Kysymyksiä 190e mallista.

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
Oorwin
Viestit: 43
Liittynyt: 22.2.2006 22:38
Paikkakunta: Rauma

Kysymyksiä 190e mallista.

Viesti Kirjoittaja Oorwin »

Eli pitäs tohon 400 000 ajettuun 190e:hen (vm 86) saada uudet etupenkit, tai ainakin kuskinpenkki on aivan lopussa. Mites tollasia vois ehostaa? Kun kuskinpenkki menee melkeen pohjaan jo 80kilostaki.. Entä kuinka suuri homma tommosesta on irroittaa takalasit ja vähän kalvoa rullailla niihin? (siis takasivulasit). Entä miten tollasia pieniä ruostekohtia kannattas peittää? Hiomalla ja uutta maalia kö? Spray vai sellasta pienestä "kynsilakka"purkista? Ja mistäs tollasen värikoodin mahtais saada selville? Tossa muutamia "kinkkisiä" kysymyksiä :D Luulis tältä foorumilta saavan vastauksenki :P (Ensimmäinen auto, ni pitihä se mersu hankkia ;D )
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Tervetuloa foorumille.

Muihin en oikein osaa vastata, mutta värikoodin löydät konepellin alta lukkopellistä. Eli se pelti mikä on siinä syylärin yläreunan vieressä... :roll: Koodi on mallia kolme numeroa ja kirjain, esim 676H, vai oliko se toisinpäin eli H676. Muut kolminumeroiset sarjat kyseisessä lätkässä on auton varustekoodeja, ja WDB201123456789 on valmistenumero.

Niin, ja etupenkit on helpointa korjata vaihtamalla. :? Tosin monet tee-se-itse-ja-katso-mitä-tulee-miehet (minä mukaanlukien) on korjaillut katkenneita penkinjousia tuuppaamalla superloonia, vanhoja villapaitoja tai routamattoa penkin rungon ja jousien väliin. Toimii se niinkin. :roll:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tervetuloa Meselle, Oorwin.

Maalivikojen paikkaus on sellaista hommaa että kannattaa hioa ja maalata mahdollisimman pieni alue, koska värisävy ei useinkaan ole juuri kohdallaan 20 vuotta vanhaan autoon.
Eli siitä "kynsilakkapurkista" vaan...

En kylläkään ole automaalauksen ammattilainen, mutta kantapään kautta on jotain opittu. :evil:

Minkävärinen autosi on, metallihohto vai "tavallinen" ?

Istuimeen saa uuden rungon, mutta hinta on lähellä 200 euroa.
wiimax.fi
Oorwin
Viestit: 43
Liittynyt: 22.2.2006 22:38
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Oorwin »

Ok :) Kiitoksia pikasista vastauksista! Uusia penkkejä en kyl ala ostamaan, se on ihan varma.. Pitää kattoa jos romuttamolta sais jotai suht ok tuntusia, kun toi kuskinpenkki on aivan finaalissa. Väristä en kyl tiiä, et onko metalli vai ilman? :S Auton olen nyt vasta nähnyt pari kertaa, ni kyl se ihan tavalliselta näytti.. Tietenki varmaa metallihohton sellanen paikkausmaali on 200e/purkki? Ei ketää noista takalaseista osaa sanoa mitään? :S
Avatar
®ÐÐ
Dr.Durex
Viestit: 3460
Liittynyt: 05.10.2005 9:20
Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ®ÐÐ »

ovi pahvit irti ja tummennus paikalleen onnistuu 8)

suosittelen maalaamaan koko auton värillä 147 arktinen valkoinen 8)
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
Oorwin
Viestit: 43
Liittynyt: 22.2.2006 22:38
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Oorwin »

®ÐÐ kirjoitti:ovi pahvit irti ja tummennus paikalleen onnistuu 8)

suosittelen maalaamaan koko auton värillä 147 arktinen valkoinen 8)
No koko auton maalaus on käynyt mielessä, mutta ei viiti alkaa hyvää maalipintaa vaihtamaan parin pisteen tähden. Kun en ikinä noita ovipahveja oo irrotellu (taikka muutakan oikeen autoon koskenu..) ni olis kiva tietää homma alusta loppuun saakka, ruuvi ruuvilta. :)
Avatar
®ÐÐ
Dr.Durex
Viestit: 3460
Liittynyt: 05.10.2005 9:20
Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ®ÐÐ »

ovipahvi lähtee irti kun lukon kohdalta ottaa ristipää ruuvilla olevan muovilipareen irti sitten pienellä meisselillä muovilipare käsikahvan yläosasta irti sen alta paljastuu 10mm mutteri ja sit ku rassailee sen ovenkahvaan tulevan voimansiirto vivun irti ja sit tuo veivin kahva lähtee niin että vedetään sitä keskellä olevaa muovista osaa pois päin siitä nupista varovasti ja sitten se onkin booreilla että tempaseen vaan pois päin ovesta siinä pitäs viel olla yks semmonen muovinen prikka mikä kannattaa pomia talteen.. Sitten kun nuo toimen piteet on tehty niin nostaa vaan ovipahvia varovasti ylöspäin niin että ne klipsit eivät katkeile...toivottavasti nyt mitään olennaista ei unohtunut kertoa...no muut korjailkoon :twisted:
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
Oorwin
Viestit: 43
Liittynyt: 22.2.2006 22:38
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Oorwin »

Selvä :) Pitäs paljo muutaki rojektia toho hommailla kesän/kevään aikana.. Pikkusta tuunailua esim. kirkkaat etuvilkut, sisutaa uusia ja etumaskin vaihto on käynyt mielessä. Selvispä tossa tänään kauppoja tehdessä, että toi on uutenas tuotu ruottinmaalta, eli tossa on hivenen tehokkaampi kone (miten mahtaa erota? :O ) Ja joku suodatinki löytyy päästöjen yhteydestä..? Perjantaina saan auton pihalle, ni saatte vähä kuvia :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 kori”