W123 Kanttilamput vs. pyöreät

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

jari_w123 kirjoitti:
A. Hara kirjoitti: Ja mulla repsottaa sitä sun tätä kun oon niin laiska. :D Unohin laittaa hymiön tuohon huomautukseeni, ettet vahingossa toivottavasti ottanut vakavasti. :roll:

Heeville kiitos mittauksesta, just olin kaivamassa mittaa housuista.
En minä kovin vähästä säikähä joten elä huoli :D ja tiesin että huumorilla tarkoitit asian .Mulla on kyllä vähän samaa vikaa,kojelauta pitäis vaihtaa,penkit pitäis vaihtaa,oviprojekti pitäis alottaa,alustan päivitys tehä.Osiakin on kunhan sais joskus asennettua ne paikoilleen :roll:.
No kun mulla on vähä samaa ongelmaa. Nyt rojekti on vielä siinä vaiheessa että palijon aikaa mennee, ja työn jäläki ei heti ees näy. Ja lisäks varaosa mersu alako potkiin vastaan: se on päättäny ettei muuten kartaanin etuosasta luovu iliman taistelua!! :biggun: :evil: Oisko vinkkejä?

Niin ja anteeksi OT saaste! :oops:

Niin ja kiitos jari kuvasta! :evil: :lol: :D
On muuten törkiän hieno!! Ja nuo Vanteet!! :P
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Kiitoksia kehuista 8) .Niin se etupätkäkö on jumahtanu kiinni siihen rättiniveleen?Jos niin on siihen auttaa iso meisseli ja vasara.Rättinivelessä on siinä pulttien kohdalla metalliholkit joissa on pienet kohdistus nystyrät,todennäköisesti nämä nystyrät pitävät kardaania vielä paikoillaan vaikka pultit ovat irti.Siihen vaivaan auttaa kun meisselin laittaa pitkittäin kardaanin suuntaisesti rättinivelen juureen ja lyö holkit irti kardaanista yksi kerrallaan vaihteistoon päin.Kumi antaa hyvin periksi ja kardaani irtoaa rättinivelestä.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Ei se rättinivel ennään vaivaa. :)
Vaan ongelma on siinä tukilaakerin päässä! Siinähän on ne poorit.. ei lähe irti! :evil:
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Kylyvämpä vähä lissää OT saastetta:

Kumpikas ratti mahtaa olla hienompi näistä kaharesta:
http://i128.photobucket.com/albums/p166 ... es/REE.jpg vm. -78
vai
http://i128.photobucket.com/albums/p166 ... es/EZM.jpg vm. -85
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Ehdottomasti tuo uudempi ratti.Makuasioita mutta minua nuo "rivat" ei oikeen sytytä.Niin kai sä muistit löysätä sen ison mutterin siitä kardaanista? :shock:
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Löysäsin sen. Laitan kohta liinan kiinni ja vejän toisella autolla sen poikkeen! :evil:
Onko siinä joku taktiikka vai lähteekö se vetämällä?

Munki mielestä tuo uus ratti hienompi.
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Vetämällä irtoaa kardaani.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

jari_w123 kirjoitti:Vetämällä irtoaa kardaani.
Juu niimpäs se sitten teki ku aikasa riuhto! :lol: Eikä mittään ees särkyny. :lol:

Mikähän on ollu ku kartaani saannu näi siipeesä?:
http://i128.photobucket.com/albums/p166 ... IM2705.jpg
Noin vaihekepin kohalta ottanu.

Tuo takana oleva kartaani on 200D -85sta, ja on muuten palijo paksumpi!! Minkähän tähen se niin päin on? (etummainen siis -78 300Dstä)
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Avatar
Heavy
W123-Spesialisti
Viestit: 686
Liittynyt: 28.12.2005 13:54

Viesti Kirjoittaja Heavy »

JuhoL kirjoitti:Tuo takana oleva kartaani on 200D -85sta, ja on muuten palijo paksumpi!! Minkähän tähen se niin päin on? (etummainen siis -78 300Dstä)
Eikös 300D:n kardaani ole etupätkätkästä ohuempi, että värinänvaimennin mahtuu paikoilleen?
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!



Kuva
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Heavy kirjoitti:
JuhoL kirjoitti:Tuo takana oleva kartaani on 200D -85sta, ja on muuten palijo paksumpi!! Minkähän tähen se niin päin on? (etummainen siis -78 300Dstä)
Eikös 300D:n kardaani ole etupätkätkästä ohuempi, että värinänvaimennin mahtuu paikoilleen?
Onko tuo värinän vaimennin se joka tullee siihen kartaanin laipan ympärille?
Se joka on kookkaampi ku se kumilaippa?
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Kyllä se on just se värinänvaimennin.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
A. Hara
Arkki-idiootti
Viestit: 866
Liittynyt: 03.8.2006 9:58
Paikkakunta: Evakkoreisulla

Viesti Kirjoittaja A. Hara »

Onko värinänvaimennin ollut vakiotavaraa, en nyt äkkiä muista omassa 300TDT:ssä nähneeni? Oisko teillä vallan valokuvaa muuten? 123:n värinästähän oli tosin joku toinenkin topikki.
Tää on ihan kohta valmis.
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Värinänvaimennin on ollut vakiotavaraa 300D manuaaleissa.Automaateissa tuota osaa ei vissiin ole ollut ollenkaan?
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Heavy
W123-Spesialisti
Viestit: 686
Liittynyt: 28.12.2005 13:54

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Tuossa kuva värinänvaimentimesta. Tuo kuva on KL-Varaosien sivuilta. Tuo ei vaan ole se oikea W123 värinänvaimennin vaan halvempi versio. Tuosta oli tosiaan toisaalla juttua. Tuo olisi mielenkiintoinen, tietää , että oliko W123 TDT:ssä alunperin värinänvaimentajaa?

Kuva
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!



Kuva
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Eihän automaattilaatikollinen vehe tarvi tuota vaimentajaa... Turbiini luistaa sen verran ettei koneen värinät kulkeudu voimansiirtoon.

Ja pittää sekottaa tätä lamppusoppaa sen verran että 123ssa pitää olla kanttilamput. :pappa:

pyöreät on minun mielestä ihan :biggun:
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Mika.T kirjoitti:Eihän automaattilaatikollinen vehe tarvi tuota vaimentajaa... Turbiini luistaa sen verran ettei koneen värinät kulkeudu voimansiirtoon.

Ja pittää sekottaa tätä lamppusoppaa sen verran että 123ssa pitää olla kanttilamput. :pappa:

pyöreät on minun mielestä ihan :biggun:
Eilen makoilin auton alla ihan urheilun vuoksi ja eipä silmiin sattunut tuota värinänvaimentajaa, automaatti siis kyseessä. Ja kun kun on puhtaat kanttilamput niin ei voi muuta kuin valotehoa kehua, tosin tuossa nykyisessä on se valo-automatiikkaa niin sehän on vähän niinkun ois jälkiasennetut valoreleet jolloin valoteho muutenkin nousee mukavasti :D

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Malm kirjoitti: Ja kun kun on puhtaat kanttilamput niin ei voi muuta kuin valotehoa kehua,
Itse rakentelin ajankuluksi suutin tyyppiset lampunpesurit.Pumppu on vag/audi-pohjainen tuulilasin pesurin pumppu ja täytyy myöntää että kurakelillä keulassa jotain tapahtuu kun pumppaa nestettä lampuille.Ei kellään olisi kuvaa 123:n alkuperäisistä lampunpesureista?
Avatar
Leka
W123-Spesialisti
Viestit: 498
Liittynyt: 15.10.2005 18:17

Viesti Kirjoittaja Leka »

Daimler kirjoitti:Itse rakentelin ajankuluksi suutin tyyppiset lampunpesurit.Pumppu on vag/audi-pohjainen tuulilasin pesurin pumppu ja täytyy myöntää että kurakelillä keulassa jotain tapahtuu kun pumppaa nestettä lampuille.Ei kellään olisi kuvaa 123:n alkuperäisistä lampunpesureista?
Pesuvesisäiliö on alkuperäis-tapauksessa litrakaupalla suurempi ja siinä on paikka myös lyhdynpesimien pumpulle, joka on sama kuin tuulilasin pesurin pumppu.

Nyt purat vag-viritelmän pois ja ajankuluksi asentelet pesujärjestelmän vaivattomasti ja edullisesti orkkis-palikoista, vaikka sitten ei lainkaan asentaisi lyhdynpyyhkimiä :D :wink:
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Leka kirjoitti: Nyt purat vag-viritelmän pois ja ajankuluksi asentelet pesujärjestelmän vaivattomasti ja edullisesti orkkis-palikoista, vaikka sitten ei lainkaan asentaisi lyhdynpyyhkimiä :D :wink:
Ja vielä mitä.Odotas kun saan ne xenonit tuohon vielä. :roll: :oops: :shock: 8)
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Daimler kirjoitti:Ei kellään olisi kuvaa 123:n alkuperäisistä lampunpesureista?
Oiskohan nuo alkuperäiset, ainakin lisävarusteissa on ruksi niiden kohilla:
Kuva

Aijjaijai kun on ruostetta, ei melekein kehannu kuvvaakaan laittaa....nooh, täytyy ilmohjen kuivuessa näyttää työkaluja :lol:

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Avatar
A. Hara
Arkki-idiootti
Viestit: 866
Liittynyt: 03.8.2006 9:58
Paikkakunta: Evakkoreisulla

Viesti Kirjoittaja A. Hara »

Malm kirjoitti:Aijjaijai kun on ruostetta, ei melekein kehannu kuvvaakaan laittaa....
Niin ne ruosteet ei oo alkuperäset. :D Elä huoli ei ne viijen metrin päähän näy. Mutta onko kaikki 123:n lampunpesimet olleet mallia viippari+ruutta vai onko pesuria ollut myös pelkällä ruutalla alunperin?
Tää on ihan kohta valmis.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

A. Hara kirjoitti:Mutta onko kaikki 123:n lampunpesimet olleet mallia viippari+ruutta vai onko pesuria ollut myös pelkällä ruutalla alunperin?
Ainakin niissä vasullisessa mitä itellä aikoinaan oli, oli pyyhkijä-malliset pesurit kaikissa. Vastaan siis "takuulla". :idea: Tiedä sitten muun maailman malleista? :roll:
Avatar
Leka
W123-Spesialisti
Viestit: 498
Liittynyt: 15.10.2005 18:17

Viesti Kirjoittaja Leka »

Jep. Suomeen tuoduissa autoissa olleet pyyhinpesurit vakiovarusteena siitä asti, kun pesimet tulivat pakollisiksi eli muistaakseni -81. Saksassa ynnä muualla tietty lisävaruste. Mallia "pelkkä ruutta" ei ole ollut.
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Muuten tuota jari, Mitkä tuommoset vanteet on? Siis onko 123 koppasesta?
Onko ne käännetty?

Ihan muuten vaan kyselen. :roll:
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Nuo on ne himoitut W126:sen alkuperäiset 15"peltivanteet 7"leveät ja et25.Nuo vanteet olivat autossa alla kun ostin tuon auton elokuussa 2002.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Ovat kyllä uskomattoman hienot vanteet! :D

W123 jotenki passaa pelti vanteet jos ovat maalissa ja vaikka taakse käännetyt ja eteen korinväriset kapselit paikalleen. :roll:
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Ne on kyllä aika hienot peltivanteiksi 8) .Vanteisiin kävisi vielä leveämmät kromirinkulat koska nuo paikoillaan olevat eivät ole lähellekkään pohjassa eli reunaa piisaa ässän vanteissa :D .
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Mistä sää oot nuo kromi rinkulat hommannu?
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Avatar
Heavy
W123-Spesialisti
Viestit: 686
Liittynyt: 28.12.2005 13:54

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Nuo ässän "7 peltivanteet olisivat aika häijyt käännettyinä. Sitten tulisi ainakin reunaa mehevästi 8)
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!



Kuva
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

JuhoL kirjoitti:Mistä sää oot nuo kromi rinkulat hommannu?
Ne on hommattu paikallisesta varaosa liikkestä ja maksoivat 50€ sarja.Niitä saa siis ihan uusia vieläkin.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 kori”