Bilstein&Koni

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Katso myös W124.
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Bilstein&Koni

Viesti Kirjoittaja petska »

Tarkoitus olis kesemmällä parannella rönttään alustaa....Mitäs nää jatkuvasti alustan kanssa painivat ovat mieltä kummat ovat paremmat Koni sporti vaiko bilsteinin sprintit ja pikkuisen niin kuin käyttäjäkokemuksia....

vietereiksi suunnittelin H&R vietereitä...

Tällä hetkellä mersussa on joku tehtaan alustasarja jollain maltillisella 20mm pudotuksella (etu 34cm taka 32cm kaaresta keskelle...)...normi mustilla bilsteeneillä jotka ei ole huonot noo on ne kolme vuotta vanhat....ainakin kyydissä oleva hameväki tykkää kun autossa on jousetkin :) :) :) ...

Konin vaimennuksen säätö olisi hyvä näille huonoille teille...voisi pehmentää pakkasilla....mut onkos ne hintansa väärti :?: en ole koskaan omistanut sellaista autoa missä olisi ollut konit....

nää on taas niitä ikuisuus kysymyksiä mut autosta on tarkoitus tehdä ajettava ja ei mikää lintta sen saa rälläkälläkin :lol: ....

sitten se butjetti versioo... :lol:

Niin ja se vielä tuleeko vakio mustilla bilsteeneillä ja h&r vietereillä..sellain kumipallo alusta.... :lol: mut eikös sellainen ole minissä...

Auto on sitten 190D 2.5td....kahdella morkoolilla.... :lol:
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1674
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Itse kannatan Bilsteinin Sprintiä. Se on oikeasti lyhyt iskari, eikä ainoastaan lyhennettyä liikettä mallintava. Ja koska H&R madaltaa aika tavalla, on hyvä, että iskari on tehty lyhyeksi.

Joskohta eivät ne Konitkaan missään tapauksessa huonot ole. Eli tarvittaessa voit antaa hintalapun ratkaista.
-T

Kuva
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

530D:ssä konin sportit ja einbachin pro-kit.

On aika pintakova ainakin nykysäädöillä, mutta menee mutkiin aika kivasti :)
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Kukas niitä suolan raiskaamia Konia enää jälkeen päin säätelee :roll: Bilsteinit ja H&R :ä alle ne on valmiiksi tehtaalla säädetty sopivaksi. Ja ykkösen kumit ympäriinsä. Sittenhän sillä on mukava vedellä isoa kovaa morkooli auki :lol:
Datsun Bluebird
Mb Vito
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Mikko K kirjoitti:Kukas niitä suolan raiskaamia Konia enää jälkeen päin säätelee :roll:
Suolan :roll: :lol:
Meilläpäin se on ihan hiekkaa :shock:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Sama se hiekkaa, rapaa vai kuraa mutta säätämättä ne jää kumminkin :wink:
Datsun Bluebird
Mb Vito
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

124:sessa Konin Sportit toimii paremmin kuin Bilsteinin Sprintit.Tämä oma mielipide, molemmat on alla olleet.

Bilsteinissä olisin kaivannut hitusen lisää ulosjouston vaimennusta,ei täysin estänyt perän pomppimista kun madallusta jo lähes sopivasti...Koneissahan juuri tuo ulosjousto on säädettävä ja sen saa riittävän tehokkaaksi.Koneista pidin myös siksi että ne ovat mukavammat,sisäänjousto pehmeämpi kuin Bilsteinissä.

Molemmat on hyviä, noista kahdesta ei huonoa valitse :roll:
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Mikko K kirjoitti:Sama se hiekkaa, rapaa vai kuraa mutta säätämättä ne jää kumminkin :wink:
Joojoo....
Sitäpaitsi nehän sääjetään konehuoneesta käsin :wink:
Tosin ei takaiskareita :roll:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Konit on eessä ja kiva ainakin tällaisessa mukulakivikaupungissa että voi talvella säätää vähän pehmeemmälle niin säilyy tuntuma tiehen pakkasellakin. Kesällä sitten tappiin säätö.

Takana normi tasonsäätö.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

no joo eibahit on kuitenkin mukavimmasta päästä kuulemma ja onhan se 530d alusta vakiona sellainen lulla.... :lol: mut senhan saa hyväksi siitä pappamallista kun vähän värkkää.... ja kiitti XUX63 tuosta kommentista tuollaista halusinkin kuulla....ja se säätö on kyllä nätti niissä etuiskareissa...takana vähän työläämpi...ja eräs kaveri sanoi kans saman noista eroista kun AM eli totta kun kommentit käy yksiin....kiitti vaan...iskareilla on vaan tuota hinta eroo....mut täytyy funtsiä kun kävi sellainen spax:in satsi missä tulisi iskarit ja jouset tiedä sitten miten tekee...

Kuinka lintaksi vetää ykkösen kumeilla H&R 40mm vietereillä :?: .... :lol:
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Mulla oli 190:ssä -40 H&R ja ykkösen kumit
Datsun Bluebird
Mb Vito
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

Mikko K kirjoitti:Mulla oli 190:ssä -40 H&R ja ykkösen kumit
mittasitko korkeutta navasta kaaren reunaan tuolla "mopo moottorilla"
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

32cm
Datsun Bluebird
Mb Vito
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

No eihän siitä tule etes liian matala....
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
masah
Viestit: 80
Liittynyt: 07.6.2006 18:57
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja masah »

mitkät satsis se petska alle sai ..itellä ois kanssa alustasarjan tarvetta mielellään ei paljon madaltavaa. 4" pakoputki menee alla
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

en ole vielä vaihtanut yhtään mitään kovaa ajoa vaan....mut tuumaillaan...kesä loma alkaa ja on aikaa jos ekaksi vaihtaisi jarrut...

supersportin lausta sarja oli yhdessä välissä tulossa alle vaikka H&R suunnittelin mut kun kellään ei ollut kokemusta...
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Avatar
Smuge
Viestit: 125
Liittynyt: 14.1.2007 14:41
Paikkakunta: Kotka Kustoms

Viesti Kirjoittaja Smuge »

Tahtoisin tietää sopiiko 2.3-16v alustasarja heittämällä kiinni, parempi?

Löytyykö mistää coilover sarjaa 190E ?

Mulla on mielessä tilata Konin Sport sarja mutta mitenköhän toimii nyk. jousien kanssa ku ei tietoa paljo tuovat madallausta... punaiset on jouset..
Mada mada dane

W201 -85 2.0i
W124 TE Brabus 3.6 4matic
+puolen tusinaa muita projekteja
Avatar
Smuge
Viestit: 125
Liittynyt: 14.1.2007 14:41
Paikkakunta: Kotka Kustoms

Viesti Kirjoittaja Smuge »

Hetken aikaa maailmaa selatessani löysin että olisi mahdollista laittaa W203 jouset ja iskarit (coilover) sarja tuohon W201 niin miten pitää paikkansa?

Onko kukaan kuullut tai pystyy vertaamaan mitenkä onnistuis?
Mada mada dane

W201 -85 2.0i
W124 TE Brabus 3.6 4matic
+puolen tusinaa muita projekteja
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

mistäs sellaisen sarjan halvimmillaan löytäisi ...auto valmiiksi pukeilla jarru rempan takia ....voisi paiskata paikalle :lol:
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Ein
Viestit: 20
Liittynyt: 28.11.2006 14:15
Paikkakunta: Kittilä

Viesti Kirjoittaja Ein »

Ite tilasin H&R alustan fahrwerkebilliger.de tuolta ja ei ollu kallis. Ja on hyvä ajaa paljon parempi ku vakio eikä tiputtanu liikaa voi vielä täällä lapiski ajella :D
Avatar
Smuge
Viestit: 125
Liittynyt: 14.1.2007 14:41
Paikkakunta: Kotka Kustoms

Viesti Kirjoittaja Smuge »

Mulla taitaa olla siis 40mm madallus edessä ja takan ku mittasin et 32cm kaaren reunasta keskelle molemmissa?
Mada mada dane

W201 -85 2.0i
W124 TE Brabus 3.6 4matic
+puolen tusinaa muita projekteja
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

No niin nyt laitoin eteen H&R vieterit ja samalla vaihdoin alapallot toinen ihan hole... :lol: samaan remppaan vielä alatukivarsien puslat entiset oli ihan riekaleina.. ja oikea raidetanko..oli sisempi nuppi väljä... vasen oli vaihdettu 2v sitten.... ja kallistuksenvakaajan kumeksit samalla...

takajouset pitää vielä vaihtaa ja kulmat jossain säädättää...on taatusti sinne tänne vinksin vonksin... :lol:

niin ja se vielä et oli muuten sitten ainakin keulan osalta nosto sarja :lol: ...aikaisemmin 330mm korkeus ja nyt 340mm mut katellaan mihin asettuu...
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Jopi
Viestit: 60
Liittynyt: 21.12.2005 18:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jopi »

AM kirjoitti:124:sessa Konin Sportit toimii paremmin kuin Bilsteinin Sprintit.Tämä oma mielipide, molemmat on alla olleet.

Bilsteinissä olisin kaivannut hitusen lisää ulosjouston vaimennusta,ei täysin estänyt perän pomppimista kun madallusta jo lähes sopivasti...Koneissahan juuri tuo ulosjousto on säädettävä ja sen saa riittävän tehokkaaksi.Koneista pidin myös siksi että ne ovat mukavammat,sisäänjousto pehmeämpi kuin Bilsteinissä.
Samaa mieltä. W124 300 CE:ssa oli minulla Sportlinen jouset, matalammat kumit ja Sprintit. Takana oli sekä kompressiota ja riibaundia liian vähän. Perä hylllyi.

Nyt kuplassa Konin sportit, jotka yhdistettynä vakiojousiin antavat erittäin mukavan kyydin, kun vaimennusta on paljon ja jousivakiot ovat pienet. Säätö on hanurista, pitäisi ottaa irti sekä edessä että takana.
Janne
vitonen
Viestit: 69
Liittynyt: 25.4.2006 22:31

Viesti Kirjoittaja vitonen »

Tarkotus ois kans pikkasen pudottaa tota oman 190D maastokorkeutta mut pitää toi mukavuus edes lähelle ton alkuperäisen vieterin luokkaa, niin mikäs ois sopiva vieterisarja jottei tule sellanen pintakova nypyttäjä... en varmaan 30mm enempää pudottas tota ja vakioiskarit saa jäädä kun ne tuntus olevan hyvässä kunnossa. Onko esim. toi H&R vielä suht mukava sarja ajaa?
Paikallinen putiikki myy näköjään myös weitecin sarjaa, ja mainostavat myös JOM:in sarjaa edulliseksi ja laadukkaaksi saksalaiseksi mut ei piru viittis ostaa ja kokeilla pelkästään myyjien puheiden perusteella, ne kun kuitenkin myy mieluiten sitä mitä sattuu hyllystä löytymään tai missä paras myyntikate.
Jos jollain olis tietoa/kokemusta mikä satsi Mersuun parhaiten sopis edellä mainituin kriteerein, kun ei oo tarkotus mitään rata-autoa siitä tehdä vaan pitää ajomukavuus mahdollisimman lähellä alkuperäistä.
vitonen
Viestit: 69
Liittynyt: 25.4.2006 22:31

Viesti Kirjoittaja vitonen »

jos lukee tän topicin läpi niin sieltähän ne vastaukset löytyykin... eli tilasin H&R:n -40mm jousisarjan ja jos laitan ykkösen kumit joka nurkkaan niin taitaa tulla aika hyvä, ei liian matala että pääsee vähän huonompiakin teitä vielä ajaan.
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

Minulla on kolmosen kumit ja H&R vieterit nyt ja on tarpeeksi matala....ei voi ykkösen kumeilla roikeläppiä käyttää ja taka pystykallistumat menee liian lintalleen....
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
vitonen
Viestit: 69
Liittynyt: 25.4.2006 22:31

Viesti Kirjoittaja vitonen »

petska kirjoitti:Minulla on kolmosen kumit ja H&R vieterit nyt ja on tarpeeksi matala....ei voi ykkösen kumeilla roikeläppiä käyttää ja taka pystykallistumat menee liian lintalleen....
Kolmosen kumit siis edessä ja takana? Oletko mitannut edestä ja takaa paljonko on lokasuojan reunasta vanteen keskelle? Onko auton asento kolmosen kumeilla sellainen ettei jompikumpi pää ole häiritsevästi ylempänä... varsinkaan keula perää ylempänä? Niin ja millainen muuten alustasta tuli noilla jousilla ja vakio-iskareilla vai uusitko nekin?
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

helma vaaterissa keula ehkä kaaresta edessä sentin korkeammalla mut paras ajaa....ja suunnittelin kokeilla eteen nelosen kumeja... :lol: ...ensi talveksi....ei pikku ralliajossa ja jarrulla sitoessa puske....tietääks kukaan voiko mersun bilsteenejä simmailla niin kuin esim kittelä tekee starletteihin ja eskortteihin... :?:

http://www.rallysystems.com

ajokorkeus pidetään sopivana et joustovaraa on...
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
vitonen
Viestit: 69
Liittynyt: 25.4.2006 22:31

Viesti Kirjoittaja vitonen »

tänks... tää tieto riitti eli koklaan taakse yhtä pykälää korkeemmalla kumilla kun ulkonäöllisesti haluan tuon ehdottomasti niin päin ettei keula olis perää yhtään korkeammalla ja epäilen että tuskin on ihan kovin huono ajo-ominaisuuksiltaankaan noilla "säädöillä". :roll:
tosin noi vakioiskarit vielä hieman eppäilyttää et kuinka toimii mut nehän voipi sit uusia myöhemmin helposti... kun ei tarvii jousia irrotella niiden vaihdossa.
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

vakioiskarit minullakin on talven ollut ja tarkoitus olisi laittaa paremmat mut aika kumipallot noi on ja niillä on lasketeltu 150tkm menemään aikas tarkkaan ja takaset tuntuu paskoilta....voin mä mitata kun ehdin korkeuden vaikka huomenissa ...mut aika sama kun orkkis turbon alustalla...
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 alusta”