähä määkään mistään tiän. Silti täällä on aina tosi kivaa ottaa asiantuntevasti kantaa muiden ihmisten ongelmiin. :happy:

Piuhojakin on muuten tullut kropsuteltua sen verran, ettei niissäkään mitään vikaa lie, kaikista diy-huolloista ja korjuista huolimatta. :lol: Rele on sellainen vinoon asennettu bigpack-norttiaskin kokoinen musta muovilaatikko. Jo laitteen ulkonäkö on omiaan pitämään kaltaiseni sähkötekniikan ihmelapset loitolla. :eec:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
A. Hara
Arkki-idiootti
Viestit: 866
Liittynyt: 03.8.2006 9:58
Paikkakunta: Evakkoreisulla

Viesti Kirjoittaja A. Hara »

JuMu S kirjoitti:Rele on sellainen vinoon asennettu bigpack-norttiaskin kokoinen musta muovilaatikko. Jo laitteen ulkonäkö on omiaan pitämään kaltaiseni sähkötekniikan ihmelapset loitolla. :eec:
Oliko se kakslankku? Kun releen päältä nyppää ensin suojamuovin ja sitten liittimen pois niin kaivarmaan sieltä paljastuu likimain tuommoista nippulaa:

Kuva
Taas tuli relekuvalle käyttöä. Alkupään lankuissa kai sama?

Vasemmalla oleva lattarauta on se sulake. Vaihda huvikses, vaikkei se mitään autakaan. Muuta kai tuossa ei ole tehtävissä kuin ropsutusta jos ei halua purkamaan ruveta.

Enpä tiijä. Omista hehkuista en mitannut vastustusta muuta kuin kipinätekniikalla, ja kaikki näyttivät käyttäytyvän samalla tavalla. Hehkujen vaihto ja ropsuttelu silti ajoi ongelman pois. Mitä tästä päätellä, ei mitään. Tietämätön mies on onnellinen mies. :D
Tää on ihan kohta valmis.
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3630
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Tulipa viikonlopun aikana tuon hehkureleen kantta avattua. Kaikki liittimet kuin uusia, samoin sulake. Yhtään "sähköpölyä" ei mistään löytynyt. Eli kunnossa se auto on, prkl! :shock:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Uuden hehkutulpan laitto OM60X koneeseen on kätevää jollain muoviputkella laittaa jengat alkuun.Eka kerta,kuten toki monessa muussakin asiassa on aina vaikein,toinen kerta ei sitten tunnukkaan juur miltään. :D
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3630
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Ja saaga jatkukoon... :lol:

Nyt alkaa olla aika käydä ostamassa uudet hehkut. Hehkuvalo ei enää syty ollenkaan, satoi tai paistoi. Eli hehkuttaa kyllä, koska ilman roikkaa lähtee käymään pikkupakkasestakin. :shock:

Mutta mitä tekee nuukaakin nuukempi JuMu? Ostaa läväytänkö koko Duratherm-sarjan releinensä kaikkinensa, vaiko pelkät uudet alkuperäistä vastaavat hehkutulpat? :roll: Bosch/Beru-lienee ainoa varteenotettava merkkivaihtoehto tässä(kin) tapauksessa. 8)

Tuo Durathermien myyntiargumentti no1 eli hehkun "pikaisuus" ei sinänsä saa meikäman*ea ostopäätöstä tekemään. Jos niin kiire on, ettei muutamaa sekuntia pidempään jaksa hehkutella, lienee syytä luopua koko 200D:stä. :lol:

Vastaavasti jos ei pelkkien hehkujen vaihdolla tuo paha henki sieltä pellin alta poistukaan, niin eteen tullee seuraavaksi uuden hehkureleen osto. Silloin alkaa jo kylmäkäynnistyspaketilla olla sen verran hintaa, että harmistus alkaa pyrkiä mieleen, koko Duratherm-paketin hinta jää puoleen tuon conventional conversion packagen hinnasta. :?
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
A. Hara
Arkki-idiootti
Viestit: 866
Liittynyt: 03.8.2006 9:58
Paikkakunta: Evakkoreisulla

Viesti Kirjoittaja A. Hara »

JuMu S kirjoitti:Mutta mitä tekee nuukaakin nuukempi JuMu?
No tätähän se arpoi myös hölläkätinen mutta köyhä Hara. Se on JuMu arpapeliä, sitä joko voittaa tai häviää. Minä arvoin pelkät hehkut, ja voitin. Monesti on tullut tappio. :oops:
Tää on ihan kohta valmis.
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3630
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

A. Hara kirjoitti:
JuMu S kirjoitti:Mutta mitä tekee nuukaakin nuukempi JuMu?
No tätähän se arpoi myös hölläkätinen mutta köyhä Hara. Se on JuMu arpapeliä, sitä joko voittaa tai häviää. Minä arvoin pelkät hehkut, ja voitin. Monesti on tullut tappio. :oops:
Se on tuo Hara sitten hieno mies, kerta kaikkiaan. :supersad:

Kiitoksia rohkaisevista sanoista! Tässä illuusionomaisessa hurmostilassa uskallan itsevarmasti marssia suurieleisesti autotarvikeliikkeen tiskille, rykäistä kuuluvasti, ja ostaa (isännän elkein) koko hehkusarja pois. :!:

Ja maksu pankille, se on taivaan tosi. :)
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vilenin Herttua
MIESASIAMIES
Viestit: 879
Liittynyt: 22.12.2005 15:06

Viesti Kirjoittaja Vilenin Herttua »

No, Jumus Bond, ratkesiko vika? Korjautuiko hehkujen vaihdolla?
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3630
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Vilenin Herttua kirjoitti:No, Jumus Bond, ratkesiko vika? Korjautuiko hehkujen vaihdolla?
Pitkällisen koko kevättalven ja kevään kestäneen tutkimustyön tuloksena olen saavuttanut mitä suurimman varmuuden siitä, että vika todellakin on hehkutulpissa. 8)

Asia varmistui lopullisesti kun olin sydän pamppaillen ostanut sarjan Boschin hehkutulppia. Samasta hetkestä lähtien on hehkuvalo toiminut kuten käyttäjän käsikirjassa selvällä Saksalla seisoo. :roll: Ja hyvä ystäväni vuosien takaa, herra Fluke, varmisti osaltaan lievän poikkeaman ykkössylinterin resistanssissa niin kylmänä kuin käyntilämpöisenäkin. :shock:

Uudet korkea-aktiiviset hehkutulpat ovat tällä hetkellä väliaikaissijoitettuina lukittuna pitämääni käsinelokeroon talvikauden ajosormikkaiden sisälle. :ope: Siirto konepellin alaiseen loppusijoitusluolaan suoritetaan toistaiseksi salaisena ajankohtana, kunhan auto seuraavan kerran ajetaan pirkanmaalaiseen maanalaiseen asennustilaan. :idea:

Moinen aikaa- ja keskiolutta kuluttava asennusoperaatio ei omien kokemusteni mukaan sovellu herkille katsojille, joten naapuruston vanhempien naisihmisten verenpainearvoja ja ikkunanvieri-istumisesta herkistyvien pakaralihasten puutumista ajatellen olen pyrkinyt lykkäämään asennusoperaatiota soveliaampaan hetkeen. :arrow:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vilenin Herttua
MIESASIAMIES
Viestit: 879
Liittynyt: 22.12.2005 15:06

Viesti Kirjoittaja Vilenin Herttua »

Hyvin suunniteltu on 60 % tehty :D

Mutta ei mitään keskiolutta, asennusjuoma vasemmalla:

Kuva

Ja löysin sulle korjausoppaankin, saa kiittää.
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3630
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Tätä opusta olenkin ollut vailla. :oops: Koko olemukseni hehkuu kiitollisuutta.

:lol:
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 sähkö”