Taas tuli käytännössä todistettua syy-seuraussuhde alustan eri osien välillä.
Mullahan oli jo pidempään tuossa lankussa etupää kilissyt ja kolissut kuopissa ja muuallakin. Pidemmän aikaa toisaalta olin havainnut, että (etu)jarrut täristävät aika rajusti, kun jarruttaa voimakkaasti suurissa nopeuksissa, siis suomen motarinopeuksissa. Olin jo henkisesti varautunut jarrukaluston jonkinlaiseen uusimiseen lähiaikoina.
Kolmisen viikkoa sitten etupäähän sitten vaihdettiin uudet iskun vastaanottajat. Rolle totesi vanhoista iskareista, että "nämä sitten taitaa olla alkuperäiset iskarit". Vanhojen iskarien hauskana ominaispiirteenä oli se, että ne antoivat periksi sivusuunnasssa ikäänkuin saranamaisesti. No kolinathan hävisivät poies iskarien vaihdon myötä.
Mutta voilá, samalla hävisi etujarrujen täristys nopeassa vauhdissa rajummin jarruttaessa. Ilmeisesti näillä kahdella oli jonkinlainen muna-kana -suhde. Toisin sanoen, jarrutettaessa voimakkaammin vauhdissa iskari höllyi sivusuunnassa sen verran, että se aiheutti etujarrujen epätasapainon... vai ?
Etuiskarien vaikutus etujarrujen täristykseen
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Tuo sivusuuntainen välyshän on meleko normaalia noissa. Ylätukivartta edessä ei ole ja "iskari" hoitaan sitä virkaa.
Aina sitä näköjään oppii uutta, jos tuokin asia jarruihin vaikutti.
Aina sitä näköjään oppii uutta, jos tuokin asia jarruihin vaikutti.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi