Käsijarrussa "välystä"
Käsijarrussa "välystä"
Elikkästä pitkään on ihmetyttänyt, kun peruutan auton pihaan ylämäkeen, poljen käkkärin pohjaan ja päästän jarrun auto nytkähtää eteenpäin. Tänään sitten käsijarrua säätäessäni tunkkasin renkaan ilmaan ja käkkäri päälle rengas pyörähtää sellaiset 5-10 astetta ja ääripäissään reilusti kolahtaa. Eihän tämä normaalia ole, vai? Ilmeisesti käsijarruasetelma antaa jotenkin periksi, mutta mikä siellä "luistaa"? Onko jotain löysällä, eli voiko jotain kiristää, jotta välys poistuisi?
Tere!
Mulla tekee muuten ihan samaa. Itte oon miettiny, ettei vaan koko jarrusysteemi pääsis jotenki liikkumaan
Outoo siinä on se, että jarru pitää pirun hyvin sitten, kun siihen "pitokohtaan" tulee ja välissä, kun se liikkuu "pitokohtaan" ei ole pitoa yhtään, ihan kun ei mikään ottas kiinni.
Onkohan muuten mahollista kasata noi jarrut jotenkin väärin tällanen ongelma
Onks kellään kokemusta?
Mulla tekee muuten ihan samaa. Itte oon miettiny, ettei vaan koko jarrusysteemi pääsis jotenki liikkumaan
Outoo siinä on se, että jarru pitää pirun hyvin sitten, kun siihen "pitokohtaan" tulee ja välissä, kun se liikkuu "pitokohtaan" ei ole pitoa yhtään, ihan kun ei mikään ottas kiinni.
Onkohan muuten mahollista kasata noi jarrut jotenkin väärin tällanen ongelma
Onks kellään kokemusta?
Optimisti näkee munkkirinkilän, pessimisti reiän
W124 260E, Aut 87
W124 260E, Aut 87
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Olisko seisontajarrun kengistä ne ns kylkijouset irti.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Tosin tuo em. "välys" kuulostaa normaalille, koska ne kengäthän ovat jousien varassa kiinni.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Asiasta enemmän tietämättömänä täytyy todeta vaan, että minun S124 seisontajarrujen uuet palat eivät alapäässä (siis levittimenpuoleisesta päästä) nojaa jarrukilven ulokkeeseen, vaan siihen jää sellainen 4 mm rako. Samanlainen "välys" on myös minun autossani ja uskon sen johtuvan nimeenomaan siita välyksestä.
Olisi hyvä tietää, onko uudessa autossa palat kiinni tukipalassa vai onko siinäkin muutaman millin välys, joka antaa auton pikkusen liikkua...
Ihan saman huomaasin myös S123 seisontajarrussa. Eli pieni liike, joka loppuu hyvin konkreetisesti;)
Olisi hyvä tietää, onko uudessa autossa palat kiinni tukipalassa vai onko siinäkin muutaman millin välys, joka antaa auton pikkusen liikkua...
Ihan saman huomaasin myös S123 seisontajarrussa. Eli pieni liike, joka loppuu hyvin konkreetisesti;)
Unohdin tietty mainita, jotta levyt ja palat vaihdoin viime syksynä, käsijarrukengät ovat n. 1,5 vuotta vanhat kuin myös vaijerit. Eli jarrut ovat takana "uudet"..Timo J kirjoitti:Olisko kengät lopussa ja säädetty ulkokehälle, jolloin päihin jää välystä enempi kuin täysillä kengillä.
No, kuten tuossa on edellä monen suusta jo kuulunut, tuo kuulostaa normaalilta.. Tosin muistelisin kyllä ajaneeni sellaistakin mersua, jossa ylimääräistä pyörähdysliikettä ei tapahdu käkkäri päällä Täytyypä ottaa vielä joku kaunis päivä jarru irti ja tsekata, mistä se periksi antaa, niiin onpahan sitten itsellekin selvä
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Täma ankkurihan kiinnittyy suoraan pyörännapaan, ei jarrukilpeen. Tosin, jarrukilven läpi. Ainoastaan kengän sivujouset kuokkaa kilpeen...touhottaja kirjoitti:onko kukaan vielä tutkinut jarrukilpee jos se on huonossa hapessa niin kyllä jarrukengät tuppa pyöräyttämääm koko kilpee mukaansa jarrukengät vastaa kilvessä olevaan ankkuriin mikä on kahdella kuusiokolo ruuvilla kiinni (7mm)
Ja kyllä, jarrukilpi on ihan kiinni. Ei ihan uuutuuttakiiltävä, mutta kuitenkin maalissa ja ehjä.