Ihan vaan hulluuttani kyselisin tälläista:
Eli lyhykäisyydessään, Paljonkohan kustantaisi jos vaihtas tuollaiseen 2,5 16v meseen om 603 vapari tai turbo diesel koneen.?? hintaanhan tuo turbo ei vaikuta mutta vaikuttasko katsastukseen.??
Mese.fi:n porukkahan ei oo niin pikkutarkkaa niin arviot vois heittää noin 10euron tarkkuudella...
Dieselöiminen tai jotain :)
Dieselöiminen tai jotain :)
En koskaan ota kuin yhden oluen. Sen jälkeen olen kuin toinen mies, ja se toinen mies ottaa loput...
Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Tuleehan siinä kustannuksiakin mutta ennenkaikkea älytön määrä työtä. Jos tekee "oikein" heti kerralla niin menee uusiksi kardaani ja laatikkokin ja se tarkoittaa että keskikonsolia on isonnettava. Tietty jo getragilla haluaa ajella niin sekin onnistuu mutta kun kaasuvivuston joutuu tekemään uusiksi niin mersun orggisvivuston prgressiivisuus jää pois ja kaasu on ainakin supereissa tosi herkkä ja manuaalin kanssa suorastaan epäinhimillinen ajettava. Oma touhuaminen myös kiekkamittarin kanssa ja paaaaljon muutakin mukavaa puuhastelua on luvassa
Re: Dieselöiminen tai jotain :)
No eikös tuo riipu hyvin pitkälti siitä,mihin hintaan saat koneen ostettua.ArPi kirjoitti:Ihan vaan hulluuttani kyselisin tälläista:
Eli lyhykäisyydessään, Paljonkohan kustantaisi jos vaihtas tuollaiseen 2,5 16v meseen om 603 vapari tai turbo diesel koneen.?? hintaanhan tuo turbo ei vaikuta mutta vaikuttasko katsastukseen.??
Mese.fi:n porukkahan ei oo niin pikkutarkkaa niin arviot vois heittää noin 10euron tarkkuudella...
Lähtökohtana tuo 2,5 on tosi hyvä,voimansiirron osat kestää tehoa melkosen paljon.Ja kulujahan tulee vasta siinä vaiheessa,kun sitä om 603:sta pitää käydä virittämään.
Mutta jos joku malttaisi vakiona pitää,reilussa tonnissa voisi homma mennä näin äkkiä selvinpäin sanottuna,ja holsetilla,mynäpumpulla,coolerilla,avarampi putkisto,painekotelo,st:n pakosarja,kytkin ja kaikenlaista sälää,reilu viistonnia mennee .
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
En ehkä lähtisi tekemään koneenvaihtoja noin "uuteen" autoon kuin w202:seen johtuen mm. sen vähäpässtöisyydestä ja toisekseen sanokaa muut mitä sanotte niin autosi arvo tippuu puoleen kello heti jos teet siitä tekniikanvaihtovehkeen Ja myynti hankaloituu huomattavasti!ssdesign kirjoitti:Minua kiinnostas kans tuommonen bensa -> diesel koneswappi.
Mitä kaikkea tuohon pitää vaihtaa ja paljonko kustantaa (noin) jos tuon 2,2 bensan tilalle heittäs vaikka 2,5 TD:n ?
Vai pitääkö suosiolla vaihtaa autoa?
Kuka tarviis W202:ta?
Tuohan ei varsinaisesti varmaan kovin paljoa maksaisi johtuen siitä, että tuolla M111 koneellakin on vielä arvoa, ja toisekseen molemmat koneen on aikalailla saman tehoisia, jotenka alustamuutoksilta vältyttäisiin.
Eri juttu ehkä jos laitat OM606 superturbon ja kaikki viimisen päälle ja myyt jollekkin alan harrastajalle, mutta siitä ei varmaan nyt ollut kyse.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Ei se ainakaan minusta oo sama asia jos on laitettu dieseliin isompi kone ku se, että bensa dieselöity...Aki P kirjoitti:Ei kyllä kannata bensa C:tä dieselöidä...
220D> 250dt:ksi sen saa aika näppärästi, mutta on siinäkin omat hankaluutensa.
Tiedä sitten tässä tapauksessa arvon alenemisesta, kun 500tkm ajettua vanhaa taksia alkaa "ehostamaan".Ei ne muutenkaan kelpaa kellekkään
Eikä tuo bensankaan dieselöinti varmaan arvoa isommin laske jossain 80-luvun puolivälin vehkeissä, mutta 10v uudempi dieselöin itse auto jäisi ostamatta
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90