Vetoakseli

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W124
karhuveikko
Viestit: 24
Liittynyt: 06.6.2006 17:06
Paikkakunta: MIKKELI FINLAND

Viesti Kirjoittaja karhuveikko »

Ei yllytetä nyt ajetaan nätisti niin kauan että saa auton käsistä...

Kiitos kaikille neuvoja/vinkkejä antaneille ja hyvät viikon loput :D
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Samoin viikonloppuja.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Kuinkas paksu vetari noissa w201 w124 mersuissa on?Kiinnostaa muuten vaan kun mittasin w123 kopan vetaria ja se oli 27mm paksu.Niitä ei tietääkseni ole katkeillut.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

jari_w123 kirjoitti:Kuinkas paksu vetari noissa w201 w124 mersuissa on?Kiinnostaa muuten vaan kun mittasin w123 kopan vetaria ja se oli 27mm paksu.Niitä ei tietääkseni ole katkeillut.
Ässässä on samanpaksuinen akseli, ainakin viissataseen asti. Ei lie järin ihme että 200D ei katko vetotikkujaan? :D

Tiesittekö muuten -kun tässä kerran historioimaan ruvetaan- että ekan pystärin takatukivarsi käy ässiin ja 123-koppaan -85 saakka? :D Eli onko se nyt 1967-1985? :roll: Sen perään muuttuu ässän takaset alumiinisiksi.
Avatar
raul
Doctor Zhiguli
Viestit: 1864
Liittynyt: 30.9.2005 12:57
Paikkakunta: Etelävaltio

Viesti Kirjoittaja raul »

HVM kirjoitti:Sen perään muuttuu ässän takaset alumiinisiksi.
Oho, kaikissako? W107:ssa ja ilmeisesti myös isokoneisissa W126:ssa oli jo tuota ennen alumiinia? No, en ole ihan varma...
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

raul kirjoitti:
HVM kirjoitti:Sen perään muuttuu ässän takaset alumiinisiksi.
Oho, kaikissako? W107:ssa ja ilmeisesti myös isokoneisissa W126:ssa oli jo tuota ennen alumiinia? No, en ole ihan varma...
Näin muistelen kun joskus niitten korinvaihtojen kanssa rumuttiin, mutta vannomaan en mene. Kurkatkoon Kaapo autonsa alle, tai joku muu. :D
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kyllä tuossa -88 300ssa on rautaset alatukivarret. Alumiiniset on noita kasikoneisten kotkotuksia. :D

Tällä kylällä ollaa parin mersuhiehen kanssa vaihdeltu kokonaisia takatukivarsia kun pyörälaakeri on alkanut olla lopuillaan. Juurikin sekaisin w114/115, W123, 126...
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Vai ei ole kakssatasen vetareita mennyt? Rohkenen olla eri mieltä. Se pirunmoinen nytkyttely mitä melkein jokainen risuperä mersu tekee, ne vetarit särkee. Rasitukset ovat aivat älyttömät ja kun toistoja tulee tuhansia, karkenee mersunkin rauta, sitten se on soronoo... sama sille mikä pannu siellä on nokalla.

Mitä minulla on ollut neljä w123:sta , yksikään ei pomppinu vaihteenvaihdon jälkeen niinkuin nuo 124:set.

OT and Edit: Nuo mersun takajarrupalat on hauskat, W115-68>>>w126-91 , samat palat. :)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei lie järin ihme että 200D ei katko vetotikkujaan?
Katkoo, harva se päivä kysellään hintaa.
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

voimaa liaan vähä niin katkea vetarit... pääsee rytkäiseen... :lol:
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Ruosteisiahan ne kaikki katkenneet 200D vetarit on tainnu olla?Kaikkihan kyllä rikki saa jos oikein yrittää,mutta enpä muista että joku olisi ihan ehjiä vetareita katkonut,vai onko?

Ja totta tosiaan että vähällä voimallahan se voimansiirto ennemmin rikki meneekin,jos yrittää väkisin leikkiä...
Avatar
TeroK
maalaaspöllö
Viestit: 1495
Liittynyt: 04.10.2005 11:08
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja TeroK »

jari_w123 kirjoitti:Kuinkas paksu vetari noissa w201 w124 mersuissa on?Kiinnostaa muuten vaan kun mittasin w123 kopan vetaria ja se oli 27mm paksu.Niitä ei tietääkseni ole katkeillut.
Kaivelin aikani kuluksi vanhoja/ huomaamatta jääneitä juttuja :wink:

Asiaan: Katsastusmies ihmetteli tuon mun w201 2,3:n vetareita. Ei kuulemma ollu nuon paksuja tullu vastaan noissa. Mittasin piruttaan naapurin montulla ollessani ja mitta näytti 32mm :shock:
Uskotko jo vai valehtelenko lisää?
taspa
Viestit: 1
Liittynyt: 12.11.2006 10:42

Viesti Kirjoittaja taspa »

Jonkin aikaa jo ollut ongelmana löytää sopuhintaan perä sekä kuskinpuolen vetoakselia MB 201:seen vuosimallia 89 rekisteröity 90.
kone 2.6:nen suora bensa asd sekä abs on kyseisessä mallissa.
Options 211 automatic limited slip differential (ASD) (с 01.07.1984)
kovalla askilla eli manual vaihteisto.
Käsittääkseni perän välitys tuossa olisi 1/3.92

Itkuhan tässä pääsee kun mese kaverin tallissa makaa toimettomana. :cry:
Avatar
tomant
Viestit: 32
Liittynyt: 22.4.2006 16:14
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

taspa kirjoitti:Jonkin aikaa jo ollut ongelmana löytää sopuhintaan perä sekä kuskinpuolen vetoakselia MB 201:seen vuosimallia 89 rekisteröity 90.
kone 2.6:nen suora bensa asd sekä abs on kyseisessä mallissa.
Options 211 automatic limited slip differential (ASD) (с 01.07.1984)
kovalla askilla eli manual vaihteisto.
Käsittääkseni perän välitys tuossa olisi 1/3.92

Itkuhan tässä pääsee kun mese kaverin tallissa makaa toimettomana. :cry:
Osoitteessa www.ebay.de löytyy runsaasti Mersun periä eri välityssuhteilla. Laita hakusanaksi esim. "Mercedes Differential Getriebe ASD", niin voisi löytyä. Voit saada perän kotiisi tuotuna noin puoleen hintaan verrattuna Suomen hintatasoon. Tosin hintahaarukka sielläkin on laaja. Lisäksi joudut ostamaan "sian säkissä", mutta myyjinä on sekä liikkeitä että yksityisiä. Vetoakseleita eli "Antriebswelle" on vähemmän tarjolla ja niiden sopivuus on kysymysmerkki.

tomant
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 voimansiirto”