W201 Projektia

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
teitsari
Viestit: 25
Liittynyt: 01.6.2006 11:00

W201 Projektia

Viesti Kirjoittaja teitsari »

Näitä näyttää olevan siunaantunut kun kattelee tätä Projektit -osiota. Mutta tässä vielä yksi. Pienen metsähallituksen puolella vierailun
seurauksena muotoutuneita lommoja olis tarkotus jotenkin suoristella. Tässä pari kuvaa:

Kuva
Kuva

Mulla ei ole juuri ole hajua, että miten noita lähtis korjailemaan. Itse noita en varmastikaan osaa suoristaa, eli nähtävästi visiitti jollakin
peltikorjaamolla ois edessä. Tällein alkuun kaipailisin asiasta tietäviltä jonkinlaista osviittaa työn laajuudesta ja summasta mitä peltiseppä
tuosta suunnilleen veloittaisi.

Maalin numerokoodia speksailin tuossa jokin aika sitten myös. Olettaisin sen olevan tuo "071", mutta varmistuksen kysyisin samalla
sitäkin. Jos ei se tuo ole, niin mikä se mahtaisi näistä olla? Vai onko edes oikea kilpi kuvattunakaan,...?

Kuva
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Ittellä värikoodi tuossa lapussa on "122" paikalla, eli koodi olisikin 122
Mites se täsmää värikartan kanssa? Eikös se löytynyt Mesen etusivulta :roll:
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Siltähän tuo väri näyttää, Perllmut Grau 122, arvaa kellä on saman värinen Mersu :o
teitsari
Viestit: 25
Liittynyt: 01.6.2006 11:00

Viesti Kirjoittaja teitsari »

Ahaa, kiitos.
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

ei kait tuota kylkeä auta kun vetää vähän suoraan ja pakkelia pakkelia... :lol:
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

petska kirjoitti:ei kait tuota kylkeä auta kun vetää vähän suoraan ja pakkelia pakkelia... :lol:
Niin minäkin tekisin mutta nämä puritaanimobilistit kun on ihan eri maata.
Kuulemma uudet johdotkin sujutetaan vanhoihin nippusiteisiin :lol: eiku 8)
:shock:
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Aika pirullisiin kohtiinkin vielä sattunut,pokkaukset ja isot pinnat ei ole ihan niitä helpoinpia oiottavia tee-se-itse miehelle.Tietenkin jos kokemusta peltihommista niin eihän se oo kun tekee,kai,minulla ainakin menisi vuosi tai kaksi :lol:

Jonkun kohtuuhintasen pajan kun löytää niin eiköhän reilulla 500€:llä pärjää,itse kun vielä purkaa autosta ylimääräiset pois edestä niin...Jossain kallissa paikassa ei varmasti tonni riitä tuohon remppaan,voi mennä kaksikin :roll:
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Tuon takaosanhan saa lyötyä sisältä ku purkaa verhoilun eestä.
Etmmainen ikävässä paikassa. Siihen vaan hitsillä nauloja tms. pystyyn ja vetovasaralla ulospain.
Pro HVM
teitsari
Viestit: 25
Liittynyt: 01.6.2006 11:00

Viesti Kirjoittaja teitsari »

Tuo vasen kylki oli paljon isommalla kuopalla, mutta sitä on vähän
taputeltu takaluukun sisäpuolelta käsin ja tuohon malliin se jäi :wink: .

Tosiaan, kokemusta peltihommista on,... Ei minkäänlaista eli aika
arpomiseksi tuo menee jos itse alkaa suoristamaan. Toisaalta, ei tuo
useiden satojen pulittaminenkaan ihan heti nappais eli jotain vois
varovaisesti kokeilla.

Mitenkäs tuo vetovasara -operaatio toimii? Minkälaista jälkeä sillä saa
aikaan? Ei vissiin silläkään ihan tasaiseksi saa,...? Pitäis vissiinkin jollain
töhnällä sitä vielä jälkeenpäin muotoilla, kuten petska mainitsi. Miten
tuo pakkeli sitten kestää ajan mittaan. Jotain olen kuullut (jostain
aineesta, en nyt muista mikä tarkalleen oli kyseessä), että alkais
halkeilemaan talvella ja keväällä taas harmittaa :( . Onkos tässä
mitään perää?
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

teitsari kirjoitti:Mitenkäs tuo vetovasara -operaatio toimii? Minkälaista jälkeä sillä saa aikaan? Ei vissiin silläkään ihan tasaiseksi saa,...? Pitäis vissiinkin jollain töhnällä sitä vielä jälkeenpäin muotoilla, kuten petska mainitsi.

Juu, vedetään mitä pystyy ja pakkelilla loput.
Kuva
Tuossapa tuo työkalu toiminnassa. Nyt kun tuo klimppi rysähtää tuonne stoppariin, koko kampe hyppää ja samalla nykäsee lommoa ulospäin.


teitsari kirjoitti:Miten tuo pakkeli sitten kestää ajan mittaan. Jotain olen kuullut (jostain aineesta, en nyt muista mikä tarkalleen oli kyseessä), että alkais halkeilemaan talvella ja keväällä taas harmittaa :( . Onkos tässä
mitään perää?
No ei ole perää, jos on asiallisesti laitettu. Siksi sitä vedetäänkin, että saadaan se pakkelikerros ohuemmaksi.
Pro HVM
teitsari
Viestit: 25
Liittynyt: 01.6.2006 11:00

Viesti Kirjoittaja teitsari »

Nyt on vaihto-ovea tullut kunnosteltua jonkun aikaa. Viimeistelyä vielä, niin olis se maalaus seuraava vaihe.

Jotenkin pitäis tuo ovenkahva saada kuitenkin ensin irti,... Lukaisin eräästä korjausoppaasta ohjetta tähän. Siinä neuvottiin kääntämään avainta ja samalla vetää lukkopesä irti, mutta eihän minun avain tämän eri oven lukossa käänny. Lukkopesä ja kahva kyllä liikkuvat, mutta mitenkään en niitä itse ovesta irti saa :? .

Mikä neuvoksi? Tietääkö joku jotain niksiä vai onko väkivalta ns. ainut vaihtoehto?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29118
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Olet löysännyt oven päädystä sen kuusiokoloruuvin ?

Leikkaa oven sisältä lukkopatruunassa kiinni oleva "kääntötanko" mikälie poikki, sitten lähtee.
teitsari
Viestit: 25
Liittynyt: 01.6.2006 11:00

Viesti Kirjoittaja teitsari »

dealer kirjoitti:Olet löysännyt oven päädystä sen kuusiokoloruuvin ?

Leikkaa oven sisältä lukkopatruunassa kiinni oleva "kääntötanko" mikälie poikki, sitten lähtee.
Se lähtikin ilman leikkelyjä kun irrotti koko lukon ovesta. Kiitos kuitenkin!
teitsari
Viestit: 25
Liittynyt: 01.6.2006 11:00

Viesti Kirjoittaja teitsari »

Projektipäivitystä niille joita sattuu vähänkin kiinnostamaan.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Eli tässä vaiheessa ruttuiset oikeanpuoleinen ovi ja lokasuoja on vaihdettu
ehjempiin, joiden työstössä oli myös jonkun verran hommaa. Nähtävästi
tuo lokari jäi vielä vähän lommoille, vaikka sitä ahkerasti kittauksen
hiomisvaiheessa veden avulla peilailin. Nooh, saa kelvata,... Toistaiseksi.

Vaihdoin samalla oranssit vilkut nuorekkaan kirkkaisiin. Sisälokarit vielä kiinni.

Tuumailin myös noiden valonpesijöiden poistoa,... Avasin valon alta kaksi
ruuvia siinä toivossa että se tappi lähtisi mukana, mutta eipä tietenkään
lähtenyt. Vissiinkin pitää tuo ajovalo ottaa ensin irti vai kuinka?

Tuossa vielä mopeasti kyhätyy visiokuva (Fotoshoppia siis :wink: ). Peilit ja maskin muoviritilä ovat olevinaan korinväriset.
Kuva
Hannu
juniori
Viestit: 539
Liittynyt: 10.11.2005 17:31

Viesti Kirjoittaja Hannu »

käytät pakkelin sijasta koritinaa niin ei halkeile... :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 kori”