Luettu on topiceja tämän aiheen ympäriltä, mutta vielä kerran varmistuksena. Olenko ymmärtänyt oikein että W124 sedanin takajouset on turvallista irroittaa ilman erikoispuristinta? Tukivarsi vain sisäpäästä irti ja varovasti tunkilla alas niin jousi irtoaa. Eikä ole asentaja vammautunut tai talli tuhoutunut irtilentävästä jousesta. Näinkö se menee? Etujousiin olen varmasti ymmärtänyt olla koskematta ilman puristinta
LateS kirjoitti:Luettu on topiceja tämän aiheen ympäriltä, mutta vielä kerran varmistuksena. Olenko ymmärtänyt oikein että W124 sedanin takajouset on turvallista irroittaa ilman erikoispuristinta? Tukivarsi vain sisäpäästä irti ja varovasti tunkilla alas niin jousi irtoaa. Eikä ole asentaja vammautunut tai talli tuhoutunut irtilentävästä jousesta. Näinkö se menee? Etujousiin olen varmasti ymmärtänyt olla koskematta ilman puristinta
Kyllä se on helpoin ja turvallisin tapa et alatukivarren pultti pois tunkin ollessa lähellä kiinnityskohtaa. Pultti pois ja tunkilla alas. Ensin tietysti rengas ilmaan ni on liikerataa enempi tukivarrelle. Jousi tipahtaa alas ilman kimpoiluja.
Tätä farkun takajousen vaihto-ohjetta tässä etsiskelin, että jos vaikka huomenna kehtais. Oikein kai muistelinkin, että ilman puristinta työskennellessä kynkän pultti peränpuolelta (keskeltä) irti.
Narinahelojen vaihto myös ohjelmassa, muttei taida mitenkään liittyä jousien vaihtoon Siis että jotenkin helpottuisiko samalla tehden ?
Takapäähän ny ei tainnu enää sitten muuta ollakkaan. Iskarin alapääkin pysyny edelleen vielä kolisematta.