Mersussa ihme vika

Katso myös w124 moottori-osio.
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

No onhan mielenkiintoinen vika. :?
Ettei se ny sitten olis kuitenkin jotain alipainevuotoa jossain... Ku tuntu paranevan hetkeksi tuolla korjauksella...
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Jykä
Viestit: 57
Liittynyt: 10.6.2008 21:15
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja Jykä »

Voihan se jostain vuotaa mutta se on kumma kun vika tulee aivan yhtäkkiä ja muuten toimii normaalisti.
Jykä
Viestit: 57
Liittynyt: 10.6.2008 21:15
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja Jykä »

Putsasin polttoainepumpun releen(oli vähän hapettunut) mutta ei avittanut :cry: Lähteekö tuo yj-rele pois paikaltaan ihan vaan nostamalla vai onko siinä jotkin klipsit?? Hankalassa paikassa
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Ainakin Matikissa lähtee ihan nostamalla :idea:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2327
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Viesti Kirjoittaja cdi »

En huomannut että tulpanjohdot olisi tarkastettu. :shock:
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Avatar
Enins
Viestit: 506
Liittynyt: 27.12.2006 21:31
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Enins »

Kun vika seuraavan kerran iskee päälle, niin pysähdy (ei tarvitse sammuttaa moottoria) ja avaa tankin korkki. Jos tankissa on kova alipaine, niin vika löytyy sen huohotusjärjestelmän piiristä.

Joskus alipaine kasvaa niin suureksi, että se voi imaista tankin lommolle, mutta jo pienempikin alipaine aiheuttaa ongelmia polttoaineensyötössä.
Jykä
Viestit: 57
Liittynyt: 10.6.2008 21:15
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja Jykä »

Tulpanjohdot ovat ehkä kuukauden vanhat, että luulisi niiden olevan kunnossa. Virranjakajan kansikin on ehjä ja pyöriä näyttää aika uudelta. Vika ei ole ehkä bensatankin hengityksessä sillä olen kokeillut ajaa korkki hieman löysällä vaan ei auttanut nykimiseen.
Tuntuu nykivän nyt jo kylmälläkin koneella :? Olisikohan sillä laittamallani alipaineletkulla jotain tekemistä sen kanssa... Ei muuten aiemmin kylmällä nykinyt
Avatar
JuhoL
Infected Amis
Viestit: 1056
Liittynyt: 25.10.2006 18:49
Paikkakunta: Petäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Selekesköhän tämä vika ikinä?!
Siskon tenavasa just sama vika, mutta lisänä semmonen että tännään jätti tielle ku kipinä katos. :shock:

Pari kuukautta ajettu tuon ongelman kans. Tuli taloon kansivikasena joten voi olla että on kansiremontin seurauksia, tai ollu jo aiemmin. Täys kaasu kiihytyksesä nylykyttää, osa kaasulla ei.
http://mustamersu.kuvat.fi/kuvat/Muitte ... e.jpg/full
Tuon pistokkeen ku irrottaa, niin toimii normaalisti. Myös täyskaasu kiihytiksesä. Mutta kylymänä ei taho toimia.
Jykä
Viestit: 57
Liittynyt: 10.6.2008 21:15
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja Jykä »

JuhoL kirjoitti:Selekesköhän tämä vika ikinä?!
Kyllähän se selekes :D

Taisipa olla, että kun vaihdoin huvikseni ihan uutukaisen pyöriän ja jakajan kannen nii rupes taas porskuttamaan :wink:
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5952
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Jykä kirjoitti:Huomasin tässä vloppuna että paineensäätimen alipaineletku oli irronnut. Laitoin sen tiukemmin kiinni nippusiteellä. Vähän aikaa pelasi nykimättä mutta sitten se taas alkoi... :cry: Oikeastaan... kun yrittää vika päällä kiihdyttää kaasupohjassa niin vauhti ei tasaisella hyydy vaan auto vaan nylkuttää edestakaisin :? Vika häviää joskus vähäksi aikaa itsestään tai sitten täytyy käyttää virtoja poikessa jolloin se häviää myös joksikin aikaa
Sulle on jo ehdotettu YJ relen tinauksien ja polttoainepumpun relen tinauksien tarkistamista. TYYPPIVIKA näissä. Joudut sitten viimeistään asian korjaamaan kun jäät sen kanssa risteykseen :roll:

Eli kannattaa katsella ne relet. Molemmat löytyy akun kupeesta, ovat muovilärvän takana piilossa.

Onko auto automaatti?

Koska ruisku kyseessä niin mikä on ilmamärän mittarin potentiometrin kunto? Onko sitä testattu niissä turhissa huolloissa? Osaavatko/viitsivätkö edes?

Jos otat ECU:n "sulakkeen" eli YJ relen kannen alla olevan 10A sulakkeen pois niin onko sama vaiva silloin (poista/laita takaisin auto sammuksissa)? Sulakkeen poistamalla tehot vähenee ja käynnistyvyys varsinkin kylmänä huononee mutta mekanisen ruiskun varassa mennessä voi rajata onko vika vaikkapa paineensäätimessä, pa,pumpussa/relessä vai ECUssa tai sen käyttämissä antureissa (lambda, lämpöanturit, yms). Siellä on parikin sulaketta jos autossa ABS ja ASD/ASR, jarruttamalla liukkaalla selviää kumman otit... Jos vain yksi sulake niin se on se minkä poistat :D

Jos on asiavirheitä niin viisaammat korjatkoot.

Missäpäin se nikotteleva mersu on?

EDIT: sehä tais selvitäkkin jo... Hyvissä huolloissa oot käyttäny!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 moottori”