Alapallon vaikutus ajettavuuteen?
Alapallon vaikutus ajettavuuteen?
Miten palijo välijä alapalli vaikuttaa ajoon? Vetelee minne sattuu varsinki jos tie kallistelee tai on hiukan heittoja.
Apusimpukkaan laitoin uuet osat, kiristin simpukkaa hitusen ja laitoin ehyen ohjaus iskarin. Parani kummasti mutta tuntuu taas että vetelee minne sattuu. Muuta väljää siellä ei oo mun eikä katastusmiehen mielestä.
Apusimpukkaan laitoin uuet osat, kiristin simpukkaa hitusen ja laitoin ehyen ohjaus iskarin. Parani kummasti mutta tuntuu taas että vetelee minne sattuu. Muuta väljää siellä ei oo mun eikä katastusmiehen mielestä.
E46 330D & E46 328i
Ite vaihdatin ainakin suosiolla heti alapallot, kun enon omassa väljä alapallo meni vauhdista ja tuho olikin sitten sen näköistä. Ajettavuuteen en osaa sanoa..
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
En. Eihä siinä kulumat muutu mihinkää JA se oli hyvä ajjaa sen jäläkeeki, entiset vaa narisi, en tuntenu väljyyttä niissä.hcmato kirjoitti:Mutta niinkun Jube sano , ootko narinahelojen vaihon jälkeen tehny suuntauksen takarattaille. Sellanen on nimittäin aika kauhee ajettavaJube kirjoitti:Taakse lähtisin narinaheloja vaihtamaan...
Tää on nyt talve aikana hiipiny tää vetely vika. Narinat vaihettu jotaki 20tkm sitte.
E46 330D & E46 328i
No mikäli alapallo finaalissa onhan insinöörin siitä huomautettava.
Kallistuksen vakaajan puslat, iskarit, pyöränlaakerit, ja taka akselin tuenta ainakin saa vikuroi tia aikaan.
Nariseeko pallot? Yleensä merkki vaihdon tarpeesta.
Auto pukille kaikki puörät ilmaan yhtäaikaa ja rengasraudalla tutkimaan...
Käsin topakasti heilutellen nuo pyöränlaakerit ja vakaajan helat uusiksi ku maksaa vain muutaman euron jos ei juuri uusittu.
Joskus saattaapi olla runko poikki ja vikuriksi tekee...
Sieltä kuskinpuolen lokasuojan takareunasta päin kuulemma voi hapettua ajan kanssa pahimmillaan.
Kyllähän tuo kunnossa oleva lankku menee huomattavasti paremmin kuin tojota tuulessakin.
Takapää kulmat sekasin ja vähä muutakin klappia tekee sivutuulessa ajon hankalaksi.
Kallistuksen vakaajan puslat, iskarit, pyöränlaakerit, ja taka akselin tuenta ainakin saa vikuroi tia aikaan.
Nariseeko pallot? Yleensä merkki vaihdon tarpeesta.
Auto pukille kaikki puörät ilmaan yhtäaikaa ja rengasraudalla tutkimaan...
Käsin topakasti heilutellen nuo pyöränlaakerit ja vakaajan helat uusiksi ku maksaa vain muutaman euron jos ei juuri uusittu.
Joskus saattaapi olla runko poikki ja vikuriksi tekee...
Sieltä kuskinpuolen lokasuojan takareunasta päin kuulemma voi hapettua ajan kanssa pahimmillaan.
Kyllähän tuo kunnossa oleva lankku menee huomattavasti paremmin kuin tojota tuulessakin.
Takapää kulmat sekasin ja vähä muutakin klappia tekee sivutuulessa ajon hankalaksi.
Juu, mersu ei tykkää väljillä pallilla mennä näemmä, kerran muut kohdat jo satavarmasti pois suljettukin nii näinhän se sillon on.
Katoppako ne on kääntyvää mallia nuo mersun etukiekot toisin kuin etuvetosissa vetonivelen rajoittaessa kääntymistä jne....
Pistähän pallit kuntoon ja se merkki oikeaan kohtaan siinä asennusvaiheessa, soon nuukempi ko tojota jos merkit heittää.
Ja pallonivel tarvikkeena se halavin malli on sitte aivan varmasti rikki vuojen päästä.
Eipä muutako munarikasta pässin jatkoo, kyllä se siitä pikkuhiljaa kaljan kanssa tokenoo.
Katoppako ne on kääntyvää mallia nuo mersun etukiekot toisin kuin etuvetosissa vetonivelen rajoittaessa kääntymistä jne....
Pistähän pallit kuntoon ja se merkki oikeaan kohtaan siinä asennusvaiheessa, soon nuukempi ko tojota jos merkit heittää.
Ja pallonivel tarvikkeena se halavin malli on sitte aivan varmasti rikki vuojen päästä.
Eipä muutako munarikasta pässin jatkoo, kyllä se siitä pikkuhiljaa kaljan kanssa tokenoo.
Juu ok. Ei passaa väittää vastaan mersumaanikon sanomisiin.
Jospa ois alapalli vaa syynä. Sitta ostan kyllä koko takapään tukivarsi sarjan ja uusin kaiken sinne jossei kummene. Kelekan etupuslat oon jo uusinu myös joku aika sitte ja korissa on tiukasti kii kelekka ettei oo ruostunu irti.
Jospa ois alapalli vaa syynä. Sitta ostan kyllä koko takapään tukivarsi sarjan ja uusin kaiken sinne jossei kummene. Kelekan etupuslat oon jo uusinu myös joku aika sitte ja korissa on tiukasti kii kelekka ettei oo ruostunu irti.
E46 330D & E46 328i
Oulussa varmaa siihenki oulu lisä ja se ois 3h vähintää aika sille.dealer kirjoitti:Takapään "romujen" vaihto yhdellä kertaa on oikein hyvä ajatus, eikä tule kalliksikaan itse tehden.
Vaan toivotaan että alapalloremontti auttaa. Alapallon vaihto korjaamolla maksimissaan puoli tuntia, jos sattuu ettei itsellä riitä "vihtiä"
E46 330D & E46 328i
Noi toitsit ja vanhat volkkarit oli niin yksinkertasia ja keveitä pelejä ett ei se alapallo tuntunut ajossa niinkän ja etuvetosuus vissiin vielä peittää välljyyttä vaikka toisinkin luulisDixon kirjoitti:Juu niio. Tässä vaa sitä kyselin et vaikuttaako se alapallo noin paljo mersussa ko ei tojotassa mittää merkitystä ollu?
Laakerit on ok ja tarkistettu. Ei oo muualla mittää väljää ko tossa alapallissa vaa. On se sen verra tutkittu.
Orkkisosahan on aina sen merkkinen mistä on milloinkin sattuneet tilaamaan, varmaan monta eri merkkiä.
Joskus huvitti kun jonkin V8 W220:n hihnankiristin oli alkuperäisosana samaa merkkiä kuin KL myymä halpa ecoline-tuote, ja merkki aivan outo.
Paikallaan olleessa oli siis MB varaosanumerot ja osan valmistaja, uudessa osassa sama valmistajan merkki mutta orkkisnumero viilattu pois.
Joskus huvitti kun jonkin V8 W220:n hihnankiristin oli alkuperäisosana samaa merkkiä kuin KL myymä halpa ecoline-tuote, ja merkki aivan outo.
Paikallaan olleessa oli siis MB varaosanumerot ja osan valmistaja, uudessa osassa sama valmistajan merkki mutta orkkisnumero viilattu pois.
wiimax.fi
Aijaa, kerro lisää Motonetin orkkis osista?Dixon kirjoitti:Oisko. Motonetistäkin saa sitten orkkis osia melko moneen tarpeeseen eikä tartte tilailla kl osista mukamas parenpia osia jokka on samoja tarvike paskoja ko muuallaki.
Taitaa nyt olla "alkuperäislaatua vastaava" ja alkuperäinen menny seon
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90