
Suuttimista
Suuttimista
Kyseessä M103 koneella vatustettuna oleva 92 vuoden tenava. Itse kysymys kuuluu että millä suutimia sais helposti putsattua? Kehtaako RE85 laittaa tankkiin, lähinnä vanhat paskat liikkelle systeemistä. Kuullut vaa hyviä huhuja tästä menetelmästä... 

- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Muutamat oikeen paskiintuneet suuttimet saatiin hyväks näin:
2x10" rautaputki, päät hitsataan umpeen. Putken alapäähän juotetaan letkukara ja yläpäähän ripustuskoukku, korkiksi mutteri-kuparirikka-pultti yhdistelmä sekä metallinen tubeless-venttiili. Mitataan bensapaine tyhjäkäynnillä. Yhdistetään pöntöstä letku tulolinjan tilalle, poistetaan pumpun sulake. Täytetään pönttö alle puolilleen raakaa fuel system kliineriä ja paineistetaan hieman alle mitatun tyhjäkäynnin paineen, ripustetaan pönttö konepeltiin. Kone käyntiin ja annetaan sen käydä kunnes sammuu kliineriin, samalla pitäen painetta yllä. Muhitutetaan yön yli, laitetaan bensalinja sekä sulake takaisin, käytellään ja tutkaillaan tuloksia. Tarvittaessa uusitaan käsittely.
Tehtiin tosin vain sähkösuutinpeleihin, mutta tuskin tuo ke-jettikään rikki siitä menee.
2x10" rautaputki, päät hitsataan umpeen. Putken alapäähän juotetaan letkukara ja yläpäähän ripustuskoukku, korkiksi mutteri-kuparirikka-pultti yhdistelmä sekä metallinen tubeless-venttiili. Mitataan bensapaine tyhjäkäynnillä. Yhdistetään pöntöstä letku tulolinjan tilalle, poistetaan pumpun sulake. Täytetään pönttö alle puolilleen raakaa fuel system kliineriä ja paineistetaan hieman alle mitatun tyhjäkäynnin paineen, ripustetaan pönttö konepeltiin. Kone käyntiin ja annetaan sen käydä kunnes sammuu kliineriin, samalla pitäen painetta yllä. Muhitutetaan yön yli, laitetaan bensalinja sekä sulake takaisin, käytellään ja tutkaillaan tuloksia. Tarvittaessa uusitaan käsittely.
Tehtiin tosin vain sähkösuutinpeleihin, mutta tuskin tuo ke-jettikään rikki siitä menee.

Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
KE-jetin suihkut ovat mekaaniset eli painetoimiset, sontaantumisen lisäksi myös kulumisella on suurempi vaikutus toimintaan, kuin sähköisillä.
Verraten ensimmäisen sukupolven sähkösuuttimiin, mekaaninen tekee silti hienomman ja homogeenisemman seoksen, siksi kai se tähtipellin alla niinkin pitkään oli, vaikka olikin kalliimpi ja herkempi systeemi. (suuttimen sykli sähköinen n. 50 Hz, mekaaninen n. 200 Hz)
Olihan se upiaa kun sai Weberin tilalle LE:n B-Asconaan. Väänsi nätisti ja kiersi ilosemmin, mutta söi enemmän. Sittemmin tupla-Tellervoilla ja pitkillä imusatseilla meni silti matka-ajossa vähimmällä ja kulki parhaiten.
Kaasutin tekee hyvän sotkun oikein säädettynä. 
Nykyiset suuttimet ja sekventiaaliohjaus menee tietysti edelle kaikilla osa-alueilla, puhumattakaan suorasuihkuista.
Verraten ensimmäisen sukupolven sähkösuuttimiin, mekaaninen tekee silti hienomman ja homogeenisemman seoksen, siksi kai se tähtipellin alla niinkin pitkään oli, vaikka olikin kalliimpi ja herkempi systeemi. (suuttimen sykli sähköinen n. 50 Hz, mekaaninen n. 200 Hz)
Olihan se upiaa kun sai Weberin tilalle LE:n B-Asconaan. Väänsi nätisti ja kiersi ilosemmin, mutta söi enemmän. Sittemmin tupla-Tellervoilla ja pitkillä imusatseilla meni silti matka-ajossa vähimmällä ja kulki parhaiten.


Nykyiset suuttimet ja sekventiaaliohjaus menee tietysti edelle kaikilla osa-alueilla, puhumattakaan suorasuihkuista.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Kiitos neuvoista, laitetaan eetteriin ko keretää... SEURAAVA KYSYMYS KUULUU NÄIN: http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... 2800/10/16 <----- onkohan nua mistään kotosin? onko kokemuksia? Ja olen ymmärtänyt että kumit saa vaihdettua yläkautta ilman kannen irroitusta, täytyy vaan paineistaa sylinteri? korjatkaa jos olen väärässä. Kumisarjassa ihmetyttää vaan hinta, kun kävin kysymässä veholta hintaa niin sanoivat 23euroa ja risat hinnaksi PER 1kpl kumeja, -ei siis per sarja.