Dieselöiminen tai jotain :)

Katso myös w124 moottori-osio.
Vastaa Viestiin
Avatar
ArPi
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 1079
Liittynyt: 30.9.2005 20:44
Paikkakunta: HML

Dieselöiminen tai jotain :)

Viesti Kirjoittaja ArPi »

Ihan vaan hulluuttani kyselisin tälläista:
Eli lyhykäisyydessään, Paljonkohan kustantaisi jos vaihtas tuollaiseen 2,5 16v meseen om 603 vapari tai turbo diesel koneen.?? hintaanhan tuo turbo ei vaikuta mutta vaikuttasko katsastukseen.??

Mese.fi:n porukkahan ei oo niin pikkutarkkaa niin arviot vois heittää noin 10euron tarkkuudella... :wink: :lol: :lol:
En koskaan ota kuin yhden oluen. Sen jälkeen olen kuin toinen mies, ja se toinen mies ottaa loput...

Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Avatar
ssdesign
Mr.Tuning
Viestit: 551
Liittynyt: 03.10.2005 7:30
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja ssdesign »

Minua kiinnostas kans tuommonen bensa -> diesel koneswappi.
Mitä kaikkea tuohon pitää vaihtaa ja paljonko kustantaa (noin) jos tuon 2,2 bensan tilalle heittäs vaikka 2,5 TD:n ?
Vai pitääkö suosiolla vaihtaa autoa?
Kuka tarviis W202:ta? :lol:
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Tuleehan siinä kustannuksiakin mutta ennenkaikkea älytön määrä työtä. Jos tekee "oikein" heti kerralla niin menee uusiksi kardaani ja laatikkokin ja se tarkoittaa että keskikonsolia on isonnettava. Tietty jo getragilla haluaa ajella niin sekin onnistuu mutta kun kaasuvivuston joutuu tekemään uusiksi niin mersun orggisvivuston prgressiivisuus jää pois ja kaasu on ainakin supereissa tosi herkkä ja manuaalin kanssa suorastaan epäinhimillinen ajettava. Oma touhuaminen myös kiekkamittarin kanssa ja paaaaljon muutakin mukavaa puuhastelua on luvassa :wink:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4361
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Re: Dieselöiminen tai jotain :)

Viesti Kirjoittaja kilander »

ArPi kirjoitti:Ihan vaan hulluuttani kyselisin tälläista:
Eli lyhykäisyydessään, Paljonkohan kustantaisi jos vaihtas tuollaiseen 2,5 16v meseen om 603 vapari tai turbo diesel koneen.?? hintaanhan tuo turbo ei vaikuta mutta vaikuttasko katsastukseen.??

Mese.fi:n porukkahan ei oo niin pikkutarkkaa niin arviot vois heittää noin 10euron tarkkuudella... :wink: :lol: :lol:
No eikös tuo riipu hyvin pitkälti siitä,mihin hintaan saat koneen ostettua.
Lähtökohtana tuo 2,5 on tosi hyvä,voimansiirron osat kestää tehoa melkosen paljon.Ja kulujahan tulee vasta siinä vaiheessa,kun sitä om 603:sta pitää käydä virittämään.

Mutta jos joku malttaisi vakiona pitää,reilussa tonnissa voisi homma mennä näin äkkiä selvinpäin sanottuna,ja holsetilla,mynäpumpulla,coolerilla,avarampi putkisto,painekotelo,st:n pakosarja,kytkin ja kaikenlaista sälää,reilu viistonnia mennee :roll: .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

ssdesign kirjoitti:Minua kiinnostas kans tuommonen bensa -> diesel koneswappi.
Mitä kaikkea tuohon pitää vaihtaa ja paljonko kustantaa (noin) jos tuon 2,2 bensan tilalle heittäs vaikka 2,5 TD:n ?
Vai pitääkö suosiolla vaihtaa autoa?
Kuka tarviis W202:ta? :lol:
En ehkä lähtisi tekemään koneenvaihtoja noin "uuteen" autoon kuin w202:seen johtuen mm. sen vähäpässtöisyydestä ja toisekseen sanokaa muut mitä sanotte niin autosi arvo tippuu puoleen kello heti jos teet siitä tekniikanvaihtovehkeen :( Ja myynti hankaloituu huomattavasti!

Tuohan ei varsinaisesti varmaan kovin paljoa maksaisi johtuen siitä, että tuolla M111 koneellakin on vielä arvoa, ja toisekseen molemmat koneen on aikalailla saman tehoisia, jotenka alustamuutoksilta vältyttäisiin.

Eri juttu ehkä jos laitat OM606 superturbon ja kaikki viimisen päälle ja myyt jollekkin alan harrastajalle, mutta siitä ei varmaan nyt ollut kyse.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Ei kyllä kannata bensa C:tä dieselöidä...
220D> 250dt:ksi sen saa aika näppärästi, mutta on siinäkin omat hankaluutensa.
Tiedä sitten tässä tapauksessa arvon alenemisesta, kun 500tkm ajettua vanhaa taksia alkaa "ehostamaan".Ei ne muutenkaan kelpaa kellekkään :lol:
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Aki P kirjoitti:Ei kyllä kannata bensa C:tä dieselöidä...
220D> 250dt:ksi sen saa aika näppärästi, mutta on siinäkin omat hankaluutensa.
Tiedä sitten tässä tapauksessa arvon alenemisesta, kun 500tkm ajettua vanhaa taksia alkaa "ehostamaan".Ei ne muutenkaan kelpaa kellekkään :lol:
Ei se ainakaan minusta oo sama asia jos on laitettu dieseliin isompi kone ku se, että bensa dieselöity...

Eikä tuo bensankaan dieselöinti varmaan arvoa isommin laske jossain 80-luvun puolivälin vehkeissä, mutta 10v uudempi dieselöin itse auto jäisi ostamatta :(
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 moottori”