-85 190 E..Outo mikrokytkin kaasuvivustossa?

Katso myös w124 moottori-osio.
Vastaa Viestiin
einari
Viestit: 2
Liittynyt: 15.10.2007 0:31
Paikkakunta: Oulunseutu

-85 190 E..Outo mikrokytkin kaasuvivustossa?

Viesti Kirjoittaja einari »

Neuvokaapa viisaammat,että mikä tarkoitus sillä kaasuvaijerinpään lähistöllä konehuoneenpuolella olevalla mikrokytkimellä on? Elikkä se kytkin kytkee kaksi johtoa kontaktiin,kun kaasua ei paineta eli auto on tyhjäkäynnillä.
Mulla oli omastani sen mikrokytkimen toiminnan kannalta semmoinen oleellinen jousi poistettu,joka vetää rautakäpälää tyhjäkäynnillä sitä kytkintä vasten.Laitoin uuden jousen mutta en huomaa kyllä mitään vaikutusta käyntiin tai muuhunkaan.
Mihin tuommosta tarvitaan ja mitä se ohjaa?
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: -85 190 E..Outo mikrokytkin kaasuvivustossa?

Viesti Kirjoittaja Jani »

einari kirjoitti:Mihin tuommosta tarvitaan ja mitä se ohjaa?
Polttoaineen syötön katkaisua moottorijarrutuksessa ohjaa se.
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Avatar
Swataia
Viestit: 215
Liittynyt: 03.9.2007 22:59
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja Swataia »

huomaa se vielä että sun pitää nostaa kokonaan se jalka pois siitä pedaalilta jotta se kytkin toimii (et voi lepuuttaa jalkaa moottorijarruttaessa pedaalilla :idea:), sillä siinä on kohtuu suuri välys ennenkuin se metallivipu alkaa säätelemään kaasuläppää :!:
Kuva
- 190E 2.0 -90
- W123 280E -81

-Savun hälvettyä tarkistamme kytkennän!
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Eikös se kytke myös tyhjäkäynninvakautus säätömoottorin/-luistin toimintaan? Eli kun ilman kaasua kömpii kytkimen nostolla liikenteelle, mutta kaasupoljinta vähän painettaessa siten että mikrokytkin aukeaa mutta kaasuläppä ei vielä raotu niin kykkimellä härnäten stumppaa. Ainakin osa ruiskuautoista toimii näin, en ole kiinnittänyt eukon autossa huomiota meneekö siinä noin. Korjakkaa jos olen sekaisin. :ei_tajuu:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5999
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Kokeilkaapa huviksenne mitä tapahtuu kun painatte kytkimen pohjaan ja käännätte kaasua auki.
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

Easy Rider kirjoitti:Eikös se kytke myös tyhjäkäynninvakautus säätömoottorin/-luistin toimintaan?
Ei, vaan se tieto tulee kaasuläpän akselilla olevalta kytkimeltä.
Saattaisi kytkimien säädöt olla pielessä, jos tuolleen stumppaa :roll:
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Avatar
Swataia
Viestit: 215
Liittynyt: 03.9.2007 22:59
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja Swataia »

Jani kirjoitti:
Easy Rider kirjoitti:Eikös se kytke myös tyhjäkäynninvakautus säätömoottorin/-luistin toimintaan?
Ei, vaan se tieto tulee kaasuläpän akselilla olevalta kytkimeltä.
Saattaisi kytkimien säädöt olla pielessä, jos tuolleen stumppaa :roll:
Myöskin ilmamäärämittarin potentiometri vaikuttaa juurikin tuohon lisäilmaluistin (tyhjäkäynninvakautus) toimintaan. Ittellä potentiometri on kulunut niin tyhjäkäynti temppuilee. KE-Jetronic on siitä paska systeemi että kaikki vaikuttaa kaikkeen niin vianhaku on vaikeaa :(
Kuva
- 190E 2.0 -90
- W123 280E -81

-Savun hälvettyä tarkistamme kytkennän!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 moottori”