taka-apurugon puslien irrotus

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W201.
Vastaa Viestiin
lcf-30
Viestit: 104
Liittynyt: 09.1.2007 12:19
Paikkakunta: Tohmajärvi

taka-apurugon puslien irrotus

Viesti Kirjoittaja lcf-30 »

Oisko kellään mittään poppakonstia miten puslat saa irti. Tuntuvat olevan tiukassa. Ei lähe ainakaan tunkilla käyttäen puslapesän alapuolisesta reiästä juuri sopivaa hylsyä apuna. Keskitappi nousee ylös ja kumit vennyy kunnes tappi ottaa runkoon kiinni vaikka pönkkäsin apurungon ala-asentoon. Kampesin puslaa vielä avuksi eri puolilta tunkin ollessa yläasennossa, mutta ei inahakaan muutaman millin jälkeen.
Avatar
L.Samarialainen
Viestit: 2178
Liittynyt: 05.11.2005 17:27

Viesti Kirjoittaja L.Samarialainen »

Onhan sinulla molempien puolien pultit irti yhtäaikaa? Apurungon etupuoli pääsee näin "tipahtamaan" hieman alemmaksi jotta saa lisää tilaa temmeltää...

Itse olen hakannut leveällä tuurnalla ja vasaralla puslan ja apurungossa olevan kupin väliin lisäten aina välillä crc:tä. Siitä se aikaa myöden antaa periksi ja lähtee pienempinä palasina irti. Näin meillä... :oops:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

En ole koskaan irrotellut noita ilman kunnollisia työkaluja eli paineilmatalttahan se on hyvä kapistus.
Korjaamolla aikaa menee puolisen tuntia, ei kannata hakata itseään ihan verille 30 euron takia. :D
lcf-30
Viestit: 104
Liittynyt: 09.1.2007 12:19
Paikkakunta: Tohmajärvi

Viesti Kirjoittaja lcf-30 »

On se apurunko irti koko etureunastaa. Pittää kokkeilla tuota keinoa. Lähteehän ne aina särkemällä irti. Kiitos neuvosta!
Avatar
L.Samarialainen
Viestit: 2178
Liittynyt: 05.11.2005 17:27

Viesti Kirjoittaja L.Samarialainen »

dealer kirjoitti:En ole koskaan irrotellut noita ilman kunnollisia työkaluja eli paineilmatalttahan se on hyvä kapistus.
Korjaamolla aikaa menee puolisen tuntia, ei kannata hakata itseään ihan verille 30 euron takia. :D
Niin, onhan kaupat vielä auki näin joulun alla sunnuntai-iltaisinkin ja jos ei ole kompuraa niin senkin saa jo alta satasen :wink: (paitsi että tuskin satkun kompurassa riittää tuotto) Helposti ne lähtee, voiman edessä taipuu mikä vaan :eec:

Nimim. neljään mersuun vaihtanut
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4363
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Omaan vaihoin kesällä,ja olin onnellisen tietämätön,että voi olla em.ongelmia hommassa :D .
Siis molemmat puolet irti,puupalikat väliin,pullotunkkia ja jotain holkkia käyttäen tunkkasin ne irti.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

Itsehän juuri vaihtelin etummaiset puslat. Lämmitin sitä puslan kuppia 10-15 min kuumailmapuhaltimella, ja tämän jälkeen kääntelin ruuvimeisselillä puslat pois rei'istään. :idea: Lisäsin em. vinkin myös Mekkaan, jossa se Jarkko N:n jäljiltä aikanaan oli, mutta nyt oli hävinnyt. :roll: :shock:
530d Touring -01
250EXC-F -04
Avatar
Moska
Viestit: 410
Liittynyt: 03.2.2008 23:42
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Moska »

Ja lämmittämällä on nätti laittaa uudet paikoilleen!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 alusta”