Ravistaa

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
Arapaho
Viestit: 462
Liittynyt: 20.10.2007 7:49
Paikkakunta: Ilomantsi

Ravistaa

Viesti Kirjoittaja Arapaho »

Löytyykö apu täältä?

Ongelmana on ravistava etu(taka)pää...renkaat on uudet,vanteet on varmasti suorat,tasapainotettu kolmeen kertaan diditaalikoneella,silti vatkaa 60-17 ja 100-120 vauhdeissa.
Vatkaus tuntuu ensin oudosti jalkojen alla,siirtyy persiiseen ja sitten rattiin.
Mikä pielessä vai vatkaako päässä :ttu:
Onko alustassa jotain löysällä?
En ole saanut paikallistettua onko etu-vai takapään vika...
Outoa on tuo 60 vauhdissa ilmenevä ravistus..jos tasapainostus ois pielessä se alkais vasta n.80 vauhdissa.
Klappi ei ole iso,mutta alkaa riipimään :hang:
Kolme eri henkilöä on huomannut ravistelut,joten omasta mielikuvitukssta eiole kyse.
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65

>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Minulla loppui ravistus kun vaihdoin eteen iskarien yläkumit. Pitkän meni että vika löytyi. Silmämääräisesti niissä ei ollut vikaa, ei edes silloin kun ne oli kädessä.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Dixon
aktiivimeseläinen
Viestit: 1136
Liittynyt: 18.12.2011 13:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Entä kartaanin rätit ja kannatinkumi? Neki aiheuttaa vastaavaa.
E46 330D & E46 328i
Avatar
Arapaho
Viestit: 462
Liittynyt: 20.10.2007 7:49
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Arapaho »

Kiitos vastauksista!
Lisääkin vastaanotan kiihkolla....

Kerään vaihtoehdoista listan ja laitan sepän töihin.
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65

>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Mkin
Viestit: 88
Liittynyt: 14.3.2013 23:33
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Mkin »

Vähäisellä kokemuksella voisin tuohon vielä heittää ainakin ohjausiskarin vatkauksen aiheuttajaksi. Omaan E300D:hen tosin vaihtelin lisäksi kaikki etupään puslat ja kumit kerralla, joten en voi ihan varmaksi sanoa mikä noista poisti vatkuun.

Ongelma palasi käytetyillä kesärenkailla, tosin erilaisena. Nyt on kitkat alla ja kulkee niingo Mersun pitääkin: tasaisen arvokkaasti, vailla tutinoita.
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Eikai ohjausiskari koskaan aiheuta vatkausta, ehjänä se tappaa sen, mutta syy on aina muualla
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Nippe
Viestit: 331
Liittynyt: 26.2.2007 20:41
Paikkakunta: Rivervalley

Viesti Kirjoittaja Nippe »

Takakelkan etukumit/kiinnitys?
MB s203 270cdi -04
MB s124 300td -91 tuned by PPD
MB s124 300e24v -91(ex)
MB w210 220d -96(ex)
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Jos jo 60 ravistelee niin yhdessä tai useammassa renkaassa pystyheittoa, ei auta vaikka vanne on suora ja rengas-vannepaketti tasapainossa jos rengas ei ole pyöreä :(
Avatar
Arapaho
Viestit: 462
Liittynyt: 20.10.2007 7:49
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Arapaho »

Kiitos vinkeistä!
Vika selvisi,renkaissa(2)vikaa joten Continental maksoi uuden rengaskerran mukisematta.
Odottelee tallissa kevättä...
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65

>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Jos tärinä/ravisteleminen alkaa kuskin lattian kohdilta, niin ne etusikarit, alapallukka, kallistuksen vakaajatangon kumit, apusimpukka ja jarrulevyt, oli mulla syynä.

Takapäästä jos tuntuu että alkaa, ja kuskinpuolella oli syynä: taka-kelkan etummaiset kumit, ne joilla se on rungossa kiinni, ns koiranluut, "narinanivelet (helat) suuntauksen säätötangot kummallaki puolen ja jarrulevyt +palat, nuo ylläolevat kun vaihteli niin loppui tarinät ja ravistukset, lopulta aurauskulmien säädön jälkeen alkoi mersu kulkemaan jopa suorassa, eikä menny enään kun kulkukoira kylki eellä.

Tässä nykyisessäkin joku klopsahtaa etupäässä, ja ääriasentoon käännettäessä välillä ilkeästi narahtaa, se syy löyty kun alapallukoita vaihdettiin, nappaa raidetangon pä tukivarteen kiinni, ja väpäjää jos hidastetöyssyn yli ajaa suht nopeasti, ihme tärinää tuntuu ratissa ja persuksissa kun ajelee mutkaista hyvä kuntoista tietä (niin hyvä kuntoista ettei tien pinnassa ole kuoppia ) pikkasenkaan nopeammin, väpäjää tuntuvasti kun ajelee moottoritie nopeuksia.

Syytä väpinään etittiin tässä jokunen aika takaperin yhtenä iltana pitkäänkin, etittiin mahdollisia kohteita myös netin ohjeita lukemalla, ja kohteet tarkastamalla ja rynkyttämällä, sain sitten mahdollisuuden ajaa rasvamontun päälle ja könysin ite mersun alle.

kun koneen suojamuovit oli otettu pois ja etupäätä aavistuksen kevennetty niin löytyihän se mahdollinen syy, etupäästä.

Raidetangon kummatki päätä aavistuksen väljiä, apusimpukassa näkyvää väljyyttä, takapäästä löyty vika narinaheloista ja parista muusta tukitangosta, kun nuo kohteet saa vaihettua niin tiedän enempi että loppuiko se ihme ratissa tuntuva väpinä töyssyjen jälkeen ja loppuiko takapäästä kuuluva pieni kolahdus aina välillä, mutta syytä ihmeelliseen huminaan en oo vielä löytäny, se kun kuuluu vaan takapenkillä ja oikealla istuessa, laakeria kyllä epäilen, mutta kun ei siellä välystä ole, muutaskun se joka siellä kuuluu ollakkin, eli 0.0002millisenttiä :lol:

Toki voi niissä renkaissakin vikaa olla, mutta sen tuntee kun vaihtelee renkaitten paikkoja sekä pyörimissuuntaa ja kokeilee.

Ainakin mulla se selvis ettei renkaista tule se pieni väpinä määrätyssä nopeudessa.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Paljonkohan maksaa koko raidetanko :?: :?:

Toki Tiilerin työpaikallahan sellasia on hyllyssä, ja saavat sen siellä kyllä vaihtaa, en viitti alkaa tuhrustelemaan sorapihalla moista härpäkettä, kun se suuntauskin pitää tehdä, niin tehköön lintosella sen :lol:
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 alusta”