Taka-apurungon puslat 200D

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
E200D
Viestit: 234
Liittynyt: 25.10.2010 17:10
Paikkakunta: Hamina

Taka-apurungon puslat 200D

Viesti Kirjoittaja E200D »

Elikkäs joutuu vissii puottaa koko apurungon poies, että saa ne puslat vaihettua? :roll: Näyttävät olevan aikast riekaleina... Auto menee ku mato miten sattuu lingerrellen. Että pitää vissii laittaapi samalla kaik uutta kö?
Avatar
AriK123
Viestit: 868
Liittynyt: 30.9.2005 21:08
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja AriK123 »

Minulle ei ainakaan tullut suurta apua takakelkan etukumien uusimisesta. Takapää menee omia teitään. Yhdestä pitkittäisestä tukivarresta löytyy pieni välys. Ilmeisesti pitää laittaa takaa kaikki uusiksi, että saa pysymään tiellä. :roll:
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
Avatar
E200D
Viestit: 234
Liittynyt: 25.10.2010 17:10
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja E200D »

Njaa... No, kunhan alkaa tuo eka palkka tulemaan(jos riittää :shock: ), niin voishaa sitä piruuttaa leväyttää koko takakelkan alas, vaihella perääkii stefat samalla... :roll: Suunnitellahan aina saa! :wink:
Avatar
AriK123
Viestit: 868
Liittynyt: 30.9.2005 21:08
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja AriK123 »

Kyllähän se laajempi kunnostus kannattaa, jos siihen on mahdollisuus. Itse olen laitattanut vähitellen kuntoon. :)
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Ne etupuslat saa toki vaihdettua irrottamatta koko apurunkoa, mutta jos tosiaan aika ja varallisuus riittää niin kannattaahan ne samalla kertaa uusia, ei kestä kauaa että seuraavaa palikkaa saa vaihtaa.
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

Mekasta löytyy ohjeet taka-apurungon etumaisten puslien vaihtoon: http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... jen_vaihto
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
E200D
Viestit: 234
Liittynyt: 25.10.2010 17:10
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja E200D »

Noniin, kiitoksia ohjeista! Ei se noin ruudulta katottuna niin hurja homma olekkaan... :roll:
Nozzz
Viestit: 546
Liittynyt: 27.6.2007 15:50
Paikkakunta: Siikalatvassa

Viesti Kirjoittaja Nozzz »

Joo ne etummaiset vaihtaa meleko noppeesti :wink: kato samalla ettei oo lähteny ratkeamaan korista kiinnityskohalta.. helepompi tässä vaiheessa parsia entä silloin kun on revenny kokonaan korista.. kokemusta on :lol:

Nuo takapuslat onkin sitten vaikeampi vaihtaa..
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä
® Mesen Coupeklubi
musto
Viestit: 19
Liittynyt: 03.3.2008 23:41

Viesti Kirjoittaja musto »

Itse puotin coupesta koko taka-apurungon alas ja vaihtelin kaikki puslat. tulin siihen tulokseen että helpompi se on puottaa jo kokonaan alas kuin ruveta yksitellen niitä laittamaan. takaskin miten oli helppo laittaa kun sai laitettua jouset ja kaikki väliin ja nosti vaan paikalleen ja pultit kiinni. Muuttu kyllä kulkeminenkin paljon vakaammaksi! suosittelen lämpivästi kaikille.
musto
Viestit: 19
Liittynyt: 03.3.2008 23:41

Viesti Kirjoittaja musto »

<a href="http://uploading.com/files/28f12991/31. ... >31.1.2010 007.jpg - 4.7 MT</a>

Siinä touhusta viellä muutama kuvanenkin.
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

noin tuntihan siinä mennee ku kaikki 4 rungon kiinnityskumia vaihtelooo...helpothan ne takimmaisekki o samalla vaihtaa ku etummaisekki...
Avatar
E200D
Viestit: 234
Liittynyt: 25.10.2010 17:10
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja E200D »

Mites viellä aiheen sivusta, mutta asiaan liittyen: kuinka paljo on nelipyöräsuuntaus maksannu? Jos jollakulla ois vähä hinta-arviota?
Avatar
Jsus4
Viestit: 331
Liittynyt: 21.4.2007 14:37
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Jsus4 »

E200D kirjoitti:Mites viellä aiheen sivusta, mutta asiaan liittyen: kuinka paljo on nelipyöräsuuntaus maksannu? Jos jollakulla ois vähä hinta-arviota?
Rauman suunnalla Vianor pyytää 70 €.... Jos tulee paljon työtä, niin sitten ilmeisesti enemmän....
Avatar
E200D
Viestit: 234
Liittynyt: 25.10.2010 17:10
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja E200D »

Ohhoh! :shock: Miulle ku on puhuttu, että maksaa halvimmillaan, 150€ Pitääpä lähtä kyselemmää tältä seudulta. Kiitosta taas, verraton voorumi tää mese.fi :lol:
Avatar
oltzi
Viestit: 462
Liittynyt: 06.11.2010 18:12
Paikkakunta: kurjalohja

Viesti Kirjoittaja oltzi »

mites kelkan taka kumit lähtee helpoiten? ne ilmeisesti tulee alas päin pois? niin ei pääse tunkilla painamaan.

mitäs ku kaikkien kumien pultit on auki niin mikä pitelee kelkkaa silti ylhäällä? kunnei pudonnu päälle vaikka kaikki auki yht aikaa..
s124 300TDT -88 -> ST
409 lava
609 doppeli hiabilla, ex empower
609 kaappi
hilux ln65 4x4
ja muuta muu
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

oltzi kirjoitti:mites kelkan taka kumit lähtee helpoiten? ne ilmeisesti tulee alas päin pois? niin ei pääse tunkilla painamaan.

mitäs ku kaikkien kumien pultit on auki niin mikä pitelee kelkkaa silti ylhäällä? kunnei pudonnu päälle vaikka kaikki auki yht aikaa..
Takakumit lähtee ihan sopivalla raudalla kääntämällä,ja.ne pysyy.nyt kiinni ihan kun kumissa olevat alumiini holkit hapettunu korin tappeihin kiinni,laita sopiva rauta tanko sinne holkkiin ja vääntele ees taas ni tippuu. Hylsysarjan jatkovarsi sopii. Mutta ois parempi että ois osa pulteista kiinni. Ellet halua ottaa runkoo lattialle?
Avatar
oltzi
Viestit: 462
Liittynyt: 06.11.2010 18:12
Paikkakunta: kurjalohja

Viesti Kirjoittaja oltzi »

etummaiset irti. toisen kansssa meni puol tuntia ja toisen kanssa 5 min ku oppi taktiikan ja oikeet työkalut. ihan tollasella biltemankin paineilma taltalla lähti nätisti.

mutta takas ei saa millään. sentin jää vajaaks. auto takapäästä vetokoukusta nosturiin ja tunkilla painaen kumin kohdalta autoa ylös päin. ei uskalla enempää tunkata ettei auto lyhene :D ja pulttia ei uskalla enempää kiristää ettei mee kierteet.
kävin vähän ajelemassakin mutta ei auttanu asiaa..
mikäs ois seuraava keino? meni hermot taas tuohonkin hommaan :twisted: :D
s124 300TDT -88 -> ST
409 lava
609 doppeli hiabilla, ex empower
609 kaappi
hilux ln65 4x4
ja muuta muu
Avatar
oltzi
Viestit: 462
Liittynyt: 06.11.2010 18:12
Paikkakunta: kurjalohja

Viesti Kirjoittaja oltzi »

nyt vingulla putsasin kupit aivan puhtaiks mutta ei ne perkele mee pohjaan saakka millään. paskat ne isot prikat ku ei pysty pultilla kiristää enempää ku se prikkaa menee kupille ja hylsy hyppää poies.. 8mm jää auki. jääköön.

onkoha noi vahvistetut kumit jotenki liian isot..
s124 300TDT -88 -> ST
409 lava
609 doppeli hiabilla, ex empower
609 kaappi
hilux ln65 4x4
ja muuta muu
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

olethan voidellut kumit hyvin esim. rengasrasvalla :roll:
(tai astianpesuaineella)
autodidakti
Avatar
oltzi
Viestit: 462
Liittynyt: 06.11.2010 18:12
Paikkakunta: kurjalohja

Viesti Kirjoittaja oltzi »

pistin hyllystä löytynyttä harmaan paska putken asennus liukastetta.. käsin painamalla meni toista senttiä ja tunkilla loput. hiukka alle sentin jäi vajaaks ja isot prikat rutulla.. nooh onha noita. katotaa huomenna uudestaan. melkosen tiukat kuiteski on..
s124 300TDT -88 -> ST
409 lava
609 doppeli hiabilla, ex empower
609 kaappi
hilux ln65 4x4
ja muuta muu
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 alusta”