W201 ASD-vetoakselin pituus?

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Katso myös W124
Vastaa Viestiin
Avatar
tomant
Viestit: 32
Liittynyt: 22.4.2006 16:14
Viesti:

W201 ASD-vetoakselin pituus?

Viesti Kirjoittaja tomant »

Osaako joku kertoa varmuudella, mikä on W201 ASD + ABS-isoperään sopivan vetoakselin pituus? Onko se luokkaa 60,5 cm vai jotain muuta? Olen kuullut, että W124 300-24:n vetoakselit kävisivät, mutta haluaisin varmistaa oikean pituuden.

tomant
taistovainaa
Viestit: 65
Liittynyt: 07.9.2006 16:12
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja taistovainaa »

mulla on w201:ssa 2.65 asd perä.
ja vetareiden kok. mittaa en tiä, mutta hyllyssä on ko. akseleiden pelkät kepit.

kepin kok. mitta on 51cm ja spoorin juureen 45cm.

osta multa nuo kepit ja kytket vanhoihin niveliin?!
nämon ne standardi paksuiset...oliko se nyt 25mm??

040-7600506/lahti
touhou
Viestit: 45
Liittynyt: 26.8.2006 1:25
Paikkakunta: espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja touhou »

mulla on w201 2.0d asd lukkoperällä ja siinä on vetari poikki, vaan aiempi omistaja sanos ettei varaosa vetari sovi sinne ku liian pitkä????

eli onko kokemusta siitä että jollekki ois vaihettu kys vetari ja varaosa vetari olisi mitattu oikeaan mittaan, sitten leikattu poikki ja hitsattu !!!??

Hitsi sauma tulis kuulema ilmeisesti renkaanpuoleiseen päähän???? :shock: :shock: :shock: :shock: :roll: :roll: :roll:
Avatar
tomant
Viestit: 32
Liittynyt: 22.4.2006 16:14
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

touhou kirjoitti:mulla on w201 2.0d asd lukkoperällä ja siinä on vetari poikki, vaan aiempi omistaja sanos ettei varaosa vetari sovi sinne ku liian pitkä?...eli onko kokemusta siitä että jollekki ois vaihettu kys vetari ja varaosa vetari olisi mitattu oikeaan mittaan, sitten leikattu poikki ja hitsattu?...Hitsi sauma tulis kuulema ilmeisesti renkaanpuoleiseen päähän?
En oikein usko tuohon hitsaukseen, se voi aiheuttaa ongelmia akselin suoruuden suhteen ja lämpökäsittely voi vaikuttaa kestävyyteen. Jos vetoakselin paksuus riittää, voisi akselin katkaista ja työstää uudet rihlat. Kannattaa kysyä konepajoilta.

tomant
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Justiilleen vetarin päälle sopeva paksuseinänen ja luja putki tulppahitseillä ja päistä hitsaten vetarin päälle niin pitkästi kun sopii, eli kumista kumiin, ja akseliin keskelle se katkos. Tämmösen virityksen olen nähnyt ja päässyt koeponnistamaankin, ei hajonnut mullakaan eikä edes vatkannut ja suorat oli. Kokeile jos sulla on ylimääräisiä vääränmittasia. Kardaaneissa tarkempi homma ja tasapainotus ja ristikot pitää sattua kohalleen. Offipeleissä se tasapainotus ei oo sitten niin tarkkaa.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 voimansiirto”