Neuvokaapa viisaammat,että mikä tarkoitus sillä kaasuvaijerinpään lähistöllä konehuoneenpuolella olevalla mikrokytkimellä on? Elikkä se kytkin kytkee kaksi johtoa kontaktiin,kun kaasua ei paineta eli auto on tyhjäkäynnillä.
Mulla oli omastani sen mikrokytkimen toiminnan kannalta semmoinen oleellinen jousi poistettu,joka vetää rautakäpälää tyhjäkäynnillä sitä kytkintä vasten.Laitoin uuden jousen mutta en huomaa kyllä mitään vaikutusta käyntiin tai muuhunkaan.
Mihin tuommosta tarvitaan ja mitä se ohjaa?
-85 190 E..Outo mikrokytkin kaasuvivustossa?
Re: -85 190 E..Outo mikrokytkin kaasuvivustossa?
Polttoaineen syötön katkaisua moottorijarrutuksessa ohjaa se.einari kirjoitti:Mihin tuommosta tarvitaan ja mitä se ohjaa?
huomaa se vielä että sun pitää nostaa kokonaan se jalka pois siitä pedaalilta jotta se kytkin toimii (et voi lepuuttaa jalkaa moottorijarruttaessa pedaalilla
), sillä siinä on kohtuu suuri välys ennenkuin se metallivipu alkaa säätelemään kaasuläppää 



- 190E 2.0 -90
- W123 280E -81
-Savun hälvettyä tarkistamme kytkennän!
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Eikös se kytke myös tyhjäkäynninvakautus säätömoottorin/-luistin toimintaan? Eli kun ilman kaasua kömpii kytkimen nostolla liikenteelle, mutta kaasupoljinta vähän painettaessa siten että mikrokytkin aukeaa mutta kaasuläppä ei vielä raotu niin kykkimellä härnäten stumppaa. Ainakin osa ruiskuautoista toimii näin, en ole kiinnittänyt eukon autossa huomiota meneekö siinä noin. Korjakkaa jos olen sekaisin. 

Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Myöskin ilmamäärämittarin potentiometri vaikuttaa juurikin tuohon lisäilmaluistin (tyhjäkäynninvakautus) toimintaan. Ittellä potentiometri on kulunut niin tyhjäkäynti temppuilee. KE-Jetronic on siitä paska systeemi että kaikki vaikuttaa kaikkeen niin vianhaku on vaikeaaJani kirjoitti:Ei, vaan se tieto tulee kaasuläpän akselilla olevalta kytkimeltä.Easy Rider kirjoitti:Eikös se kytke myös tyhjäkäynninvakautus säätömoottorin/-luistin toimintaan?
Saattaisi kytkimien säädöt olla pielessä, jos tuolleen stumppaa


- 190E 2.0 -90
- W123 280E -81
-Savun hälvettyä tarkistamme kytkennän!