Jarrujen päivitystä...

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
Avatar
Tarmo
Judge Mese
Viestit: 1928
Liittynyt: 05.11.2005 13:22
Paikkakunta: Box

Jarrujen päivitystä...

Viesti Kirjoittaja Tarmo »

Tarkoitus olisi päivittää 300TE 3.6:n jarrut vähän tehokkaampiin. Nyt auto on orkkisjarruilla, eli katsuri viimeistään vaatinee muutosta.
Yksi vaihtoehtohan oli laittaa 24-venaisen jarrut, mutta tottamooses mukaan täytyy ottaa vaihtoehto nimeltään hazard.
Nyt seuraa kysymys: Saako W210 E55:n jarrusatuloita kikkailtua mitenkään järkevästi S124:een? :shock:
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Voipi olla kikkailua.... saattaisin tietää yhdet semmoset amg:n jarrut :roll:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

No tuota...eikös sitä autoa ole hyväksytty Saksassa niille jarruille jotka siinä on? :shock:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7100
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Samaa tässä mietiskelen... Eiköhän siinä autossa ole paikoillaan kunnon jarrut jos se on sillä koneella rekisterissä jossakin ollut.

noh... kuitenkin.. Eikös 124 koppasen 500E:n jarrut pitäis mennä suhtkoht helposti. Tai sitten R129:n
Avatar
Tarmo
Judge Mese
Viestit: 1928
Liittynyt: 05.11.2005 13:22
Paikkakunta: Box

Viesti Kirjoittaja Tarmo »

Juu, Saksassa on leimattu noilla jarruilla... meinaatteko että jos on siellä hyväksytty muutos, niin on pakko hyväksyä täälläkin?
Kysyin nimenomaan noita E55 jarruja siksi, että yhdet olisi tiedossa sopuhintaan... :D
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Tarmo kirjoitti:Juu, Saksassa on leimattu noilla jarruilla... meinaatteko että jos on siellä hyväksytty muutos, niin on pakko hyväksyä täälläkin?
Kysyin nimenomaan noita E55 jarruja siksi, että yhdet olisi tiedossa sopuhintaan... :D
Ja sitä nimenomaan meinataan. Vai onko Suomessa kenties joku oma jarrupölyvero poiketen (yllättäen) EU:n linjasta? :shock: En pitäisi ihmeenä sitäkään, että jarruista olisi tehtävä kotimaista harrastekäyttöä varten "vähäpölyiset", täällähän nämä koukerot hallitaan. :shock:

Eikös tämä ole verrattasissa vaikka siihen, että 123:n on vasaroitu Saksassa 450 pata, ja se hyväksytty muutos on sitten voimassa Suomessakin? Joskus semmosella ajelin - jarruista en tosin muista muuta kuin ravistuksen. :lol:

Tüv= taikakoodi jonka pitäisi toimia täälläkin. :idea:
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Tarmo kirjoitti:Juu, Saksassa on leimattu noilla jarruilla... meinaatteko että jos on siellä hyväksytty muutos, niin on pakko hyväksyä täälläkin?
Eihän se noin mene. Riippuu toki tapauksesta.

Jos autosi on Mercedes-Benz 300TE 4-matic jossa on Brabusin viritysosia, tulkitaan se viritetyksi autoksi. Sillä ei ole merkitystä onko osat asentanut Günther takapihalla vaiko Brabus tehtaallaan. Tällöin luonnollisesti verrataan mallisarjaan ja tässä tapauksessa lie kyseessä vertaaminen E420/400E sedaniin.

Jos kyseessä olevan auton identiteetti (merkki) on Brabus niin silloin pitäisi kelvata sellaisenaan suomen kilpiin. Tai sitten toisena vaihtoehtona että ei millään. :shock:
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
Tarmo
Judge Mese
Viestit: 1928
Liittynyt: 05.11.2005 13:22
Paikkakunta: Box

Viesti Kirjoittaja Tarmo »

Jos en aivan totaalisen väärin ole käsittänyt, niin tuohon aikaan Brabukset olivat viellä Mersuja... eli tuo on viritelmä.
Mahtaako muuten 24-venaisen jarrut istua tuohon eteen, eli asettaako 4-matic jotain rajoituksia?
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

En tiedä, mutta 24-tappisen jarrut ei varmaankaan riitä koska autosi iskutilavuus on 3,6 litraa. Eli tuon takia pitää verrata v8 koneiseen.
I drive an Opel. What's your excuse?
Petri K
Viestit: 85
Liittynyt: 27.3.2006 10:30

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Tarmo kirjoitti:Jos en aivan totaalisen väärin ole käsittänyt, niin tuohon aikaan Brabukset olivat viellä Mersuja... eli tuo on viritelmä.
Mahtaako muuten 24-venaisen jarrut istua tuohon eteen, eli asettaako 4-matic jotain rajoituksia?
Ainakin etulevyn keskireikä on muistaakseni millin isompi kuin takavedossa.
Aki
karvanaama
Viestit: 1310
Liittynyt: 09.11.2005 19:39

Viesti Kirjoittaja Aki »

Miks sitä verrataan V8:siin eikä esim. 24v tai E36T malliin? TEhot ovat nousseet tuosta 24v:n 220hv:sta vain hyppysen. Kun taas ovat huomattavasti pienemmät mitä esim. E36T tai V8 malleissa. Eikä V8-malleja ole saanut farmarina. Kai silläkin on jotain merkitystä. Eikös farmareissa ole jarrut muutenkin erilaiset mitä sedanissa :? . Vai olenko sanut väärää tietoa ja hakoteillä?
Avatar
Tarmo
Judge Mese
Viestit: 1928
Liittynyt: 05.11.2005 13:22
Paikkakunta: Box

Viesti Kirjoittaja Tarmo »

Petri K kirjoitti:
Tarmo kirjoitti:Jos en aivan totaalisen väärin ole käsittänyt, niin tuohon aikaan Brabukset olivat viellä Mersuja... eli tuo on viritelmä.
Mahtaako muuten 24-venaisen jarrut istua tuohon eteen, eli asettaako 4-matic jotain rajoituksia?
Ainakin etulevyn keskireikä on muistaakseni millin isompi kuin takavedossa.
Olettaen ettei muuta eroa ole, sorvaamalla siis sopii?
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Aki H. kirjoitti:Miks sitä verrataan V8:siin eikä esim. 24v tai E36T malliin? TEhot ovat nousseet tuosta 24v:n 220hv:sta vain hyppysen. Kun taas ovat huomattavasti pienemmät mitä esim. E36T tai V8 malleissa. Eikä V8-malleja ole saanut farmarina. Kai silläkin on jotain merkitystä. Eikös farmareissa ole jarrut muutenkin erilaiset mitä sedanissa :? . Vai olenko sanut väärää tietoa ja hakoteillä?
Hmm, itse asiassa tuo E36AMG taitaa passata vertailumalliksi. Tosin en tiedä onko siihen alustapalikat halvempia/helpompia löytää kuin 400/420:een. Korimallilla ei ole merkitystä, laissa puhutaan mallisarjasta, ei korimallista. 300-24 ei käy vertailuun koska sen teho ja iskutilavuus ovat pienemmät. +20% / +25% sääntö pätee vain mallisarjan tehokkaimpaan.

Jarrulevyissä voi olla eroa myös offsetissa koska matikissa lie aivan oma pyörännapa?

Helpointa olisi jos sanoisit konttorilla että tässä on vain Brabus-venttiilikoppa. :roll: Ei tosin taida mennä läpi jos saksan rek. otteessa on lueteltuna muutokset.
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
Tarmo
Judge Mese
Viestit: 1928
Liittynyt: 05.11.2005 13:22
Paikkakunta: Box

Viesti Kirjoittaja Tarmo »

Melitos kirjoitti:Helpointa olisi jos sanoisit konttorilla että tässä on vain Brabus-venttiilikoppa. :roll: Ei tosin taida mennä läpi jos saksan rek. otteessa on lueteltuna muutokset.
Näinpä kyllä... saa nähdä miten käy ja joutuuko kikkailemaan. :D :roll:
Avatar
Smuge
Viestit: 125
Liittynyt: 14.1.2007 14:41
Paikkakunta: Kotka Kustoms

Viesti Kirjoittaja Smuge »

Ehkä OT mut kysytään kuiteskii :

Onko 400E tai 500E tai E55 jarruissa minkälaisia eroja? :shock:

Monessako w124 on samat jarrut käytössä? (Levyt + satulat)

Meneekö 400E jarrujen tilalle 500E tai E55 osat mitenkä kivuttomasti? Muita mitkä sopisi "pulttaa kiinni" systeemillä? (Levy+ satulat)

Millaset ovat jarrulevyjen halk.? 400E =11"

Mistä kannattaisi alkaa kyselemään noiden mallien jarruja ja satulat olis tärkeimmät...
Mada mada dane

W201 -85 2.0i
W124 TE Brabus 3.6 4matic
+puolen tusinaa muita projekteja
Avatar
Smuge
Viestit: 125
Liittynyt: 14.1.2007 14:41
Paikkakunta: Kotka Kustoms

Viesti Kirjoittaja Smuge »

Ehkä kysin liian vaikeeta aluksi... :lol: :lol:

No tässä helpompi:

Moni mäntäiset ovat -91 300TDT 4-matic satulat? Valmistaja on Girling ovatko edessä 4 kun tuollaisia mäntä määräisiä etsin... :roll:
Mada mada dane

W201 -85 2.0i
W124 TE Brabus 3.6 4matic
+puolen tusinaa muita projekteja
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Itsellä on 300 TDT 4-matic 1991 ja juuri syksyllä vaihdoin
levyt ja palat. Girlingin satula on uivaa mallia, eli mäntä
on vain toisella puolella. Mäntiä on vain yksi satulaa kohti.
Tehoja ei ole siis kovin kummoisesti, vaikka autolla on painoa.
Jarrulevykin mahtuu 15" vanteeseen, eli se ei ole mikään
supersuuri. Levy on sentään tuulettuvaa mallia.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 jarrut”