190 D 2.0 autom. 86.vm
190 D 2.0 autom. 86.vm
terve kaikille liityn joukkoonne mukaan nyk. mb:n omistajana.
190 toimii muuten ihan ok. keinu kiristin/iskari ja keinun laakeri tuossa vaihdettiin ja moniurahihna.
ja kiitos näiden sivujen ku löytyi ohjeet miten se tehdään.
mutta nyt olis pikkuinen ongelma vielä...
elikkä vain ja ainoastaan jarruttaessa kuuluu toisesta etu renkaasta (repsikan edestä) sellainen ns. naks naks ääni. eikä jokaisella jarrutuksella. mutta sinänsä usein kuitenkin.
laakeri tarkastettiin tänään mutta se oli kuulemma kunnossa. ei ollu väljyyttä / yms. epäilyttävää.
autossa on abs.
jarrupalat näytti kuluneilta, mutta ei vielä liikaa.... voisiko johtua niistä?
vanne myös kuumenee hiukan. toisissa ei sellaista "lämpöilyä" ole tuntunut. eikä muista renkaista kuulu tuollaista naks naks ääntä.
niin ja tuo naks naks ääni ei vaikuta jarruttamisen tehoon. en ole sellaista ainakaan huomannut.
tästä vaivasta kun vielä päästäisiin niin olisi ilo ajaa.
190 toimii muuten ihan ok. keinu kiristin/iskari ja keinun laakeri tuossa vaihdettiin ja moniurahihna.
ja kiitos näiden sivujen ku löytyi ohjeet miten se tehdään.
mutta nyt olis pikkuinen ongelma vielä...
elikkä vain ja ainoastaan jarruttaessa kuuluu toisesta etu renkaasta (repsikan edestä) sellainen ns. naks naks ääni. eikä jokaisella jarrutuksella. mutta sinänsä usein kuitenkin.
laakeri tarkastettiin tänään mutta se oli kuulemma kunnossa. ei ollu väljyyttä / yms. epäilyttävää.
autossa on abs.
jarrupalat näytti kuluneilta, mutta ei vielä liikaa.... voisiko johtua niistä?
vanne myös kuumenee hiukan. toisissa ei sellaista "lämpöilyä" ole tuntunut. eikä muista renkaista kuulu tuollaista naks naks ääntä.
niin ja tuo naks naks ääni ei vaikuta jarruttamisen tehoon. en ole sellaista ainakaan huomannut.
tästä vaivasta kun vielä päästäisiin niin olisi ilo ajaa.
kiitos neuvostaAri66 kirjoitti:Tervetuloa foorumille.
Enempää en sitten osaa auttaakaan
Jospa se jarrusylinteri sitten jumittaa vähäsen?
Milloin on jarrunesteet viimeksi vaihdettu?
täytyy tarkastaa olisiko siittä kiinni.
jarrunesteiden vaihdosta en tiedä, kun auto on ollut minulla vasta viikon.
joten vaihtoon menee nekin.
tänään kuitenkin vaihdetaan uudet jarrupalat kuitenkin myös varmuudeksi.
mutta palaan kertomaan myöhemmin auttoiko vai ei.
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Tervetuloa minunkin puolestani
Voisi olla seuraavaa (arvauksia ):
- jarrupalat väljät satulaan nähden'
- jarrusatula pääsee liikkumaan...
Voisi olla seuraavaa (arvauksia ):
- jarrupalat väljät satulaan nähden'
- jarrusatula pääsee liikkumaan...
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Juu, jarruneste kannattaa vaihtaa, sillähän on nimittäin voimakas taipumus sitoa ilmasta vettä itseensä.mb-lady kirjoitti:jarrunesteiden vaihdosta en tiedä, kun auto on ollut minulla vasta viikon.
joten vaihtoon menee nekin.
Ja seurauksena se, että vesi syövyttää jarrusylinterit ja/tai männät, pääsylinteristä puhumattakaan.
Yleensä ohjeena pidetään sitä, että jarruneste tulisi vaihtaa noin kolmen vuoden välein.
Samaa vaihtoväliä kannattaa soveltaa myös jäähdytysnesteen vaihtoon, sillä ennemmin tai myöhemmin jäähdytysjärjestelmästä irtoaa sakkaa ja saattaa tunnetuin seurauksin jumittaa lämmönsäätöventtiilit (eli ns. "närhenmunat"), so. lämmityslaitteen säätö hankaloituu tai jopa estyy kokonaan.
Eli siis jarrusatulan pultit ovat väljät satulan kiinnitysreikiin, johtuen kuluneista pulteista tai satuloiden kiinnitysrei'istä. Toivotaan että vika poistuu jarrupalojen vaihdolla.Lucky-Dog kirjoitti:Tervetuloa minunkin puolestani
Voisi olla seuraavaa (arvauksia ):
- jarrupalat väljät satulaan nähden'
- jarrusatula pääsee liikkumaan...
Vanteen kuumuminen kertoisi tosiaankin siitä että jarru laahaa hieman päällä satula kannattaa irottaa ja mäntä herkistellä. Mäntä pois, huolellinen puhdistus vaikkapa hienolla vesihiomapaperilla ja uudet tiivistekumit mäntään sekä suojakumi satulan ja männän "liitoskohtaan." Osat maksaa muutaman euron, töihin veikkaan menevän tunnin verran. Eli ei kannata välttämättä alkaa ainakaan parkkipaikalla tekemään, korjaamolasku ei ihmeitä tässätapauksessa tee.
No, nyt on kerrottu samat asiat moneen kertaan useammankin neropatin suusta, mikä siinä on kun sana "lady" villitsee uroot kirjoittelemaan ja höpöttämään?
Re: =)
Ja tänhään on huomisen historiaAri66 kirjoitti:Huomenna on jo melkein kuin tänäänmb-lady kirjoitti:mutta. palailen kertomaan huomenissa mitä tapahtui
Re: =)
hmm... jarru homma siirtyi jälleen taas huomiseksi.
kun tänään ilmeni toinen asia. veden kulutus.... joka yhtäkkiä huomattiin.
sillä mitään "oireita ei ollut" ei edes lämmön nousua.
tosin syylärissä taisi olla vuoto kohdat (2kpl), jotka sitten paikattiin.
kun meni jarrujen edelle. ettei käy hullusti. ja ylikuumeta. "näillä helteillä kun se alkaa olemaan jo ihmisten ja autojen "ongelma"
toivottavasti se ongelma on nyt korjattu ettei ilmaannu vaan enää veden kulutusta. " toivossa on hyvä elää"
virtalukko menee vaihtoon torstaina.
toivottavasti näiden kaikkien fiksauksien jälkeen saa olla rauhassa, ja ajella useampia kilometrejä.
ja huomenna sitten jarrujen kimppuun.
jippii!!
kun tänään ilmeni toinen asia. veden kulutus.... joka yhtäkkiä huomattiin.
sillä mitään "oireita ei ollut" ei edes lämmön nousua.
tosin syylärissä taisi olla vuoto kohdat (2kpl), jotka sitten paikattiin.
kun meni jarrujen edelle. ettei käy hullusti. ja ylikuumeta. "näillä helteillä kun se alkaa olemaan jo ihmisten ja autojen "ongelma"
toivottavasti se ongelma on nyt korjattu ettei ilmaannu vaan enää veden kulutusta. " toivossa on hyvä elää"
virtalukko menee vaihtoon torstaina.
toivottavasti näiden kaikkien fiksauksien jälkeen saa olla rauhassa, ja ajella useampia kilometrejä.
ja huomenna sitten jarrujen kimppuun.
jippii!!
jee
se naks naks, ääni katosi.=)
jarrupalojen vaihdolla.
tosin joku nero taas ollu asialla, sillä molemmin puolin edessä ulommaiset palat oli vaihdettu.
mutta, ne sisimmät olivat täysin entiset.
niin pahasti kuluneita paloja en oo ennen nähny.
mutta nyt sitten vaihdettiin tosiaan kaikki palat eteen=)
takaa pitäis vielä tarkastaa...
ja saapa nähdä mikä yllätys siellä odottaa.
jarrupalojen vaihdolla.
tosin joku nero taas ollu asialla, sillä molemmin puolin edessä ulommaiset palat oli vaihdettu.
mutta, ne sisimmät olivat täysin entiset.
niin pahasti kuluneita paloja en oo ennen nähny.
mutta nyt sitten vaihdettiin tosiaan kaikki palat eteen=)
takaa pitäis vielä tarkastaa...
ja saapa nähdä mikä yllätys siellä odottaa.
Re: jee
Jos satuloiden liukutapit ovat jumissa, ainoastaan sisempi jarrupala kuluu. Liukutapit kannattaa herkistellä ja rasvata, suojakumit kannattaa vaihtaa tarvittaessa ehjiin. Liukutappeihin ehdottomasti jarruvaseliinia tai kuparipastaa.mb-lady kirjoitti: se naks naks, ääni katosi.=)
jarrupalojen vaihdolla.
tosin joku nero taas ollu asialla, sillä molemmin puolin edessä ulommaiset palat oli vaihdettu.
mutta, ne sisimmät olivat täysin entiset.
niin pahasti kuluneita paloja en oo ennen nähny.
mutta nyt sitten vaihdettiin tosiaan kaikki palat eteen=)
takaa pitäis vielä tarkastaa...
ja saapa nähdä mikä yllätys siellä odottaa.
Edit: Viheet korjattu.