Suuttimista

Katso myös w124 moottori-osio.
Vastaa Viestiin
Avatar
Apem0
Viestit: 115
Liittynyt: 17.1.2014 20:19
Paikkakunta: Suomen Chigaco

Suuttimista

Viesti Kirjoittaja Apem0 »

Kyseessä M103 koneella vatustettuna oleva 92 vuoden tenava. Itse kysymys kuuluu että millä suutimia sais helposti putsattua? Kehtaako RE85 laittaa tankkiin, lähinnä vanhat paskat liikkelle systeemistä. Kuullut vaa hyviä huhuja tästä menetelmästä... :lol:
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Muutamat oikeen paskiintuneet suuttimet saatiin hyväks näin:

2x10" rautaputki, päät hitsataan umpeen. Putken alapäähän juotetaan letkukara ja yläpäähän ripustuskoukku, korkiksi mutteri-kuparirikka-pultti yhdistelmä sekä metallinen tubeless-venttiili. Mitataan bensapaine tyhjäkäynnillä. Yhdistetään pöntöstä letku tulolinjan tilalle, poistetaan pumpun sulake. Täytetään pönttö alle puolilleen raakaa fuel system kliineriä ja paineistetaan hieman alle mitatun tyhjäkäynnin paineen, ripustetaan pönttö konepeltiin. Kone käyntiin ja annetaan sen käydä kunnes sammuu kliineriin, samalla pitäen painetta yllä. Muhitutetaan yön yli, laitetaan bensalinja sekä sulake takaisin, käytellään ja tutkaillaan tuloksia. Tarvittaessa uusitaan käsittely.

Tehtiin tosin vain sähkösuutinpeleihin, mutta tuskin tuo ke-jettikään rikki siitä menee. :nocando:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29456
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Uudet suuttimet eivät ole kovin kalliita, jos on pitoautosta kyse niin voisi suositella. Muutamaan on vaihdettu ja eräänkin M103 omistaja sanoi että eipä ole auton hänellä ollessa ennen noin nätisti käynyt.
wiimax.fi
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

KE-jetin suihkut ovat mekaaniset eli painetoimiset, sontaantumisen lisäksi myös kulumisella on suurempi vaikutus toimintaan, kuin sähköisillä.

Verraten ensimmäisen sukupolven sähkösuuttimiin, mekaaninen tekee silti hienomman ja homogeenisemman seoksen, siksi kai se tähtipellin alla niinkin pitkään oli, vaikka olikin kalliimpi ja herkempi systeemi. (suuttimen sykli sähköinen n. 50 Hz, mekaaninen n. 200 Hz)

Olihan se upiaa kun sai Weberin tilalle LE:n B-Asconaan. Väänsi nätisti ja kiersi ilosemmin, mutta söi enemmän. Sittemmin tupla-Tellervoilla ja pitkillä imusatseilla meni silti matka-ajossa vähimmällä ja kulki parhaiten. :idea: Kaasutin tekee hyvän sotkun oikein säädettynä. :wink:

Nykyiset suuttimet ja sekventiaaliohjaus menee tietysti edelle kaikilla osa-alueilla, puhumattakaan suorasuihkuista.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Apem0
Viestit: 115
Liittynyt: 17.1.2014 20:19
Paikkakunta: Suomen Chigaco

Viesti Kirjoittaja Apem0 »

Kiitos neuvoista, laitetaan eetteriin ko keretää... SEURAAVA KYSYMYS KUULUU NÄIN: http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... 2800/10/16 <----- onkohan nua mistään kotosin? onko kokemuksia? Ja olen ymmärtänyt että kumit saa vaihdettua yläkautta ilman kannen irroitusta, täytyy vaan paineistaa sylinteri? korjatkaa jos olen väärässä. Kumisarjassa ihmetyttää vaan hinta, kun kävin kysymässä veholta hintaa niin sanoivat 23euroa ja risat hinnaksi PER 1kpl kumeja, -ei siis per sarja.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 moottori”