perien erot?

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Vastaa Viestiin
ThS
Pullistelija
Viestit: 232
Liittynyt: 06.9.2006 18:16
Paikkakunta: Jalasjärvi

perien erot?

Viesti Kirjoittaja ThS »

mitä eroa on w123 300d ja w124 300d perissä?
ja onko 123 automaticis harvempi perä ku esimerkiksi w123 200d / 240D
ja käykö ne tohon w123 300D

yksinkertainen asia vaikeasti selitettynä
:D
Musta ja Matala
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Terve,

W123 ja W124 perien kiinnityksen on aivan erit, toki kikkailemalla varmasti W124 perä saadaan W123:n kiinni.

W123:ssa perät harvenee 200D->300DT tuolta voi mulkata välitystaulukoita:
http://personal.inet.fi/koti/mb.diesel/ ... ntials.pdf

Ja jos ei ihan heti muista ulkoa minkä mallin tyyppikoodi oli mikäkin niin tuolta voi luntata:
http://www.detali.ru/cat/oem_mb0.asp?TP=1

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
ThS
Pullistelija
Viestit: 232
Liittynyt: 06.9.2006 18:16
Paikkakunta: Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja ThS »

joo kiitos.
mikähän perä olis hyvä tuohon mun meseen? tuo joka sielä on nyt tuntuu ainakin tosiharvalta.
Musta ja Matala
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

ThS kirjoitti:joo kiitos.
mikähän perä olis hyvä tuohon mun meseen? tuo joka sielä on nyt tuntuu ainakin tosiharvalta.
Jaaha, se kait riippuu mitä hakee.

Tuolla topikissa oli linkki mistä voi päätellä koneen kierroksia eri perillä:
viewtopic.php?t=15223&highlight=per%E4v%E4litystaulukko

Jos haluaa äkäsempiä lähtöjä ja kumin käryä niin toki hiukka tiheämpi ois paikallaa mutta kärsii sitten matka-ajossa melusta, omasta mielesta tuo 3.46 on semmonen jota vielä jaksaa motarilla kuunnella mutta harvempaa ois itsellekkin haussa ;)

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
ThS
Pullistelija
Viestit: 232
Liittynyt: 06.9.2006 18:16
Paikkakunta: Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja ThS »

nyt juuri hätäset lähöt ja kuminkäry hakusessa. kun ei mitään pitkää matkaa tarvi tuolla pakosta päivittäin ajella.
Musta ja Matala
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Sitten on 200D:n tiuha 3,92 perä poikaa :wink: .
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
ThS
Pullistelija
Viestit: 232
Liittynyt: 06.9.2006 18:16
Paikkakunta: Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja ThS »

sellanen siis hakuseen :D
Musta ja Matala
Avatar
Antti M.
W123-Spesialisti
Viestit: 131
Liittynyt: 17.7.2006 13:52
Paikkakunta: Pietarsaari

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

No mun mielestä turbon kans ei kannata laittaa 3,46 tiheämpää vaikka haluis äkäsiä lähtöjä, seki on jo niin lyhyt. Sit ku voimaa alkaa enempi olla niin 3,07 alkaa välttämättömyys, menee vaan aika vaihteiden vaihtamiseen jos haluaa lähtöjä ottaa. Tuo 3,07 on mun mielestä hyvä kompromissi välitys jos tehot 120-200heppaa. Mulla on tuommonen jouten ja voin sen laittaa myöhemmin myyntiin, mikäli nyt tuleva perä osoittautuu toimivaksi ratkaisuksi.
Chevy C10 Pick Up 6.2d
Chevy K1500 Pick Up 6.2d
W126 500SEC
W115 300blowerturbodiesel-projekti
Kuva
ThS
Pullistelija
Viestit: 232
Liittynyt: 06.9.2006 18:16
Paikkakunta: Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja ThS »

no ilmottele jos pistät myyntiin niin voin ostaa pois.. :idea:
Musta ja Matala
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

ThS kirjoitti:joo kiitos.
mikähän perä olis hyvä tuohon mun meseen? tuo joka sielä on nyt tuntuu ainakin tosiharvalta.
Jos jaksat kahtella niin perävälitys on meistettynä tasaselle kohtaan peräklumpin takakannen viereen, siellä kaiken paskan alla, löytyy pitempi numerosarja josta viimeset numerot kertoo välityksen.

Jos sulla on nyt joku superharva ja aiot ostaa tiheämmän niin meinaakko laittaa myyntiin ? Täältä ainakin löytyis kiinnostusta, varsinkin jos välitys alkaa kakkosella :D

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Avatar
veskola
V-klasse-spesialisti
Viestit: 1589
Liittynyt: 30.9.2005 10:45
Paikkakunta: Turun tienoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mitä isompi perä sen parempi välys...ja kokemusta on :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 voimansiirto”