Virtalukko ongelma
Virtalukko ongelma
Katsastuksessa tuli ongelma eteen siitä kun rattilukko menee päälle kun auto on käynnissä.
Auto on 220D -79
Nykyiset toiminnot virtalukossa/hehkutuksessa/sammutuksessa =>
Auton käynnistys siten että vetokatkaisimella hehku ja virta-avaimella käynnistys. Sammutus toimii vetokatkaisinta painaen.
Virtalukkoon ei voi laittaa alipaineletkusammutinta koska ruiskupumpun sammutin on vaijerilla.
Purkaamolta löytyi paketti jolla toiminnon (rattilukko ei menee päälle kun auto on käynnissä), saanee kuntoon =>
mutta tietenkään ei ollut avainta virtalukkoon.
Tietääkö kukaan miten saisin lukkopatruunan purettua/vaihdettua tähän malliin =>
Kerran oli vastaava vaihto-operaatio ja silloin oli lisäksi avainkin käytösssä mutta luovutin aika nopeasti homman kun en keksinyt miten patruunan saa ulos. Tässä mallissa ei ole reikää mihin työntää piikkiä patruunan ulos saamiseksi.
Auto on 220D -79
Nykyiset toiminnot virtalukossa/hehkutuksessa/sammutuksessa =>
Auton käynnistys siten että vetokatkaisimella hehku ja virta-avaimella käynnistys. Sammutus toimii vetokatkaisinta painaen.
Virtalukkoon ei voi laittaa alipaineletkusammutinta koska ruiskupumpun sammutin on vaijerilla.
Purkaamolta löytyi paketti jolla toiminnon (rattilukko ei menee päälle kun auto on käynnissä), saanee kuntoon =>
mutta tietenkään ei ollut avainta virtalukkoon.
Tietääkö kukaan miten saisin lukkopatruunan purettua/vaihdettua tähän malliin =>
Kerran oli vastaava vaihto-operaatio ja silloin oli lisäksi avainkin käytösssä mutta luovutin aika nopeasti homman kun en keksinyt miten patruunan saa ulos. Tässä mallissa ei ole reikää mihin työntää piikkiä patruunan ulos saamiseksi.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Jos tuo purkaamolta hakemasi patruuna on kovin huonokuntoinen niin kokeileppa eri avaimia siihen. Pikkuisen voi heilutella avainta samalla kun kokeilee niin voi onnistua kääntämään lukkoa.
Minulla on kotona esim. yksi niin pahasti kulunut MB-lukkopesä että siihen käy mikä tahansa saman kokoinen avain.
Minulla on kotona esim. yksi niin pahasti kulunut MB-lukkopesä että siihen käy mikä tahansa saman kokoinen avain.
Kovin tuntuu patruuna visulta, kokeilin 4:llä eri 123:sen avaimella mutta pysyy kiinni.
Kokeilin myös reittiä => uusia avain. Otin talteen korin runkonumeron josta otin virtalukon.
Sitten kun meni kysymään avainta runkonumeron mukaan paikalliselta ’Veholta’ niin tuli ongelmia kun on niin vanha että ei tietokannoissa ole.
Ottivat kuitenkin yhteyttä Helsinkiin jossa joku meni etsimään kantakortteja arkistoista.
Lupasivat soittaa asiasta…
Kertokaapa joku joka tietää tämän uudemman mallin toiminnat =>
eli tässähän on tämä kytkin joka tulee virtalukkoon kiiinni ja eikös kytkimessä oleva tappi estä rattilukon menemistä päälle.
Miten saan ohjattu kytkimen toimintaa?
Näitä malleja on pari kpl lukkopatruunoineen.
Kokeilin myös reittiä => uusia avain. Otin talteen korin runkonumeron josta otin virtalukon.
Sitten kun meni kysymään avainta runkonumeron mukaan paikalliselta ’Veholta’ niin tuli ongelmia kun on niin vanha että ei tietokannoissa ole.
Ottivat kuitenkin yhteyttä Helsinkiin jossa joku meni etsimään kantakortteja arkistoista.
Lupasivat soittaa asiasta…
Kertokaapa joku joka tietää tämän uudemman mallin toiminnat =>
eli tässähän on tämä kytkin joka tulee virtalukkoon kiiinni ja eikös kytkimessä oleva tappi estä rattilukon menemistä päälle.
Miten saan ohjattu kytkimen toimintaa?
Näitä malleja on pari kpl lukkopatruunoineen.
jari_w123 kirjoitti:Tuo kytkin on valosummerin kytkin eikä sillä ole merkitystä rattilukon toimintaan.Sähköiset rattilukot on 2000 luvun tekniikkaa .
No onpas se sitten tämä valosummerin kytkin omituisessa paikassa, nimittäin kun virtalukossa painaa meisselillä liparetta kohdassa johon kytkimen tappi tulee niin kun avaimen ottaa niin rattilukko ei mene päällle niin kauan kuin meisseli vapautetaan.
Mulla on tosta vetonupilta vaijeri virtalukolle. Estää rattilukon kytkeytymisen ja avaimen poiston lukosta jollei vetonuppi oo painettuna pohjaan. Tollanen sen pitäs kaiketi ihan tehtaalta lähtien olla?fellu kirjoitti:Kyllä se on näin että se kytkin on valosummerille, totesin kun tutkin asiaa.
Miksikö siinä sitten on yhteys "lipareen painaminen rattilukko ei mene päälle" niin on omituista.
Täytyy nyt odotella löytävätkö runkonumeron perusteella avainta Veholla.
Jep,tuossa ekassa kuvassa se vaijeri näkyykin.Ilmeisesti tuo vaijeri käyttää mekaanisesti jotain tappia ohjauslukon rungossa joka estää avaimen kääntämisen kun nuppi on ajoasennossa.Mulla oli pystärissä aivan sama systeemi mutta siinä ei koskaan ollut mitään vikaa joten siihen en koskaan sen kummemmin perehtynyt.onre kirjoitti:
Mulla on tosta vetonupilta vaijeri virtalukolle. Estää rattilukon kytkeytymisen ja avaimen poiston lukosta jollei vetonuppi oo painettuna pohjaan. Tollanen sen pitäs kaiketi ihan tehtaalta lähtien olla?
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan