Yksi vaihtoehtohan oli laittaa 24-venaisen jarrut, mutta tottamooses mukaan täytyy ottaa vaihtoehto nimeltään hazard.
Nyt seuraa kysymys: Saako W210 E55:n jarrusatuloita kikkailtua mitenkään järkevästi S124:een?

Ja sitä nimenomaan meinataan. Vai onko Suomessa kenties joku oma jarrupölyvero poiketen (yllättäen) EU:n linjasta?Tarmo kirjoitti:Juu, Saksassa on leimattu noilla jarruilla... meinaatteko että jos on siellä hyväksytty muutos, niin on pakko hyväksyä täälläkin?
Kysyin nimenomaan noita E55 jarruja siksi, että yhdet olisi tiedossa sopuhintaan...
Eihän se noin mene. Riippuu toki tapauksesta.Tarmo kirjoitti:Juu, Saksassa on leimattu noilla jarruilla... meinaatteko että jos on siellä hyväksytty muutos, niin on pakko hyväksyä täälläkin?
Ainakin etulevyn keskireikä on muistaakseni millin isompi kuin takavedossa.Tarmo kirjoitti:Jos en aivan totaalisen väärin ole käsittänyt, niin tuohon aikaan Brabukset olivat viellä Mersuja... eli tuo on viritelmä.
Mahtaako muuten 24-venaisen jarrut istua tuohon eteen, eli asettaako 4-matic jotain rajoituksia?
Olettaen ettei muuta eroa ole, sorvaamalla siis sopii?Petri K kirjoitti:Ainakin etulevyn keskireikä on muistaakseni millin isompi kuin takavedossa.Tarmo kirjoitti:Jos en aivan totaalisen väärin ole käsittänyt, niin tuohon aikaan Brabukset olivat viellä Mersuja... eli tuo on viritelmä.
Mahtaako muuten 24-venaisen jarrut istua tuohon eteen, eli asettaako 4-matic jotain rajoituksia?
Hmm, itse asiassa tuo E36AMG taitaa passata vertailumalliksi. Tosin en tiedä onko siihen alustapalikat halvempia/helpompia löytää kuin 400/420:een. Korimallilla ei ole merkitystä, laissa puhutaan mallisarjasta, ei korimallista. 300-24 ei käy vertailuun koska sen teho ja iskutilavuus ovat pienemmät. +20% / +25% sääntö pätee vain mallisarjan tehokkaimpaan.Aki H. kirjoitti:Miks sitä verrataan V8:siin eikä esim. 24v tai E36T malliin? TEhot ovat nousseet tuosta 24v:n 220hv:sta vain hyppysen. Kun taas ovat huomattavasti pienemmät mitä esim. E36T tai V8 malleissa. Eikä V8-malleja ole saanut farmarina. Kai silläkin on jotain merkitystä. Eikös farmareissa ole jarrut muutenkin erilaiset mitä sedanissa. Vai olenko sanut väärää tietoa ja hakoteillä?