Vapari vai tuubo?
Vapari vai tuubo?
Kaveri rakentaa turbo 123sta ja pitäis selvittää onko se kone vapari vai turbo, muistelisin et tuo 912 on vapari mut mitä viisaammat sanoo
Koneen numero
617 912 10 201400
Mikä laatikko löytyy tällä numerolla
716005 00 931422
Koneen numero
617 912 10 201400
Mikä laatikko löytyy tällä numerolla
716005 00 931422
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Tä? Siis tuo on turbokone, miksikähän vin koodi ilmoittaa vain 300Dtapio89 kirjoitti:Kopion toisesta topikista.Malm kirjoitti:Mitä mitä, eikö 912 ole vapari, 950, 951 ja 952:n turpoja ?raul kirjoitti:Onko kone 617.902 vai 617.912? Turbollinen eli .912 tuli vasta 1980...
-Risto
Laatikkoon en osaa ottaa kantaa.
VIN WDB1231301*******
Model 300 D
Chassis 1231301*******
Engine 617912 10 201400
Transmission 716005 00 931422
Order 0 3 529 12781
Approx. year 1983
Dealer Finland (529)
Interior cloth galaxy blue (052)
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
No itellä ei oo tietoa mitä eroa on turbo ja vapari 617 koneissa päällepäinHeavy kirjoitti:Loota on nelivaihteinen manuaali ja kone 300D vapari noiden antamiesi numerotietojen mukaan. Koneet on kyllä päällepäin niin erilaiset, että erot huomaa helposti, jos tietää mitä katsoa. Siis 617 vapari ja turbo koneet.
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008
Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Mika.S kirjoitti:No itellä ei oo tietoa mitä eroa on turbo ja vapari 617 koneissa päällepäin
Tuolla olikin näköjään aika hyvin juttua tuosta koneiden eroista, katsoppa tuolta Mitä eroa 300 turbo- ja vapaastihengittävässä?
Hieno homma, että rakennellaan W123 turbolaitetta
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
Ja turbokoneessa on leveämpi öljypohja, siitä se on helppo erottaa. Tuo A tai B -merkintä lohkon kyljessä on vähä jännä homma ku turbokoneenhan pitäis ilmeisesti olla A, mutta mulla on ainaki toisessa turbokoneessa B . Kyseisen koneen oon osina käyttäny ja ihan aito turbokone se on.
Chevy C10 Pick Up 6.2d
Chevy K1500 Pick Up 6.2d
W126 500SEC
W115 300blowerturbodiesel-projekti
Chevy K1500 Pick Up 6.2d
W126 500SEC
W115 300blowerturbodiesel-projekti
IsoIvanin vaparissa on taas tuo A.
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Mulle tuli justiinsa eteen semmoinen tapaus, turpon rivoitettu öljypohja, pumpun takana ei mitään normi vaparin merkintöjä, mutta blokin numerossa 912
Ja siis vapari 300ree.
Turbon öljynpaluuta ei ollut puhkaistu.
Onko viimeiset 300D ollut tuommosilla vermeillä?
Kohta kurkataan öljypohjasta ja katotaan mitä löytyy.
Ja siis vapari 300ree.
Turbon öljynpaluuta ei ollut puhkaistu.
Onko viimeiset 300D ollut tuommosilla vermeillä?
Kohta kurkataan öljypohjasta ja katotaan mitä löytyy.
Tähdellisen parantola
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Nyt täytyy mennä kahtelemaan arkistoja, mutta heti pystyy sanomaan että turpossa on ainaski öljypumpun ketjupyörä lisänä.hmk kirjoitti:Mikä ero on 617 ja 617A:n kampiakselilla ? Varaosanumero ainakin on erilainen mutta onko ero jakoketjun rattaan kiinnityksessä vai missä ? Eli toisin sanoen käykö vaparin kampura turboon ?
-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti