Ei levinny yx kaxsatanen

Katso myös w124 moottori-osio.
Vastaa Viestiin
650000tuttavuus
Viestit: 2133
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Ei levinny yx kaxsatanen

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Tenava oli nykiny ja sammunu lyhyen ajon jälkeen.
Ei lähteny pyörimään vaan lupaili hyvin epätasaisella käynnillä.
Sain sitten käymään sen paremmin ottamalla sammuttimen alipaineletkun irti.
Ajettiin sitten jopa muutamia kilometrejä. Oltiin kyllä näkevinämme hiukan sinistä savua. Alkoi sitten taas uudestaan sammuilee, ja oli lopuksi työnnettävä pihaan.
Epäiltyinä jopa kone, kannen tiiviste, pumppu jne.
Jotenkin vaan minusta tuntuu, että se ei saa dieseliä riittävästi. Eikös startatessa pitäisi tulla eka suuttimelle menevästä letkusta polttoainetta. Voisko siihen kohti kokeeksi laskea suoraan ainetta letkulla vaikka pullosta?
No hehkutkin tarkistin virtakynällä. Rasialta mitaten kolmoshehku antaa vain pienen tuikun, ja samalla syttyy hehkuvalo mittaritaulussa. Taas hehkuista suoraan mitaten kaikissa virtakynä palaa kirkkaasti :?: :?:
Aamulla ekaksi pantava molemmat suodattimet vaihtoon.

Kertokaapas! Missä vika ?
Viimeksi muokannut 650000tuttavuus, 01.6.2011 15:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

mistään en muuta osaa sanoa kun, että se tavara tulee sinne suuttimelle sitä putkea pitkin ja aukeaa sellaisella paineella ettei sitä ihan mistä vaan sumutinpullosta saa! joitakin olisko ollu satoja baareja se avautumispaine on... korjatkoon joku jos väärässä olen :shock:
mutta kannattaa tarkistaa että siellä tankissa on löpöä.
putken liitosta vähän auki ja tarttaamaan, jos nafta lentää tulee suuttimelle tavaraa. eli vika ei siinä :roll:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29116
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tuntuisi että vika ei ole moottorissa kun välillä pelaa kuten pitää tai ainakin lähes normaalisti ?
650000tuttavuus
Viestit: 2133
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Ilmavaivoja oli vaan ihan topakasti :wink:
Eilen kyllä jo lisättiin kanisterilla parikymmentä litraa polttoainetta.
Aamulla vaihdettiin sitten suodattimet, ja sitten vielä kunnon ilmaus suutinputket löysäämällä, niin alkoipahan jekkasta.

Mutta se hehkuhommahan on jännä :shock:
Jos mittaa rasialta kopulampulla, niin kolmoshehkulla ei pala, mutta hehkuvalo syttyy mittarissa vaikkei ole virtojakaan päällä. Muilla syttyy kopulamppu normaalisti. Onko merkkivalo otettu sitten just siltä hehkulta :?:
Taas jos mittaa yleismittarilla, niin saa ihan samat 12,42V kuin muistakin hehkuista. :shock: :?: :!:
Käytettiin kolmoshehku irti. Ehjä oli. 11V Boschi, eli lieneekö hidas tempoinen ? Ainakin hehkutusoperaatio kestää n 30 sek.
Voisko olla sitten sekasin nopeita ja hitaita. Pitäiskö vaihtaa jostakin koko relerasia :?: :?:
Sähkömiehet Hoi !
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 moottori”