ABS-apua Tampereelta

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
tupru
Hole 19
Viestit: 1587
Liittynyt: 27.6.2007 21:27
Paikkakunta: Tampere

ABS-apua Tampereelta

Viesti Kirjoittaja tupru »

Onko vinkata asiantuntevaa korjaamoa/nyrkkipajaa/henkilöä, joka
osaisi selvittää, että mikä tuossa abs-jarruissa mättää..

Vian olen joskus hieman aiemmin jo tänne kertonu.

Kehät on putsattu ja anturin päät, sulakkeet katottu, muttei vaan pelaa..

:cry:

Juu ja 124 korimallin 230E kyseessä.
® Mesen linttaklubi
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku :ope:
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Onko akkujännite riittävä?
Onko ohjauspoksi ehjä?
Toimiiko YJ-rele?
Eihän renkaat ole erikokoiset?
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Juu, noin se menee kuin Sampo N. kertoo. Jos ei tokene, niiin
Rinta-Koivula Kangasalla voisi olla hyvä osoite.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Avatar
tupru
Hole 19
Viestit: 1587
Liittynyt: 27.6.2007 21:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tupru »

Sampo N. kirjoitti:Onko akkujännite riittävä?
Juu.. Uusi akku ja on riittävä!
Sampo N. kirjoitti:Onko ohjauspoksi ehjä?
Ei mitään käryä, kuinka mitata?
Sampo N. kirjoitti:Toimiiko YJ-rele?
Kait se toimii - en tiedä.
Sampo N. kirjoitti:Eihän renkaat ole erikokoiset?


On toiselta puolen ehkä aavistuksen enemmän kuluneet, kun on nuita
oikealle kaartuvia mutkia ollu enemmän tiellä, niin se on toinen rengas
kulkenu pitemmän matkan..

Eli ei ole erikokoiset, kun ei tässä traktorilla ajella.
® Mesen linttaklubi
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku :ope:
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Yjreleen kiukuttelu vaikuttaa muistaakseni myös rpmmittaristoon eli se lienee ehjä. Ohjauspoksia voisit koittaa vaihtaa, ei hajuakaan miten sitä voisi mitata. Siinähän on aika samanlainen liitin kuin ecussa.

Terveisiä täältä autosata kikkelin lähistöltä, eukko ajaa.
Avatar
tupru
Hole 19
Viestit: 1587
Liittynyt: 27.6.2007 21:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tupru »

Rpm:t kohillaan. Eli eipä liene sekään.

Itse arvelen vahvasti, että ois kuitenkin tuolla anturien puolella se vika.
Ovat vaan niin kalliita, ettei suin päin viiti uutta ostaa, ennenku on vika
kohdennettu. No, nyt kun vielä sais selville, että missähän se vika "oikeasti" on. :)

Täytyy joku paja katella, jossa saavat tutustua paremmin.
® Mesen linttaklubi
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku :ope:
jmo2204
Viestit: 196
Liittynyt: 24.6.2007 21:31

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

mittaa anturit pitäs löytyä noin 600-1000 ohmia etujarruilta ja taka anturilta löytyy 1600 ohmia kuskin puolen anturit mitataan boksin pinneistä 21 ja 23 apukuskin anturi mitataan 4 ja 6 nasta taka akselin anturi 7 ja 9 nasta katso tuleeko virta napaan 1 ja tuleeko lataus jännite nastaan 15 nasta 25 pitää myös tarkistaa että jarruvalokytkin pelittää tai soita numeroon 040 5047854 niin kerron lisää
Avatar
tupru
Hole 19
Viestit: 1587
Liittynyt: 27.6.2007 21:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tupru »

Onko suuresti virheellistä jos mittaa suoraan liittimistä, jotka löytyy
molemmin puolin etupäätä jousikotelon tietämiltä? Soittelen, jos ei tänään
omin voimin selviä.. Kiitos ja Tardesta vaan!
® Mesen linttaklubi
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku :ope:
jmo2204
Viestit: 196
Liittynyt: 24.6.2007 21:31

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

mittaa ne töpselit jotka löytyy sieltä iskarien yläpäästä ja mittaa myös boksiltakin omassa vika löytyi boksin ja sen töpselin väliltä
Avatar
tupru
Hole 19
Viestit: 1587
Liittynyt: 27.6.2007 21:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tupru »

Ok.
® Mesen linttaklubi
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku :ope:
Avatar
tupru
Hole 19
Viestit: 1587
Liittynyt: 27.6.2007 21:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tupru »

No niin..

Sitten alkoi tyhjäkäyntikin temppuilemaan. Ei pysyny tyhjäkäynnillä käynnissä
sitten millään. Alko Yj-releen suuntaan viittaamaan tuo vika.

Tänään kävin mersupurkaamolla ja taas on peli kunnossa.

Oikean puolen anturi oli poikki, yj-rele vaihdettiin ja lisäksi vielä
raidetanko vänkärin puolelle, kun nurkka oli ylhäällä. Hieno palvelu,
aika järjestyi kiireidenkin keskeltä ja edulliset osat. Tyytyväinen olen.

Ainoa mikä ihmetyttää on tuo abs-anturi. Se oltiin jo kertaalleen mitattu,
mutta silloin näytti, että se ei ois poikki. No mitä tuosta, nyt se on vihdoin kunnossa.

Eilisiltana paikansin vian kuitenkin vänkärin puolelle, kun johtovirityksillä
testailin, että mikä anturi ei tietoa anna.

Kiitos vaan kaikille apua antaneille.
® Mesen linttaklubi
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku :ope:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 jarrut”