190 D 2.0 autom. 86.vm

Katso myös W124
Vastaa Viestiin
Avatar
mb-lady
Viestit: 92
Liittynyt: 03.8.2006 22:12

190 D 2.0 autom. 86.vm

Viesti Kirjoittaja mb-lady »

terve kaikille :D liityn joukkoonne mukaan nyk. mb:n omistajana.
190 toimii muuten ihan ok. keinu kiristin/iskari ja keinun laakeri tuossa vaihdettiin ja moniurahihna.
ja kiitos näiden sivujen ku löytyi ohjeet miten se tehdään. :D

mutta nyt olis pikkuinen ongelma vielä...
elikkä vain ja ainoastaan jarruttaessa kuuluu toisesta etu renkaasta (repsikan edestä) sellainen ns. naks naks ääni. eikä jokaisella jarrutuksella. mutta sinänsä usein kuitenkin.
laakeri tarkastettiin tänään mutta se oli kuulemma kunnossa. ei ollu väljyyttä / yms. epäilyttävää.
autossa on abs.
jarrupalat näytti kuluneilta, mutta ei vielä liikaa.... voisiko johtua niistä?
vanne myös kuumenee hiukan. toisissa ei sellaista "lämpöilyä" ole tuntunut. eikä muista renkaista kuulu tuollaista naks naks ääntä.
niin ja tuo naks naks ääni ei vaikuta jarruttamisen tehoon. en ole sellaista ainakaan huomannut.

tästä vaivasta kun vielä päästäisiin niin olisi ilo ajaa. :P :D
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Tervetuloa foorumille.

Enempää en sitten osaa auttaakaan :roll:
Jospa se jarrusylinteri sitten jumittaa vähäsen?
Milloin on jarrunesteet viimeksi vaihdettu?

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
mb-lady
Viestit: 92
Liittynyt: 03.8.2006 22:12

Viesti Kirjoittaja mb-lady »

Ari66 kirjoitti:Tervetuloa foorumille.

Enempää en sitten osaa auttaakaan :roll:
Jospa se jarrusylinteri sitten jumittaa vähäsen?
Milloin on jarrunesteet viimeksi vaihdettu?
kiitos neuvosta :D
täytyy tarkastaa olisiko siittä kiinni. :)
jarrunesteiden vaihdosta en tiedä, kun auto on ollut minulla vasta viikon.
joten vaihtoon menee nekin. :D
tänään kuitenkin vaihdetaan uudet jarrupalat kuitenkin myös varmuudeksi.
mutta palaan kertomaan myöhemmin auttoiko vai ei. :D
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Tervetuloa minunkin puolestani 8)

Voisi olla seuraavaa (arvauksia :lol: ):
- jarrupalat väljät satulaan nähden'
- jarrusatula pääsee liikkumaan... :roll: :roll:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

mb-lady kirjoitti:jarrunesteiden vaihdosta en tiedä, kun auto on ollut minulla vasta viikon.
joten vaihtoon menee nekin. :D
Juu, jarruneste kannattaa vaihtaa, sillähän on nimittäin voimakas taipumus sitoa ilmasta vettä itseensä.
Ja seurauksena se, että vesi syövyttää jarrusylinterit ja/tai männät, pääsylinteristä puhumattakaan.

Yleensä ohjeena pidetään sitä, että jarruneste tulisi vaihtaa noin kolmen vuoden välein.

Samaa vaihtoväliä kannattaa soveltaa myös jäähdytysnesteen vaihtoon, sillä ennemmin tai myöhemmin jäähdytysjärjestelmästä irtoaa sakkaa ja saattaa tunnetuin seurauksin jumittaa lämmönsäätöventtiilit (eli ns. "närhenmunat"), so. lämmityslaitteen säätö hankaloituu tai jopa estyy kokonaan.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Lucky-Dog kirjoitti:Tervetuloa minunkin puolestani 8)

Voisi olla seuraavaa (arvauksia :lol: ):
- jarrupalat väljät satulaan nähden'
- jarrusatula pääsee liikkumaan... :roll: :roll:
Eli siis jarrusatulan pultit ovat väljät satulan kiinnitysreikiin, johtuen kuluneista pulteista tai satuloiden kiinnitysrei'istä. :wink: Toivotaan että vika poistuu jarrupalojen vaihdolla.

Vanteen kuumuminen kertoisi tosiaankin siitä että jarru laahaa hieman päällä :arrow: satula kannattaa irottaa ja mäntä herkistellä. Mäntä pois, huolellinen puhdistus vaikkapa hienolla vesihiomapaperilla ja uudet tiivistekumit mäntään sekä suojakumi satulan ja männän "liitoskohtaan." Osat maksaa muutaman euron, töihin veikkaan menevän tunnin verran. Eli ei kannata välttämättä alkaa ainakaan parkkipaikalla tekemään, korjaamolasku ei ihmeitä tässätapauksessa tee. :D

No, nyt on kerrottu samat asiat moneen kertaan useammankin neropatin suusta, mikä siinä on kun sana "lady" villitsee uroot kirjoittelemaan ja höpöttämään? :shock: :lol:
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

HVM kirjoitti: No, nyt on kerrottu samat asiat moneen kertaan useammankin neropatin suusta, mikä siinä on kun sana "lady" villitsee uroot kirjoittelemaan ja höpöttämään? :shock: :lol:
Vaiko kysymykset sellaisia, että pääsee pöljemmätkin pätemään :roll:
(Katsopas vaan, ketkä kaikki on jo ehtinyt vastaamaan) :lol:

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
mb-lady
Viestit: 92
Liittynyt: 03.8.2006 22:12

=)

Viesti Kirjoittaja mb-lady »

lady kiittää infoista. :D :wink:

meni huomiseksi tuon työn tekeminen.
mutta tutkitaan nyt sitten sieltä nuo kaikki mahdolliset huomena
jos saisi sen "epäilyttävän/inhon" naks naks äänen pois. :D
mutta. palailen kertomaan huomenissa mitä tapahtui :D
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Re: =)

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

mb-lady kirjoitti:mutta. palailen kertomaan huomenissa mitä tapahtui :D
Huomenna on jo melkein kuin tänään :wink:

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Re: =)

Viesti Kirjoittaja pp d »

Ari66 kirjoitti:
mb-lady kirjoitti:mutta. palailen kertomaan huomenissa mitä tapahtui :D
Huomenna on jo melkein kuin tänään :wink:
Ja tänhään on huomisen historia :roll:
Avatar
mb-lady
Viestit: 92
Liittynyt: 03.8.2006 22:12

Re: =)

Viesti Kirjoittaja mb-lady »

hmm... jarru homma siirtyi jälleen taas huomiseksi. :roll:
kun tänään ilmeni toinen asia. veden kulutus.... joka yhtäkkiä huomattiin.
sillä mitään "oireita ei ollut" ei edes lämmön nousua.
tosin syylärissä taisi olla vuoto kohdat (2kpl), jotka sitten paikattiin.
kun meni jarrujen edelle. ettei käy hullusti. ja ylikuumeta. "näillä helteillä kun se alkaa olemaan jo ihmisten ja autojen "ongelma" :P
toivottavasti se ongelma on nyt korjattu ettei ilmaannu vaan enää veden kulutusta. " toivossa on hyvä elää" :D
virtalukko menee vaihtoon torstaina.
toivottavasti näiden kaikkien fiksauksien jälkeen saa olla rauhassa, ja ajella useampia kilometrejä. :wink:

ja huomenna sitten jarrujen kimppuun. :D
jippii!!
Avatar
mb-lady
Viestit: 92
Liittynyt: 03.8.2006 22:12

jee

Viesti Kirjoittaja mb-lady »

:D se naks naks, ääni katosi.=)
jarrupalojen vaihdolla.

tosin joku nero taas ollu asialla, sillä molemmin puolin edessä ulommaiset palat oli vaihdettu.
mutta, ne sisimmät olivat täysin entiset.
niin pahasti kuluneita paloja en oo ennen nähny.

mutta nyt sitten vaihdettiin tosiaan kaikki palat eteen=)
takaa pitäis vielä tarkastaa...
ja saapa nähdä mikä yllätys siellä odottaa. :wink:
HVM

Re: jee

Viesti Kirjoittaja HVM »

mb-lady kirjoitti::D se naks naks, ääni katosi.=)
jarrupalojen vaihdolla.

tosin joku nero taas ollu asialla, sillä molemmin puolin edessä ulommaiset palat oli vaihdettu.
mutta, ne sisimmät olivat täysin entiset.
niin pahasti kuluneita paloja en oo ennen nähny.

mutta nyt sitten vaihdettiin tosiaan kaikki palat eteen=)
takaa pitäis vielä tarkastaa...
ja saapa nähdä mikä yllätys siellä odottaa. :wink:
Jos satuloiden liukutapit ovat jumissa, ainoastaan sisempi jarrupala kuluu. Liukutapit kannattaa herkistellä ja rasvata, suojakumit kannattaa vaihtaa tarvittaessa ehjiin. Liukutappeihin ehdottomasti jarruvaseliinia tai kuparipastaa.

Edit: Viheet korjattu. :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 jarrut”