Etuiskarien vaikutus etujarrujen täristykseen

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
Andy
Viestit: 777
Liittynyt: 13.10.2005 13:07

Etuiskarien vaikutus etujarrujen täristykseen

Viesti Kirjoittaja Andy »

Taas tuli käytännössä todistettua syy-seuraussuhde alustan eri osien välillä.

Mullahan oli jo pidempään tuossa lankussa etupää kilissyt ja kolissut kuopissa ja muuallakin. Pidemmän aikaa toisaalta olin havainnut, että (etu)jarrut täristävät aika rajusti, kun jarruttaa voimakkaasti suurissa nopeuksissa, siis suomen motarinopeuksissa. Olin jo henkisesti varautunut jarrukaluston jonkinlaiseen uusimiseen lähiaikoina.

Kolmisen viikkoa sitten etupäähän sitten vaihdettiin uudet iskun vastaanottajat. Rolle totesi vanhoista iskareista, että "nämä sitten taitaa olla alkuperäiset iskarit". Vanhojen iskarien hauskana ominaispiirteenä oli se, että ne antoivat periksi sivusuunnasssa ikäänkuin saranamaisesti. No kolinathan hävisivät poies iskarien vaihdon myötä.

Mutta :shock: voilá, samalla hävisi etujarrujen täristys nopeassa vauhdissa rajummin jarruttaessa. Ilmeisesti näillä kahdella oli jonkinlainen muna-kana -suhde. Toisin sanoen, jarrutettaessa voimakkaammin vauhdissa iskari höllyi sivusuunnassa sen verran, että se aiheutti etujarrujen epätasapainon... vai :roll: ?
Avatar
Wike
Mr.Kalsong-Bourbon
Viestit: 722
Liittynyt: 12.12.2005 12:31
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja Wike »

Aha, pitänee minun luopua jo niistä alkuperäisistä iskareista, jospa omastakin jarrujen ajoittainen kova tärinä häviäisi!
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.

Reikä is my middle name
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Tuo sivusuuntainen välyshän on meleko normaalia noissa. Ylätukivartta edessä ei ole ja "iskari" hoitaan sitä virkaa.

Aina sitä näköjään oppii uutta, jos tuokin asia jarruihin vaikutti.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Minullakin löytyy toiselta puolelta edestä vielä orkkisiskari,mutta eihän sillä ole vielä ajettukaan kuin 760tkm :lol: 8) Noo,ei vielä tärise joten eiköhän sillä nyt miljoonan aja...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 jarrut”