tenari ei lähe millään käyntiin

Katso myös w124 moottori-osio.
Vastaa Viestiin
ee7vart
Viestit: 7
Liittynyt: 28.4.2011 20:47

tenari ei lähe millään käyntiin

Viesti Kirjoittaja ee7vart »

kertokaa te mersujen hyvät ystävät minulle mahd. nopeaa, minkä ihmeen takia minulle ei lähde mersu käyntiin. auto on 190E 2,0i -89.

olen tarkastanut bensapumun, suodattimet, kaikki releet. on varmaan jotain jäänyt katsomatta niin kertokaapa missä ihmeessä olisi vika.

auto lähtee silloin juuri ja juuri käyntiin kun laittaa käden ilmakurkkuun vai mikä se on missä on se läppä. sen kun laittaa alas niin toimii joten kuten mutta kun päästää irti niin sammuu saman tien. missä voisi olla vika??
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

kaverilla oli vahingossa päässyt imusarjaan kaasarimallin tiiviste. Siinä on pieni ero ruiskun tiivisteeseen ja ne ei käy ristiin. Mutta jos ei siihen ole koskettu niin joku muu jatkaa :roll:
® Mesen V8 Klubi
Avatar
Moska
Viestit: 410
Liittynyt: 03.2.2008 23:42
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Moska »

antaako ryyppysuuttimesta pensaa?
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

Pistä sinne imusarjan alle se irronnut letku paikoilleen. Semmonen reilu peukalonvahvunen. Se tuppaa irtoomaan.
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

Marco kirjoitti:Pistä sinne imusarjan alle se irronnut letku paikoilleen. Semmonen reilu peukalonvahvunen. Se tuppaa irtoomaan.


ja on 90% varmuudella irronnut tässä tapauksessa! ;)
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Mullakin oli se piuha joskus irti, kävi erittäin huonosti eli käytännössä ei ollenkaan.

Mikäs sen letkun tarkoitus on, mistä se tulee?
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

Sampo N. kirjoitti:Mullakin oli se piuha joskus irti, kävi erittäin huonosti eli käytännössä ei ollenkaan.

Mikäs sen letkun tarkoitus on, mistä se tulee?
se letku tulee venttiilikopasta joutokäyntiventtiilille ja joutokäyntiventtiililtä kaasuläppäkoteloon ja ohjaa siis ilmaa kaasuläpän ohi säätäen tyhjäkäynnin oikeaksi kylmänä ja lämpimänä (siis mihin se on säädetty). jos tuo letku on irti niin koneen normaalisti huohottaessa venakopasta ei se nyt pääse sitä ilmaa kaasuläpän ohi ajamaan ja näin ei ole tyhjäkäyntiä. ja silloin se ei lähde pyörimään kun et voi kaasu pohjassakaan startata.


EDITOIN vielä itekkii sen verran että nyt se ei lähe sen takia kun on nii saakelin laihalla kun ilmaa tulee aika reippaasti sinne (sitä kun tuolla maapallolla tuntuu ilmastonmuutoksesta riippumatta riittävän ) :wink:
Viimeksi muokannut Roobert, 28.4.2011 21:49. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

Sampo N. kirjoitti:Mullakin oli se piuha joskus irti, kävi erittäin huonosti eli käytännössä ei ollenkaan.

Mikäs sen letkun tarkoitus on, mistä se tulee?
Sieltähän se tulee venakopasta ja menee semmosen tyhjäkäynnin säätöruuvin kautta imusarjan alle tai sitten tyhjäkäyntiventtiilin kautta samaan paikkaan.

Edit: Roobertti tais keritä ensin...
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
ee7vart
Viestit: 7
Liittynyt: 28.4.2011 20:47

Viesti Kirjoittaja ee7vart »

Jeppis jepulis. kävin kattomassa, että oliko se peukalon kokone letku irronnut. se oli kyllä hyvinki tiukasti paikoillaan. suuttiimiin antaa bensaa hyvällä mallilla että ei ainakaan siinä ole vika. olen tässä vähän miettinyt että olisiko vika ilmamassa mittarissa vai miksi sitä sanotaan, se joka on ilmanpuhdistajan etukyljessä kiinni?
nollajakari
Viestit: 97
Liittynyt: 05.11.2007 13:07

Viesti Kirjoittaja nollajakari »

Juu, tervetuloa vaan porukkaan. Katsoppas vielä se letku mikä menee sylinterinkannen suuntaisesti ja sen päällä joutokäyntiventtiilille. Siinä on ainakin meitsin tenavassa (2l, vm.-88) haara alaspäin vähän ennen joutokäyntiventtiiliä. Jos se haara ei ole paikoillaan ei käynnisty, ihan samoin kuin alaletkunkin irtiollessa.
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

nollajakari kirjoitti:Juu, tervetuloa vaan porukkaan. Katsoppas vielä se letku mikä menee sylinterinkannen suuntaisesti ja sen päällä joutokäyntiventtiilille. Siinä on ainakin meitsin tenavassa (2l, vm.-88) haara alaspäin vähän ennen joutokäyntiventtiiliä. Jos se haara ei ole paikoillaan ei käynnisty, ihan samoin kuin alaletkunkin irtiollessa.

tuo kyseinen haara menee siihen putkeen just mikä menee sinne määräjakajan pohjaan, on t-liitos siinä joutokäyntiventtiilin kupeessa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 moottori”