Vapari vai tuubo?

Vastaa Viestiin
Avatar
Mika.S
Ruosteen surma
Viestit: 1376
Liittynyt: 22.4.2006 20:00
Paikkakunta: Haapajärvi

Vapari vai tuubo?

Viesti Kirjoittaja Mika.S »

Kaveri rakentaa turbo 123sta ja pitäis selvittää onko se kone vapari vai turbo, muistelisin et tuo 912 on vapari mut mitä viisaammat sanoo :?:

Koneen numero
617 912 10 201400

Mikä laatikko löytyy tällä numerolla :?:
716005 00 931422
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008

Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Malm kirjoitti:
raul kirjoitti:Onko kone 617.902 vai 617.912? Turbollinen eli .912 tuli vasta 1980...
Mitä mitä, eikö 912 ole vapari, 950, 951 ja 952:n turpoja ?

-Risto
Kopion toisesta topikista. :wink:

Laatikkoon en osaa ottaa kantaa. 8)
Tähdellisen parantola
Avatar
Mika.S
Ruosteen surma
Viestit: 1376
Liittynyt: 22.4.2006 20:00
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Mika.S »

tapio89 kirjoitti:
Malm kirjoitti:
raul kirjoitti:Onko kone 617.902 vai 617.912? Turbollinen eli .912 tuli vasta 1980...
Mitä mitä, eikö 912 ole vapari, 950, 951 ja 952:n turpoja ?

-Risto
Kopion toisesta topikista. :wink:

Laatikkoon en osaa ottaa kantaa. 8)
Tä? :shock: Siis tuo on turbokone, miksikähän vin koodi ilmoittaa vain 300D :? :?:

VIN WDB1231301*******
Model 300 D
Chassis 1231301*******
Engine 617912 10 201400
Transmission 716005 00 931422
Order 0 3 529 12781
Approx. year 1983
Dealer Finland (529)
Interior cloth galaxy blue (052)
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008

Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
Avatar
Holomes
Tekijämies
Viestit: 549
Liittynyt: 21.5.2007 14:19

Viesti Kirjoittaja Holomes »

Mika.S kirjoitti:
tapio89 kirjoitti:
Malm kirjoitti: Mitä mitä, eikö 912 ole vapari, 950, 951 ja 952:n turpoja ?

-Risto
Kopion toisesta topikista. :wink:

Laatikkoon en osaa ottaa kantaa. 8)
Tä? :shock: Siis tuo on turbokone, miksikähän vin koodi ilmoittaa vain 300D :? :?:
Siis tuo 617.912 on näköjään vapari!
Avatar
Heavy
W123-Spesialisti
Viestit: 686
Liittynyt: 28.12.2005 13:54

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Loota on nelivaihteinen manuaali ja kone 300D vapari noiden antamiesi numerotietojen mukaan. Koneet on kyllä päällepäin niin erilaiset, että erot huomaa helposti, jos tietää mitä katsoa. Siis 617 vapari ja turbo koneet.
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!



Kuva
Avatar
Mika.S
Ruosteen surma
Viestit: 1376
Liittynyt: 22.4.2006 20:00
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja Mika.S »

Heavy kirjoitti:Loota on nelivaihteinen manuaali ja kone 300D vapari noiden antamiesi numerotietojen mukaan. Koneet on kyllä päällepäin niin erilaiset, että erot huomaa helposti, jos tietää mitä katsoa. Siis 617 vapari ja turbo koneet.
No itellä ei oo tietoa mitä eroa on turbo ja vapari 617 koneissa päällepäin :?
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
Kuvia -> http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/ Upd. 6.2.2008

Mese.fi:n Reikä-Club - Rust Never Sleeps
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

mm. Lohkossa rivoitus, venttiilikopassa viistotus, ei yhtä pyöreänlainen kuin vapari. Näin äkkiseltään heitettynä.
Tähdellisen parantola
Avatar
Heavy
W123-Spesialisti
Viestit: 686
Liittynyt: 28.12.2005 13:54

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Mika.S kirjoitti:No itellä ei oo tietoa mitä eroa on turbo ja vapari 617 koneissa päällepäin :?

Tuolla olikin näköjään aika hyvin juttua tuosta koneiden eroista, katsoppa tuolta :wink: :arrow: Mitä eroa 300 turbo- ja vapaastihengittävässä?

Hieno homma, että rakennellaan W123 turbolaitetta 8)
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!



Kuva
Avatar
Antti M.
W123-Spesialisti
Viestit: 131
Liittynyt: 17.7.2006 13:52
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Ja turbokoneessa on leveämpi öljypohja, siitä se on helppo erottaa. Tuo A tai B -merkintä lohkon kyljessä on vähä jännä homma ku turbokoneenhan pitäis ilmeisesti olla A, mutta mulla on ainaki toisessa turbokoneessa B :? . Kyseisen koneen oon osina käyttäny ja ihan aito turbokone se on.
Chevy C10 Pick Up 6.2d
Chevy K1500 Pick Up 6.2d
W126 500SEC
W115 300blowerturbodiesel-projekti
Kuva
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

IsoIvanin vaparissa on taas tuo A. :?
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Mulle tuli justiinsa eteen semmoinen tapaus, turpon rivoitettu öljypohja, pumpun takana ei mitään normi vaparin merkintöjä, mutta blokin numerossa 912 :roll:
Ja siis vapari 300ree.
Turbon öljynpaluuta ei ollut puhkaistu. :!: :?:
Onko viimeiset 300D ollut tuommosilla vermeillä?
Kohta kurkataan öljypohjasta ja katotaan mitä löytyy.
Tähdellisen parantola
Avatar
Heavy
W123-Spesialisti
Viestit: 686
Liittynyt: 28.12.2005 13:54

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Siis, että vaparissa turbon laajempi ölypohja? Turbon ja vaparin öljypohjathan on ihan erilaiset, myös ylempi öljypohja.
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!



Kuva
hmk
Viestit: 68
Liittynyt: 21.10.2006 9:42
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja hmk »

Mikä ero on 617 ja 617A:n kampiakselilla ? Varaosanumero ainakin on erilainen mutta onko ero jakoketjun rattaan kiinnityksessä vai missä ? Eli toisin sanoen käykö vaparin kampura turboon ?
Luova laiskuus on tehokkuuden äiti.
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

hmk kirjoitti:Mikä ero on 617 ja 617A:n kampiakselilla ? Varaosanumero ainakin on erilainen mutta onko ero jakoketjun rattaan kiinnityksessä vai missä ? Eli toisin sanoen käykö vaparin kampura turboon ?
Nyt täytyy mennä kahtelemaan arkistoja, mutta heti pystyy sanomaan että turpossa on ainaski öljypumpun ketjupyörä lisänä.

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 moottori”