Mutta eikös jotkut käytä jälkiasennusturpoissa tuota jalkaa turpon öljykiertoon ilman lauhdutinta (vissiin se toinen reikä pitänee tukkia )?Samuli H kirjoitti:Turbokoneessa ahtimen öljy otetaan lohkon kyljestä pakosarjan alta.
W 201 2,5d turbo,end of part I
Ei tuosta öljynjäähdyttimenlähdöstä voi ottaa turbolle voitelua. Öljy ei kierrä termostaatin takia kokoaikaa ja muistaakseni jonkin sortin paineventtiilikin siellä on.
Kannenpersiistä vaan kierto, tai sitten siitä öljykellolta. Yksi vaihtoehto on porata lohkoon reikä öljykanavan kohdalle ja ottaa sieltä, kuten alkuperäinen ratkaisu on.
Henk. koht laittaisin suuremman öljypumpun.
Kannenpersiistä vaan kierto, tai sitten siitä öljykellolta. Yksi vaihtoehto on porata lohkoon reikä öljykanavan kohdalle ja ottaa sieltä, kuten alkuperäinen ratkaisu on.
Henk. koht laittaisin suuremman öljypumpun.
Sitä olen itekin miettinyt,miten jonkun vaihtokoneen todistaa vähäpäästöiseksi.
Tuon ikäinen vähäpäästöinen turbo,niin siitähän saa (melkein)laillisen ST:n..
Etin tässä eräänä iltana käpyvoorumilta juttua,kun joku oli tehnyt 300 tdt ,olikohan 92-mallinen,superin.
Mutta en löytänyt,mihin lie hävinny.
Tuon ikäinen vähäpäästöinen turbo,niin siitähän saa (melkein)laillisen ST:n..
Etin tässä eräänä iltana käpyvoorumilta juttua,kun joku oli tehnyt 300 tdt ,olikohan 92-mallinen,superin.
Mutta en löytänyt,mihin lie hävinny.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Vaihtokone todistetaan vähäpäästöiseksi siten että on näyttää laput mistä (vähäpäästöisestä) autosta moottori on alunperin lähtöisin.
Mersuforumilta katosi turpopuolelta muutama juttu siihen aikaan kun netissä oli juttua AKE:n kyttääjistä jotka lähettelivät välikatsastuskutsuja rakennetuille autoille.
Mersuforumilta katosi turpopuolelta muutama juttu siihen aikaan kun netissä oli juttua AKE:n kyttääjistä jotka lähettelivät välikatsastuskutsuja rakennetuille autoille.
I drive an Opel. What's your excuse?
Jos autosi on vähäpäästöinen,, ei siitä saa laillisesti superia mitenkään....Turboa ei voi vaihtaa, eikä cooleria lisätä.kilander kirjoitti:Sitä olen itekin miettinyt,miten jonkun vaihtokoneen todistaa vähäpäästöiseksi.
Tuon ikäinen vähäpäästöinen turbo,niin siitähän saa (melkein)laillisen ST:n..
Etin tässä eräänä iltana käpyvoorumilta juttua,kun joku oli tehnyt 300 tdt ,olikohan 92-mallinen,superin.
Mutta en löytänyt,mihin lie hävinny.
Eikös tässä voinut käyttää sitä päästö/hiukkastutkimusta á n.1800e reissu?JP74 kirjoitti:Jos autosi on vähäpäästöinen,, ei siitä saa laillisesti superia mitenkään....Turboa ei voi vaihtaa, eikä cooleria lisätä.kilander kirjoitti:Sitä olen itekin miettinyt,miten jonkun vaihtokoneen todistaa vähäpäästöiseksi.
Tuon ikäinen vähäpäästöinen turbo,niin siitähän saa (melkein)laillisen ST:n..
Etin tässä eräänä iltana käpyvoorumilta juttua,kun joku oli tehnyt 300 tdt ,olikohan 92-mallinen,superin.
Mutta en löytänyt,mihin lie hävinny.
Jossain VTT:llä tms. tehdään.
Jos tulee samanverran/vähemmän huurua putkesta kuin org.uutena, niin saapi leiman? Korjatkaa viisaammat.
Pro HVM
Joup,Rässi66 kirjoitti:Eikös tässä voinut käyttää sitä päästö/hiukkastutkimusta á n.1800e reissu?JP74 kirjoitti:Jos autosi on vähäpäästöinen,, ei siitä saa laillisesti superia mitenkään....Turboa ei voi vaihtaa, eikä cooleria lisätä.kilander kirjoitti:Sitä olen itekin miettinyt,miten jonkun vaihtokoneen todistaa vähäpäästöiseksi.
Tuon ikäinen vähäpäästöinen turbo,niin siitähän saa (melkein)laillisen ST:n..
Etin tässä eräänä iltana käpyvoorumilta juttua,kun joku oli tehnyt 300 tdt ,olikohan 92-mallinen,superin.
Mutta en löytänyt,mihin lie hävinny.
Jossain VTT:llä tms. tehdään.
Jos tulee samanverran/vähemmän huurua putkesta kuin org.uutena, niin saapi leiman? Korjatkaa viisaammat.
Näin voisi tehdä ja kannattais vaikka kimpassa kokeillakin. Eli kyseessä on dieselmoottorille tehtävä pienhiukkaspäästömittaus jonka kustannus on 1900€ + ALV22% ja sen joutuu maksamaan meni läpi tai ei niinku Rässi tuossa yllä jo mainitsikin. Kannattaa säätää etukäteen mutta sekin tietenkin maksaa eikä ihan vähän jne... jne....
Jos vastaava viritys löytyy jostain saksalaiselta viripajalta niin todnäk kaikki testit on jo tehty ja sieltä ne saa kun lyö nivaskan taaloja tiskiin.
Jos kiinnostaapi enämpi niin voi sönkätä YV:nä lisääkin.... en paljon tiiä mutta...... kyllä nää vanahat on mukavia
No nii cooleri tuli,ja ei ku "heittämään"paikalleen se.
No ei meinannu mahtua mitenkään,jokapuolelta peltiä pois,nyt menee jo paikalleen..
Mutta pakko viiä jäähytin pajalle,jos laittas putkien lähdöt vähän yläviistoon,ei kehtais enää katkaista niitä palkkeja sumuvalojen alapuolelta .
Myös tuulihakaa pitäis lyhentää,ei mene pelti kiinni.
Kaikenlaista joutavaa säätöä sitä tuleekin..
Onneks puhkes jäähytin,niin loppu nuo enimmät kiireet .
No ei meinannu mahtua mitenkään,jokapuolelta peltiä pois,nyt menee jo paikalleen..
Mutta pakko viiä jäähytin pajalle,jos laittas putkien lähdöt vähän yläviistoon,ei kehtais enää katkaista niitä palkkeja sumuvalojen alapuolelta .
Myös tuulihakaa pitäis lyhentää,ei mene pelti kiinni.
Kaikenlaista joutavaa säätöä sitä tuleekin..
Onneks puhkes jäähytin,niin loppu nuo enimmät kiireet .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Joo,selviää huomenna.Ensimmäinen jäähytinkorjaamo alumiinikennosta ja muovipäädyistäMikko K kirjoitti:Mulla on 250 turbon syyläri jos on tarvetta
Nyt vien huomenna toiseen alan yritykseen,niillä kuulemma jotain alumiinin korjausainetta.
Coolerin vein ruokatunnilla L-Weld erikoishitsaamoon,madallusta yhen kennon verran ja tekee 2"lähdöt yläviistoon.Nyt oli 3",joutuis käyttämään silikonisupistajia,ja kun tilaa ei ole tarpeeksi muutenkaan,niin ei hyvä.
Onpahan tilaa touhuta,kun syyläri ja kuuleri on pajalla .
Turpoa sovitin senverran,että ahasta tulee 3"pakoputken kanssa,lämmityslaitteen paluuputken joutuu kierrättämään jostain muualta.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Joo,amatööriasentajan onkelmia .Tosin kutoskoneessa turbon ja tulipellin väli vissiin vähän reilumpi kuin viitosessa,mutta on siinä varmaan rälläkkää jossain kohtaa joutunut käyttämään ennekuin 603 mylly kilkkeineen on pikkumesen pellin alla (ainii,ilmanks siulla oli "jatkettu"konepelti ).Mikko K kirjoitti:Ei voi olla ahdasta mulla oli 4" putki vaihdelaatikolle asti
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Entinen jäähytin tuli kuntoon.
Viikonlopun kaljanjuonnin lomassa tuli touhuttua,cooleria vaille valmis .
Välijäähyn lupasivat viimeistään keskiviikkona,eikä tässä nyt kiire ole kun alkaa taas työhommat sotkea harrastuksia.Huonosti jos käy,niin ekat sauhut vasta ens viikonloppuna
Viikonlopun kaljanjuonnin lomassa tuli touhuttua,cooleria vaille valmis .
Välijäähyn lupasivat viimeistään keskiviikkona,eikä tässä nyt kiire ole kun alkaa taas työhommat sotkea harrastuksia.Huonosti jos käy,niin ekat sauhut vasta ens viikonloppuna
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Cooleri valmistui,nyt joutuu töihin lähtemään,asennus varmaan huomenna..
Näinköhän tuon kanssa arvais syöttöä lisätä,nyt ruuvi mynä-dieselin jäljiltä-ei savuta yhtään .
Vaparina samalla säädöllä mustaa tuli putken täydeltä.
Jotenkin pitäis savua saada,muuten luulevat pensa-autoksi .
Näinköhän tuon kanssa arvais syöttöä lisätä,nyt ruuvi mynä-dieselin jäljiltä-ei savuta yhtään .
Vaparina samalla säädöllä mustaa tuli putken täydeltä.
Jotenkin pitäis savua saada,muuten luulevat pensa-autoksi .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Ja kerran vielä alumiinihitsaamon kautta .
Joskus tuli ihmeteltyä,miksi cooleri kannattaa teettää,kun valmiita saa kaupoista-enää ei ihmetytä yhtään.
Tiiä vaikka ensviikolla valmistuisi.. .
Joskus tuli ihmeteltyä,miksi cooleri kannattaa teettää,kun valmiita saa kaupoista-enää ei ihmetytä yhtään.
Tiiä vaikka ensviikolla valmistuisi.. .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Sinne meni.
Nyt jos ei heti tule kanki pihalle,niin vaihtais ne turbon kk.laakerit ja öljypumpun (tai sitten vaan rattaan ja ketjun).
Nyt jos ei heti tule kanki pihalle,niin vaihtais ne turbon kk.laakerit ja öljypumpun (tai sitten vaan rattaan ja ketjun).
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----