Olis tuossa tuollainen projekti tulossa eli 200d kone 4v loota -> 300d koneeksi ja 4 vaihteinen loota.
Mitäs pitää vaihtaa muutako kuin kone?
tietää rueta osia metsästämään
Kiitos.
200d -> 300d
Jos haluaa tehdä juuri niin kuin 300D:ssä on niin. Kardaanin etupätkä tosiaan, sitten vaihdelaatikon takakannake. Tuon saa myös laitettua 200D:n kannakkeella, mutta kätevämpi on hommata oikea. Sitten vaihdevivut tai ne voi tehdä 200D:n vivuista. Sitten moottorinkumityynyt ovat erilaiset 300D:ssä. 200D:n hehkurelettä voi käyttää ja vetää nelospytyltä johdon viitospytylle. Jos viimeisen päälle haluaa niin laittaa 300D:n releen ja johtosarjan. Tuulitunneli on erilainen ja 300D:ssä on visko. Toki siinä voi olla kiinteätkin siivet. Öljynjäähdytin myös kuuluu 300D:n kanssa ja ilmanputsari on erilainen. Tuossa nyt aluksi noita eroja.
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
Ei välttämättä pelkkä etupätkä riitä koska kardaanit on tasapainotettu (yksilöitä) etu+takapätkä yhdessä. Sen lisäksi muistaakseni tarvisi sen kolmiokumin heti vaihdelaatikon taakse. Sen pitäisi tasapainottaa viitoskonetta entisestään. Ei se ihan pakollinen ole kummiskaan, jotkut on onnistunnu ilmankin sitä.JaniH kirjoitti:Kardaanin alkupätkä ja ehkä moottorin ja laatikon kiinnikkeet...
Itse vaihtaisin myös perän 240D:stä...
Mul olis 300D +4v koko kardaani myynnissä (ilman kolmiokumia).
Kardaanin värinänvaimennin on aika must, tuo iso vitonen on aika haka värisemään. Uudet moottorin tukikumit kannattaa myös laittaa.
Syötön säätöä varten kannattaa vaihtaa syöttöpumpun päätyruuvit sellaisiksi että ne saa auki kun öljynsuodattimen jalka on paikallaan.
Muutoin tuossa onkin aika hyvin tullut jubaa.
Ite oon pärjäilly kaupunkipörräyksessä hyvin 200D:n vakioperällä. Maantiellä säästöä kertyy kun laittaa pidemmän ruuvin. Nelivaihteisella perällä jotkut on käyttäneet onnistuneesti turbon 3,07 perää. Luepa tuo mun topicsi läpi niin selviää paljon asioita. viewtopic.php?t=2555
Syötön säätöä varten kannattaa vaihtaa syöttöpumpun päätyruuvit sellaisiksi että ne saa auki kun öljynsuodattimen jalka on paikallaan.
Muutoin tuossa onkin aika hyvin tullut jubaa.
Ite oon pärjäilly kaupunkipörräyksessä hyvin 200D:n vakioperällä. Maantiellä säästöä kertyy kun laittaa pidemmän ruuvin. Nelivaihteisella perällä jotkut on käyttäneet onnistuneesti turbon 3,07 perää. Luepa tuo mun topicsi läpi niin selviää paljon asioita. viewtopic.php?t=2555
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Eli.
Kardaanin etupätkä+takapätkä. (käykö automaattilaatikon vai ovatko väärän pituiset ?)
kolmiokumi (uusi miten hintava ja eroa jos ottaa käytetyn?)
300d koneen kannatinkumit (uusien hintaluokka?)
vivut (entisistä muokata)
vaihdelaatikon takakannake (muokata itse)
ja Kipsu. 300d koneen käyn tuossa perjantaina hakemassa. 4v loota löytyy jo tallin nurkasta. (kun auton ostin (200d koneella) niin oli laatikko vikainen niin tuli toimiva laatikko mukaan.)
joo eiköhän se tuo perä riitä nyt aluksi ainakin. katsoo sitten että hajoaako se kun turbon lyö kylkeen sitten kun sen saa liikenteeseen (Ei vielä pitkään aikaan. vielä on paljon tekemistä )
ja kiitoksia vastauksista tämä selvittää asiaa paljon
Kardaanin etupätkä+takapätkä. (käykö automaattilaatikon vai ovatko väärän pituiset ?)
kolmiokumi (uusi miten hintava ja eroa jos ottaa käytetyn?)
300d koneen kannatinkumit (uusien hintaluokka?)
vivut (entisistä muokata)
vaihdelaatikon takakannake (muokata itse)
ja Kipsu. 300d koneen käyn tuossa perjantaina hakemassa. 4v loota löytyy jo tallin nurkasta. (kun auton ostin (200d koneella) niin oli laatikko vikainen niin tuli toimiva laatikko mukaan.)
joo eiköhän se tuo perä riitä nyt aluksi ainakin. katsoo sitten että hajoaako se kun turbon lyö kylkeen sitten kun sen saa liikenteeseen (Ei vielä pitkään aikaan. vielä on paljon tekemistä )
ja kiitoksia vastauksista tämä selvittää asiaa paljon