jarrukilven vaihto eteen?

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

jarrukilven vaihto eteen?

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Kaveri oli sitä mieltä, että pitäisi ryhtyä jarrukilpitalkoisiin ilman hitsauslaitteita. Kyseessä olisi lankun etujarrukilpi, mitä pitää siis repiä irti päästäkseen moiseen käsiksi?
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

Jarrusatula, levy + napa irti, niin on kilpi käsillä. Aikaa tuohon ei kauaa mene.
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Moska
Viestit: 408
Liittynyt: 03.2.2008 23:42
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Moska »

apsin anturi!
jani_LPR
Viestit: 452
Liittynyt: 19.10.2010 18:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja jani_LPR »

Kai pyöräkin pitää irrottaa :wink:
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Kuinkas se napa irtoaa? Nuorahan mulla olikin jo syntyessä kaulan ympäri solmulla.
Avatar
ou812
jakoketjubudha
Viestit: 2820
Liittynyt: 02.2.2007 21:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ou812 »

No etkös muista miten laakeri vaihdettiin rassausmiitissä minulle :wink:

Vanne, jarrusatula ja rasvakuppi irti, ja akselin päästä ruuvi poies niin napa on kädessä.
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"

® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

ou812 kirjoitti:No etkös muista miten laakeri vaihdettiin rassausmiitissä minulle :wink:

Vanne, jarrusatula ja rasvakuppi irti, ja akselin päästä ruuvi poies niin napa on kädessä.

Hämärästi syntymähumalalta jotain tällaista muistelin. Olikos se sitten niin, että navan sai irti ilman että kuulalaakerit palaset ovat pitkin ja poikin pihamaata? Vai pitääkö alkaa marmorikuulien keruuseen? Pitääkö siis varata uusi laakeri vai tuumaanko kuulia etsiessä, että "Näin mää kuulin kavereilta". :oops:
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Navan stefa kannattanee varata taskuun ennen remonttia, joku muu kuin moponettimalli joka ei taho sopia tahi ei pysy. Tämä siksi että stefa voi kokea kärsimystä purkuvaiheessa, mikäli sisempi laakeri on hieman istahtanut akselille. Toki laakerisarjan mukana tulee stefa, eikä se väärin ole samalla laakereitakin vaihella, varsimminkin jos ei ole tietoa milloin ne on viimeksi uusittu. :idea:

Kuulia ei hommassa lentele ellei sattumalta haulikkoradalla Merssua korjaile. Räsyä kannattaa silti levitellä alle, ettei ihan sepelille laakereita puottele.

Kilivet on aika kalliit uutena ostella, joten äkkiä pääsee palakoille kun käy purkulasta tinkasemassa oikeen hyvät käätetyt ja mualailee nätiksi. Samallapa voi katella purkuautosta miten se napa aukenee. :?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Taktik
Viestit: 500
Liittynyt: 02.11.2006 13:31
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Taktik »

Easy Rider kirjoitti:Kilivet on aika kalliit uutena ostella, joten äkkiä pääsee palakoille kun käy purkulasta tinkasemassa oikeen hyvät käätetyt ja mualailee nätiksi. Samallapa voi katella purkuautosta miten se napa aukenee. :?
Piltemassa näkyy olevan kakskymppiä, mikäli vaan sattuu hyllyssä olemaan :D
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Mätänettiin on kuulemma suojavarustusta tilattu.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Taktik kirjoitti:
Easy Rider kirjoitti:Kilivet on aika kalliit uutena ostella, joten äkkiä pääsee palakoille kun käy purkulasta tinkasemassa oikeen hyvät käätetyt ja mualailee nätiksi. Samallapa voi katella purkuautosta miten se napa aukenee. :?
Piltemassa näkyy olevan kakskymppiä, mikäli vaan sattuu hyllyssä olemaan :D
No se ei ole enää paljoa, mikäli nuo saa ilman lekaa kiinni ja kestäävät edes yhen talaven suolat. "OEM"-tarvikeliikkeissä taitaavat kivuta satasen huiteille, merkkiliikkeestä puhumattakaan.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3026
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Laakerisetti tais maksaa jotain parin-kolmen kympin väliin, että jos pikkuisenkaan rullaimen kunto epäilyttää, niin kannattanee laittaa.

Minä tietenkään nuukana en laittaisi :lol:
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Lokkiistiikkapiällikkö
Perunankeittäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: 23.12.2006 21:01
Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....

Viesti Kirjoittaja Lokkiistiikkapiällikkö »

Kyllä ne Motonetin tms. kilivet kesttää auton iän ku putssaa hyvi ja maalovvaa verreksillä.

-jokos Sampo on nuljanna ne kolome 6mm ruuvia, -kuusiokannalla olevaa ruosteen avartammaa kiinitusruuvia.

Pistä 1/2 tuuman vääntiöllä oleva kuuskanttiavvain , väännä ja losauttele lekela samalla,
-jos se säikähtäs ihteesä irti nuljaantumatta....ensi tietennii kaivat kolmen tuuman rautanaulalla sen kolon puhtaaks.....jos vaikka lähtis,

Se on nimittäi ruuvilukittella kiii jotenka irrotusöljykään ei mäne.

Mie avassin muutama päivä sitte.....jottainn kait siinnä mäni vikkaa ku kaiikki lähtivät.
- kohtalaisen hyvi, mutta pieksee piti iha vanahaan mlliin isolla lekalla....kyllä ne lähtöö ku vähä säikäyttää..
VALMET 5oo -69
Jatsi
Viestit: 41
Liittynyt: 26.1.2007 21:02
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja Jatsi »

Ei kannata napaa purkaa. Sen jarrukilven katkaisee siitä toiselta puolen
nii sen saa keploteltua paikoilleen.
Pääsee paljon helpommalla, juuri keväällä vaihdoin molemmat.
T:Jaska
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Kaverin autoa rempataan eikä oo kuulemma vielä kilpi tullut.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Jatsi kirjoitti:Ei kannata napaa purkaa. Sen jarrukilven katkaisee siitä toiselta puolen
nii sen saa keploteltua paikoilleen.
Pääsee paljon helpommalla, juuri keväällä vaihdoin molemmat.
T:Jaska
jaa, pääsee helepommalla kun jättää navan paikalleen ja keplottellee kiliven paikalleen ja hotsovaa sen sitten, niinkö :roll: no ei helevetissä, kyllähän etupyörän navan ottaa alta minuutin irti, takapää onkin sitten toinen juttu :wink:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 jarrut”