etuiskareiden yäpään tukikumien vaihto.

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
kaletsu
Viestit: 29
Liittynyt: 03.5.2006 18:54
Paikkakunta: kärkölä

etuiskareiden yäpään tukikumien vaihto.

Viesti Kirjoittaja kaletsu »

Moi vaan kaikille tasapuolisesti, olen vaihtamassa etuiskareinen yläpään tuki kumeja, onko paha jopi ja riittääkö että otan yläpään irti vai pitääkö ottaa koko iskari irti.

Kiitos etukäteen.
Avatar
kaletsu
Viestit: 29
Liittynyt: 03.5.2006 18:54
Paikkakunta: kärkölä

Re: etuiskareiden yäpään tukikumien vaihto.

Viesti Kirjoittaja kaletsu »

kaletsu kirjoitti:Moi vaan kaikille tasapuolisesti, olen vaihtamassa etuiskareinen yläpään tuki kumeja, onko paha jopi ja riittääkö että otan yläpään irti vai pitääkö ottaa koko iskari irti.

Kiitos etukäteen.
Niin auto on 124 200d wm 1988
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Vois onnistua pelkän yläpään irrotuksella, jos olis kaveri painamassa iskarinvartta alas.
No eipä se alapääkään ole kun kolmella pultilla kiinni.
Eipä oo moisia tarttenu vaihtaa, kattelin noita räijjäytyskuvia...
Pro HVM
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Ei tartte ottaa kuin ylhäältä iskari irti,onnistuu yksinkin,pikkusen joutuu sormivoimia käyttämään että saa iskarin vartta alas.

Ei ole paha homma,muistaakseni ei edes rengasta tartte irroitella...iskarin yläpäähän pitää tosin olla oikeanlainen avain,kokoa en muista(olikohan 22mm).Huomaat kyllä kun kurkistat pellin alle,pitää saada pidettyä sen toisen avaimen läpi kuusiokolo avaimella iskarin varresta kiinni.Voi jopa irrota ilman kiinni pitämistäkin,tosin kiristäessä voi sitten taas tarvita :roll:
Avatar
kaletsu
Viestit: 29
Liittynyt: 03.5.2006 18:54
Paikkakunta: kärkölä

Viesti Kirjoittaja kaletsu »

AM kirjoitti:Ei tartte ottaa kuin ylhäältä iskari irti,onnistuu yksinkin,pikkusen joutuu sormivoimia käyttämään että saa iskarin vartta alas.

Ei ole paha homma,muistaakseni ei edes rengasta tartte irroitella...iskarin yläpäähän pitää tosin olla oikeanlainen avain,kokoa en muista(olikohan 22mm).Huomaat kyllä kun kurkistat pellin alle,pitää saada pidettyä sen toisen avaimen läpi kuusiokolo avaimella iskarin varresta kiinni.Voi jopa irrota ilman kiinni pitämistäkin,tosin kiristäessä voi sitten taas tarvita :roll:

Kiitti tiedoista, täytyypi huomenna ruveta vaihtamaan, hauskaa viikonloppua:)
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Joo 22 millinen avain, mielellään semmoisella taivutetulla lenkillä. Onnistuu kyllä normaalillakin mutta joutuu vekslaamaan enemmän. Kuusiokoloavain on monesti 7 millinen, jota ei löydy pulttiautosatseista.

Rässi kiteyttikin homman aika hyvin. Itsellä nuo edelliset iskarit ponnistivat itsensä nopeasti takaisin ylös eli vaikka ne yksikseen saikin painettua alas, niin refleksit eivät olleet niin nopsat, että kumit olisi kerinnyt vetää välistä pois. Eli avuksi kaveri, joka painoi iskarin sopivalla tapilla alas ylhäältäpäin. Iskari alas, aputappi irti ja salamannopeasti kumi välistä pois. Sama homma asennuksessa. Painetaan varsi alas ja suikataan kumi väliin. Toinen puoli onnistui helpommin mutta toisen puolen iskaria ei meinannut saada reikään vaan varsi jäi sen reunuksen väärälle puolelle. Pikku ähellyksen jälkeen homma kuitenkin onnistui.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Mites Roisto oiskohan tässä ainesta Mekkaan? :D

Ois. :lol:
Avatar
kaletsu
Viestit: 29
Liittynyt: 03.5.2006 18:54
Paikkakunta: kärkölä

Re: etuiskareiden yäpään tukikumien vaihto.

Viesti Kirjoittaja kaletsu »

kaletsu kirjoitti:Moi vaan kaikille tasapuolisesti, olen vaihtamassa etuiskareinen yläpään tuki kumeja, onko paha jopi ja riittääkö että otan yläpään irti vai pitääkö ottaa koko iskari irti.

Kiitos etukäteen.

No niin kumit tuli vaihdettua ja aikaa ei menny kun puol tuntia, kiitti vaan kaikille hyvistä neuvoista ei tullu tehtyä turhaa hommaa vaan tiesi mitä teki.

Ajettavuuskin parantui huomattavasti, auto ei ole enään niin holtiton kuin oli.

Tuli samalla todettua että iskarit ois aika vaihdella kohta, apukuskin puoleinen meni huomattavammin helpommin alas.

Kiitti vaan kaikille :lol:
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

HVM kirjoitti:Mites Roisto oiskohan tässä ainesta Mekkaan? :D

Ois. :lol:
Ookkei. Kliks.

Samalla tein selostuksen, miten vaihdoin etuiskarit (en välttämättä sitä, miten se oikeaoppisesti tehtäisiin :wink:).

W124-sivulla oli jo niin paljon erilaista tauhkaa, että ryhmittelin niitä vähäsen. Ryhmitelköön joku paremmin.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Roisto kirjoitti:
HVM kirjoitti:Mites Roisto oiskohan tässä ainesta Mekkaan? :D

Ois. :lol:
Ookkei. Kliks.

Samalla tein selostuksen, miten vaihdoin etuiskarit (en välttämättä sitä, miten se oikeaoppisesti tehtäisiin :wink:).

W124-sivulla oli jo niin paljon erilaista tauhkaa, että ryhmittelin niitä vähäsen. Ryhmitelköön joku paremmin.

t.
Risto
Älyttömän iso kiitos, idea ryhmittelystä on kerrassaan nerokas. :D Kiitos Roisto, kiitos! Kiitoksia oikein paljon Roisto, kiitoksia! :D

En tainnut muistaa vielä kiittää? Kiitokset Roisto, kiitokset. Kiitos-kiitos, kiitos Roisto. :D

Ai niin; Tattista vaan Roisto. Tattis-tattis, tattis-tattis-tattis! :lol:

:shock:
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

:shock: No, eipä kestä. :D

t
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 alusta”