Mikä tämä apusimpukka on? Miten se korjataan/kiristetään? Kuinka piukalle se kiristetään? Miten se toimii?
Omassa autossa kun auto ei ole käynnissä niin ratti heiluu molempiin suuntiin muutaman sentin ilman että pyörät reagoi mitenkään. Sama myös käynnissä ollessa. Missähän vikaa? Kokeilin raidetankojen päitä yms niveliä mutta niissä ei tuntunut välystä. Eikä pallonivelessä noin paljoa välystä kyllä voikaan olla että noin suuren klapin tekisi...
Ja sitten vielä, tietääkös joku kun jos kotona "säätää" pyöränkulmat niin onko siihen jotain hyvää keinoa? Alapallon vaihdon jälkeen vetelee hieman oikealle päin, voisiko vain oikean puoleista raidetankoa kääntää aukipäin noin 1,5 kierrosta tai jotain siihen suuntaan jos sillä korjaantuisi:0?
Apusimpukka
katopa tuota kuvaa ja osaa nro 4.
userpix/3415_Drag20Link20Center20Link_1.gif
apusimpukka toimii ikään kuin raidetankojen tuki- / laakerointipisteenä sillä puolella jossa ei simpukkaa, eli meikäläisittäin oikealla (apparin) puolella
on puslilla auton korissa, ja väljistyessään aiheuttaa kertomanlaisiasi murheita
userpix/3415_Drag20Link20Center20Link_1.gif
apusimpukka toimii ikään kuin raidetankojen tuki- / laakerointipisteenä sillä puolella jossa ei simpukkaa, eli meikäläisittäin oikealla (apparin) puolella
on puslilla auton korissa, ja väljistyessään aiheuttaa kertomanlaisiasi murheita
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Kiitoksia vastauksesta!:)! Pitääpi jäädä töiden jälkeen kattomaan tuota kun saa auton nosturille niin saanee paremmin selkoa tuosta.
Kuva selvensi todella paljon:)!
Onkos se kuskin puolella oleva iso mötikkä mihin tehostajan letkut yms menee niin sitten simpukka? Ja se hantinpuoli olisi se apusimpukka.
Kummassa noissa nyt on se jokin säätö mitä voi kiristää?:0 ja mihin se sitten vaikuttaa?:0
Tekisipä melkein mieli vaihtaa kaikki tuollaset ohjauksen osat ja pyöräntuennan osat eestä ja takaa, kiinnostusta olisi, ottaisi koko takakelkan irti ja perän tiivistäis sen ja uusis kaikki jarrut letkuineen putkineen, ongelmana vaan kun auto päivittäisessä ajossa niin pitäs joku romu hommata kuukaudeks kahdeks jolla ajaa sen aikaa kun mersua laittais uuteen uskoon!;)
Kuva selvensi todella paljon:)!
Onkos se kuskin puolella oleva iso mötikkä mihin tehostajan letkut yms menee niin sitten simpukka? Ja se hantinpuoli olisi se apusimpukka.
Kummassa noissa nyt on se jokin säätö mitä voi kiristää?:0 ja mihin se sitten vaikuttaa?:0
Tekisipä melkein mieli vaihtaa kaikki tuollaset ohjauksen osat ja pyöräntuennan osat eestä ja takaa, kiinnostusta olisi, ottaisi koko takakelkan irti ja perän tiivistäis sen ja uusis kaikki jarrut letkuineen putkineen, ongelmana vaan kun auto päivittäisessä ajossa niin pitäs joku romu hommata kuukaudeks kahdeks jolla ajaa sen aikaa kun mersua laittais uuteen uskoon!;)
Kyllä. Kyllä.Saku124 kirjoitti:Onkos se kuskin puolella oleva iso mötikkä mihin tehostajan letkut yms menee niin sitten simpukka? Ja se hantinpuoli olisi se apusimpukka.
Simpukassa on yläpuolella säätö. Vaikuttaa keskialueen välykseen. Kiristyy pulttia avaamalla, eli vastapäivään. Kannattaa pyörittää varovasti vähän kerrallaan ja kokeilla välillä ohjausta. Muut välykset tietysti kannattaa poistaa ensin.Saku124 kirjoitti:Kummassa noissa nyt on se jokin säätö mitä voi kiristää?:0 ja mihin se sitten vaikuttaa?:0
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07