hihnankiristin

Katso myös w124 moottori-osio.
Vastaa Viestiin
mesemies83
purkukuraattori
Viestit: 225
Liittynyt: 23.10.2010 19:38

hihnankiristin

Viesti Kirjoittaja mesemies83 »

eli bensa tenava kyseessä 1.8 1990 2 litranen,ja siinä pitäs koko kiristin hässäkkä irrottaa,erään toisen osan vaihdon takia..onko se miten kiinni ja mitä pitää siis irrotella/ huomioida tuon kiristimen irrotuksessa??
mesemies83
purkukuraattori
Viestit: 225
Liittynyt: 23.10.2010 19:38

Viesti Kirjoittaja mesemies83 »

eikö kukaa oo aikasemmin irrotellut kyseistä osaa :shock: ? ei viihtis särkeekkä mitää autosta turhan takia,ni siks kysyisin :lol:
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Kiristimen tangon mutteri irti ja sitte iso pultti auki. Joissain on iskariki joka varmaan helepoin ottaa ensin irti.

Kasatessa laitetaan iso pultti pohjaan vaan ei tiukalle, kiritään löysät pois ja nollataan viisari, kiritään remmi sopivaks ja tiukataan lopulta iso pultti.

TJSP.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
mesemies83
purkukuraattori
Viestit: 225
Liittynyt: 23.10.2010 19:38

Viesti Kirjoittaja mesemies83 »

mites siinä hihnankiristimessä otetaan ne löysät pois,pitääkö sitä käännellä ku asentaa takas tms?? :shock:
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Siis siitä tangosta kiristetään ensinnä vaan remmi "suoraks" ja siinä kohen laitetaan viisari nollille. Sittä kiritään ja viisari näyttää kirreyven. Näin oon homman aatellu. :D
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
mesemies83
purkukuraattori
Viestit: 225
Liittynyt: 23.10.2010 19:38

Viesti Kirjoittaja mesemies83 »

tänks :lol: nyt uskaltaa värkätäkki sen kuntoon sitte :D ..samalla vaihetan kyl iskarin hihnankiristäjää ku pörisee :lol:
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5952
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

mesemies83 kirjoitti:tänks :lol: nyt uskaltaa värkätäkki sen kuntoon sitte :D ..samalla vaihetan kyl iskarin hihnankiristäjää ku pörisee :lol:
Lohdutukseksi mainittakoon että viisareita on kahta mallia ja säätö tais olla niissä erilainen :D

Mutta muista nyt että ensimmäisenä löysäät sen tehostimen pumpun jalassa olevan pultin ja vasta sitten löysäät kiristysmutterista sen remmin löysälle ja kasaus päinvastoin. Muuten saattaa murtua se aluvalu.

Takuu homman yleiselle onnistumiselle on että ostat kiristimen vivun varalle... Sen nokka murtuu jos ylikiristää.... :D itse teinkin omaan kyseisen vivun sitten titanista ihan kiusallani. Kestais siinä tosin 7075 alumeetistakin tehty.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 moottori”