Jarrujen päivitystä...
Jarrujen päivitystä...
Tarkoitus olisi päivittää 300TE 3.6:n jarrut vähän tehokkaampiin. Nyt auto on orkkisjarruilla, eli katsuri viimeistään vaatinee muutosta.
Yksi vaihtoehtohan oli laittaa 24-venaisen jarrut, mutta tottamooses mukaan täytyy ottaa vaihtoehto nimeltään hazard.
Nyt seuraa kysymys: Saako W210 E55:n jarrusatuloita kikkailtua mitenkään järkevästi S124:een?
Yksi vaihtoehtohan oli laittaa 24-venaisen jarrut, mutta tottamooses mukaan täytyy ottaa vaihtoehto nimeltään hazard.
Nyt seuraa kysymys: Saako W210 E55:n jarrusatuloita kikkailtua mitenkään järkevästi S124:een?
Ja sitä nimenomaan meinataan. Vai onko Suomessa kenties joku oma jarrupölyvero poiketen (yllättäen) EU:n linjasta? En pitäisi ihmeenä sitäkään, että jarruista olisi tehtävä kotimaista harrastekäyttöä varten "vähäpölyiset", täällähän nämä koukerot hallitaan.Tarmo kirjoitti:Juu, Saksassa on leimattu noilla jarruilla... meinaatteko että jos on siellä hyväksytty muutos, niin on pakko hyväksyä täälläkin?
Kysyin nimenomaan noita E55 jarruja siksi, että yhdet olisi tiedossa sopuhintaan...
Eikös tämä ole verrattasissa vaikka siihen, että 123:n on vasaroitu Saksassa 450 pata, ja se hyväksytty muutos on sitten voimassa Suomessakin? Joskus semmosella ajelin - jarruista en tosin muista muuta kuin ravistuksen.
Tüv= taikakoodi jonka pitäisi toimia täälläkin.
Eihän se noin mene. Riippuu toki tapauksesta.Tarmo kirjoitti:Juu, Saksassa on leimattu noilla jarruilla... meinaatteko että jos on siellä hyväksytty muutos, niin on pakko hyväksyä täälläkin?
Jos autosi on Mercedes-Benz 300TE 4-matic jossa on Brabusin viritysosia, tulkitaan se viritetyksi autoksi. Sillä ei ole merkitystä onko osat asentanut Günther takapihalla vaiko Brabus tehtaallaan. Tällöin luonnollisesti verrataan mallisarjaan ja tässä tapauksessa lie kyseessä vertaaminen E420/400E sedaniin.
Jos kyseessä olevan auton identiteetti (merkki) on Brabus niin silloin pitäisi kelvata sellaisenaan suomen kilpiin. Tai sitten toisena vaihtoehtona että ei millään.
I drive an Opel. What's your excuse?
Ainakin etulevyn keskireikä on muistaakseni millin isompi kuin takavedossa.Tarmo kirjoitti:Jos en aivan totaalisen väärin ole käsittänyt, niin tuohon aikaan Brabukset olivat viellä Mersuja... eli tuo on viritelmä.
Mahtaako muuten 24-venaisen jarrut istua tuohon eteen, eli asettaako 4-matic jotain rajoituksia?
Miks sitä verrataan V8:siin eikä esim. 24v tai E36T malliin? TEhot ovat nousseet tuosta 24v:n 220hv:sta vain hyppysen. Kun taas ovat huomattavasti pienemmät mitä esim. E36T tai V8 malleissa. Eikä V8-malleja ole saanut farmarina. Kai silläkin on jotain merkitystä. Eikös farmareissa ole jarrut muutenkin erilaiset mitä sedanissa . Vai olenko sanut väärää tietoa ja hakoteillä?
Olettaen ettei muuta eroa ole, sorvaamalla siis sopii?Petri K kirjoitti:Ainakin etulevyn keskireikä on muistaakseni millin isompi kuin takavedossa.Tarmo kirjoitti:Jos en aivan totaalisen väärin ole käsittänyt, niin tuohon aikaan Brabukset olivat viellä Mersuja... eli tuo on viritelmä.
Mahtaako muuten 24-venaisen jarrut istua tuohon eteen, eli asettaako 4-matic jotain rajoituksia?
Hmm, itse asiassa tuo E36AMG taitaa passata vertailumalliksi. Tosin en tiedä onko siihen alustapalikat halvempia/helpompia löytää kuin 400/420:een. Korimallilla ei ole merkitystä, laissa puhutaan mallisarjasta, ei korimallista. 300-24 ei käy vertailuun koska sen teho ja iskutilavuus ovat pienemmät. +20% / +25% sääntö pätee vain mallisarjan tehokkaimpaan.Aki H. kirjoitti:Miks sitä verrataan V8:siin eikä esim. 24v tai E36T malliin? TEhot ovat nousseet tuosta 24v:n 220hv:sta vain hyppysen. Kun taas ovat huomattavasti pienemmät mitä esim. E36T tai V8 malleissa. Eikä V8-malleja ole saanut farmarina. Kai silläkin on jotain merkitystä. Eikös farmareissa ole jarrut muutenkin erilaiset mitä sedanissa . Vai olenko sanut väärää tietoa ja hakoteillä?
Jarrulevyissä voi olla eroa myös offsetissa koska matikissa lie aivan oma pyörännapa?
Helpointa olisi jos sanoisit konttorilla että tässä on vain Brabus-venttiilikoppa. Ei tosin taida mennä läpi jos saksan rek. otteessa on lueteltuna muutokset.
I drive an Opel. What's your excuse?
Ehkä OT mut kysytään kuiteskii :
Onko 400E tai 500E tai E55 jarruissa minkälaisia eroja?
Monessako w124 on samat jarrut käytössä? (Levyt + satulat)
Meneekö 400E jarrujen tilalle 500E tai E55 osat mitenkä kivuttomasti? Muita mitkä sopisi "pulttaa kiinni" systeemillä? (Levy+ satulat)
Millaset ovat jarrulevyjen halk.? 400E =11"
Mistä kannattaisi alkaa kyselemään noiden mallien jarruja ja satulat olis tärkeimmät...
Onko 400E tai 500E tai E55 jarruissa minkälaisia eroja?
Monessako w124 on samat jarrut käytössä? (Levyt + satulat)
Meneekö 400E jarrujen tilalle 500E tai E55 osat mitenkä kivuttomasti? Muita mitkä sopisi "pulttaa kiinni" systeemillä? (Levy+ satulat)
Millaset ovat jarrulevyjen halk.? 400E =11"
Mistä kannattaisi alkaa kyselemään noiden mallien jarruja ja satulat olis tärkeimmät...
Mada mada dane
W201 -85 2.0i
W124 TE Brabus 3.6 4matic
+puolen tusinaa muita projekteja
W201 -85 2.0i
W124 TE Brabus 3.6 4matic
+puolen tusinaa muita projekteja
Itsellä on 300 TDT 4-matic 1991 ja juuri syksyllä vaihdoin
levyt ja palat. Girlingin satula on uivaa mallia, eli mäntä
on vain toisella puolella. Mäntiä on vain yksi satulaa kohti.
Tehoja ei ole siis kovin kummoisesti, vaikka autolla on painoa.
Jarrulevykin mahtuu 15" vanteeseen, eli se ei ole mikään
supersuuri. Levy on sentään tuulettuvaa mallia.
levyt ja palat. Girlingin satula on uivaa mallia, eli mäntä
on vain toisella puolella. Mäntiä on vain yksi satulaa kohti.
Tehoja ei ole siis kovin kummoisesti, vaikka autolla on painoa.
Jarrulevykin mahtuu 15" vanteeseen, eli se ei ole mikään
supersuuri. Levy on sentään tuulettuvaa mallia.